// کد مطلب: ۱۶۹۹۸۶

رپورتاژ آگهی/

از کجا طلای آب ‌شده بخریم! [نکات طلایی خرید طلای آب ‌شده]

از کجا طلای آب ‌شده بخریم! [نکات طلایی خرید طلای آب ‌شده]
لینک کوتاه کپی شد

مردم با کاهش ارزش پول ملی و افزایش تورم به سراغ خرید طلا و دیگر اشکال سرمایه‌گذاری می‌روند تا بتوانند ارزش دارایی خود را در این شرایط اقتصادی حفظ کنند. یکی از روش‌های حفظ دارایی و سرمایه‌گذاری، خرید طلای آب ‌شده است. طلای آب شده در طی فرآیند ذوب زیورآلات قدیمی و طلاهای فرسوده تولید می‌شود. سپس تحت آزمایش ری‌گیری قرار می‌گیرد تا عیار آن مشخص شود.

طلای آب‌ شده برعکس طلای زینتی هیچ‌گونه اجرت ساخت، کارمزد و مالیاتی ندارد و دقیقاً با قیمت روز و ارزش ذاتی خود خرید و فروش می‌شود. با این حال، خرید طلای آب ‌شده نیاز به تحقیقات و بررسی‌های زیادی دارد. اگر شما هم از علاقه مندان به سرمایه گذاری در طلای آب شده هستید، در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا طلای آب ‌شده را با دقت ‌و هوشمندانه خریداری کنید.

 

طلای آب ‌شده را با انگ خریداری کنید

به طلای آب ‌شده انگ زده می‌شود که در واقع کد ری‌گیری و شاخصی از عیار آن است. انگ زده شده توسط کارگاه‌های ری‌گیری در تهران معمولاً 6 رقمی و در سایر شهرها، اغلب چهار رقمی است. در واقع وجود انگ بر روی طلای آب ‌شده تضمین می‌کند که طلا، آزمایش‌های سنجش خلوص را پشت ‌سر گذاشته و از نظر کیفیت و درصد خلوص توسط یک مرجع معتبر تأیید شده ‌است.

انگ طلا علاوه بر اعطای هویت یکتا به هر قطعه طلا، شفافیت و اعتماد خریداران را فراهم می‌کند و خرید طلای آب ‌شده را برای شما آسان‌تر می‌کند. انگ به‌ عنوان مدرکی برای اصالت طلا شناخته می‌شود و باید روی محصول درج شده باشد. پس یادتان باشد طلا بدون انگ نخرید!

برای خرید طلای آب ‌شده به مراکز مراجعه کنید

خرید از یک فروشنده معتبر و قابل ‌اعتماد بسیار مهم است. طلافروشی‌های معتبر، تحت نظر اتحادیه طلا و جواهرات و به‌ صورت قانونی فعالیت می‌کنند. مراکز فروش معتبر فاکتور رسمی و ضمانت اصالت ارائه داده و تضمین می‌کنند، طلای آب‌ شده فروخته شده دارای عیار و شناسنامه مشخص است.

خرید از یک مکان معتبر می‌تواند خطر تقلب، صرف هزینه اضافی، خرید طلای تقلبی یا نامرغوب را کاهش می‌دهد. همچنین توصیه می‌شود در مورد سابقه فعالیت فروشندگان تحقیق کنید و ببینید مردم در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها چه نظری در مورد آنها دارند.

به قیمت طلای آب ‌شده توجه کنید

قبل از خرید، استعلام و بررسی نرخ طلا ضروری است که روزانه و لحظه‌ای بر اساس شرایط بازار، از جمله عرضه و تقاضا، ارزش ارز و رویدادهای ژئوپلیتیکی در نوسان است. بررسی و مقایسه نرخ طلای آب ‌شده بین فروشندگان مختلف تضمین می‌کند که قیمت منصفانه‌ای را مطابق ارزش روز طلا در بازار، پرداخت می‌کنید.

فروشندگان معتبر معمولاً قیمت‌های خود را با توجه به نرخ لحظه‌ای به‌روز می‌کنند، اما عاقلانه است که نرخ‌ها را در منابع یا پلتفرم‌های مختلف با هم مقایسه کنید. قیمت طلای آب شده به‌ صورت لحظه‌ای تغییر کرده و در نوسان است، با این حال با توجه به تورم و کاهش ارز پول نقد، همچنان بهترین نوع طلا برای سرمایه‌گذاری محسوب‌ می‌شود.

2

عیار طلای آب ‌شده را بررسی کنید

بررسی عیار طلای آب ‌شده برای اطمینان از خلوص و ارزش آن ضروری است. با استعلام کد ری‌گیری روی طلای آب ‌شده، مشخص می‌کند که عیار آن چقدر است. اما اگر به فروشنده اطمینان ندارید، می‌توانید به مراکز ری‌گیری مراجعه و مجدد درخواست عیار سنجی نمایید.

اطمینان از درست بودن عیار بسیار مهم است. زیرا مستقیماً روی ارزش طلا و مناسب بودن آن برای نیازهای شما جهت سرمایه‌گذاری تأثیر دارد. این نوع طلا معمولاً با عیار 18 فروخته می‌شود. درست است که طلای آب ‌شده 18 عیار نسبت به طلای 24 عیار دارای درصدی ناخالصی است، ولیکن این موضوع نشان دهنده کیفیت پایین طلا نیست. پس به این موضوع هم توجه داشته باشید.

وزن طلای آب ‌شده را ارزیابی کنید

وزن طلای آب ‌شده یک عامل مهم در تعیین ارزش آن است، زیرا طلا بر اساس وزن (گرم، اونس و غیره) فروخته می‌شود. هنگام خرید طلا مطمئن شوید که وزن با استفاده از یک ترازوی معتبر اندازه گیری می‌شود. معمول است که فروشندگان معتبر برای حفظ شفافیت کارشان، طلا را در مقابل خریدار وزن می‌کنند.

وزن باید با توضیحات ارائه شده توسط فروشنده و همچنین فاکتور صادر شده، مطابقت داشته‌ باشد و هرگونه مغایرت باید فوراً رسیدگی شود. تفاوت کوچک در وزن می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر قیمت نهایی که باید پرداخت کنید، تأثیر بگذارد.

ویژگی­های بهترین مراکز فروش طلای آب شده

  • هر مرکز فروش حضوری یا آنلاین طلای آب ‌شده باید تحت نظر اتحادیه و سازمان‌های مرتبط فعالیت کند، یعنی باید گواهی‌نامه‌ها و مجوزهای لازم را داشته‌ باشد.
  • مراکز فروش معتبر، طلای آب‌ شده را مطابق با علائم مشخصه و گواهی خلوص ارائه می‌دهند که اصالت و عیار طلا را تضمین می‌کنند.
  • مراکز معتبر فروش طلای آب شده، در قیمت گذاری شفاف هستند و هیچ‌گونه هزینه اضافی از مشتری دریافت نمی‌کنند.
  • طلافروشی‌های معتبر پشتیبانی قوی دارند و نیازهای مشتریان خود را به ‌سرعت رفع می‌کنند و آماده پاسخ‌گویی به سؤالات آنها هستند. این مراکز به مشتریان راهنمایی و مشاوره نیز می‌دهند تا طلای مورد نظر خود را اطمینان بیشتری تهیه کنند.

3

بهترین مرکز فروش طلای آب‌ شده کجاست؟

اگر برای خرید حضوری اقدام می­کنید، بهتر است از چندین فروشنده در مورد قیمت طلا استعلام بگیرید. هر طلا فروش یک کارمزد مشخص را دریافت می‌کند، پس مهم است این موضوع را در نظر بگیرید که بی‌جهت کارمزد اضافی پرداخت نکنید. البته، خرید آنلاین طلای آب‌ شده می‌تواند راحتی بیشتری را به شما ارائه دهد، اما باید اعتبار سایت را بررسی کنید.

بررسی میزان کارمزد و شفافیت کار سایت فروش طلای آب ‌شده نیز اهمیت زیادی دارد. در مجموع، به سراغ طلافروشی‌هایی بروید که نظرات مثبتی در مورد آنها وجود دارند. طلای آب ‌شده نسبت به طلای زینتی یا شمش طلا ریسک بالاتری دارد، به این معنی که تقلب در آن بیشتر است.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم همیشه به سراغ طلافروشان معتبر و شناخته شده بروید. در این مورد پیشنهاد ما سایت فروش آنلاین طلای آب شده همراه گلد است. خرید و فروش طلای آب شده در همراه گلد با واحدهای شناسه دار و منحصر به فرد و با ضمانت پشتوانه طلای فیزیکی انجام می­شود. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه، به سایت همراه گلد مراجعه کنید.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه