// کد مطلب: ۱۷۱۰۱۲

در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما ۱۴۰۳)؛

تازه های محصولات شرکت کیمیاگران امروز و شرکت داروسازی پرند دارو رونمایی شد

تازه های محصولات شرکت کیمیاگران امروز و شرکت داروسازی پرند دارو رونمایی شد
لینک کوتاه کپی شد

محصولات جدید و نوآورانه شرکت کیمیاگران امروز و شرکت داروسازی پرند دارو، با حضور مدیران ارشد شرکت‌های دارویی، متخصصان صنعت داروسازی و اصحاب رسانه، در نهمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما ۱۴۰۳) در مصلای امام خمینی(ره) تهران رونمایی شد.

به گزارش سایت خبری طلانیوز، در نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما ۲۰۲۴، دو شرکت برجسته دارویی کشور از محصولات جدید و نوآورانه خود رونمایی کردند.

این رونمایی‌ها با حضور مدیران ارشد شرکت‌های دارویی و متخصصان صنعت داروسازی برگزار شد و توجه ویژه‌ای به توسعه تولیدات داخلی داروهای استراتژیک در کشور داشت.

شرکت‌های کیمیاگران و پرند دارو با تأکید بر اهمیت تولید داخلی، به نقش خود در تأمین نیازهای اساسی حوزه سلامت و کاهش وابستگی به واردات داروها اشاره کردند.

IMG_20241004_094333_778

مهندس سید محمدرضا موسوی، مدیرعامل شرکت کیمیاگران و دکتر حمیدرضا علیپور، مدیرعامل شرکت داروسازی پرند دارو، در این رویداد از جدیدترین دستاوردهای دارویی خود پرده برداشتند. این مراسم با حضور مدیران سایر شرکت‌های دارویی و کارشناسان حوزه سلامت برگزار شد.

Screenshot_۲۰۲۴۱۰۰۴_۱۰۳۳۲۰_Instagram

مهندس سید محمدرضا موسوی مدیرعامل شرکت کیمیاگران

مهندس سید محمدرضا موسوی، مدیرعامل شرکت کیمیاگران، در این نمایشگاه از دو داروی کلیدی مفنامیک اسید و مزالازین رونمایی کرد که برای اولین بار در کشور تولید شده‌اند. 

مفنامیک اسید یک داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) است که برای درمان دردهای خفیف تا متوسط، به‌ویژه دردهای قاعدگی و التهاب مفاصل استفاده می‌شود. این دارو با مهار تولید پروستاگلاندین‌ها که عامل التهاب و درد هستند، نقش مؤثری در کاهش درد دارد. تولید داخلی این دارو گامی بزرگ در راستای کاهش وابستگی به واردات آن محسوب می‌شود و به تأمین نیاز داخلی کمک خواهد کرد.

مزالازین نیز یکی دیگر از محصولات مهم شرکت کیمیاگران است که برای درمان التهاب روده، به‌ویژه بیماری‌های التهابی مزمن مانند کولیت اولسراتیو و بیماری کرون کاربرد دارد. این دارو با کاهش التهاب در دیواره روده و مهار سیستم ایمنی بدن، به کنترل علائم این بیماری‌ها کمک می‌کند.

 مهندس موسوی اشاره کرد: تولید این دارو در داخل کشور می‌تواند به طور قابل توجهی هزینه‌های درمانی را کاهش داده و به بیماران مبتلا به این بیماری‌های التهابی کمک کند.

همچنین، مهندس موسوی تأکید کرد: تولید داروهای مهم در داخل کشور به‌ویژه داروهایی مانند مفنامیک اسید و مزالازین که پیش از این وارداتی بوده‌اند و برای اولین بار در کشور تولید می شوند نه تنها به استقلال دارویی کشور کمک می‌کند، بلکه زمینه رقابت در بازارهای بین‌المللی را فراهم می‌سازد.

مدیرعامل شرکت کیمیاگران، در پایان سخنان خود اظهار داشت: این دستاوردها تنها با تلاش‌های بی‌وقفه تیم‌های تحقیق و توسعه امکان‌پذیر شده و امیدوارم که در آینده نزدیک، شرکت کیمیاگران با توسعه بیشتر محصولات خود، نقش برجسته‌تری در صنعت داروسازی ایران و جهان ایفا نماید.

IMG_20241004_162011_854

دکتر حمیدرضا علیپور مدیرعامل شرکت داروسازی پرند دارو

دکتر حمیدرضا علیپور، مدیرعامل شرکت داروسازی پرند دارو، در ادامه این مراسم، از چندین محصول دارویی دیگر رونمایی کرد. 

یکی از این محصولات، شربت پی دی نوسکا است که بر پایه ترکیب نوسکاپین ساخته شده و به عنوان یک داروی مؤثر در درمان سرفه و تسکین علائم دستگاه تنفسی کاربرد دارد. ویژکی منحصر به فرد این شربت در بدون قند بودن آن است. این محصول به منظور کاهش نیاز به واردات داروهای مشابه و تأمین نیاز داخلی تولید شده است.

بوپرنورفین که به‌عنوان یکی دیگر از محصولات رونمایی شده توسط پرند دارو معرفی شد، یک داروی مهم برای درمان اعتیاد به مواد افیونی است. این دارو با مهار گیرنده‌های اوپیوئیدی در مغز، به کاهش علائم ترک اعتیاد و مدیریت دردهای مزمن کمک می‌کند. سیتا و امپا نیز از داروهای نوآورانه پرند دارو هستند که به ترتیب برای کنترل قند خون در بیماران دیابتی و بهبود عملکرد کلیه‌ها طراحی شده‌اند.

علاوه بر این، دکتر علیپور از قرص‌های اکسی کدون نیز رونمایی کرد. اکسی کدون یک داروی قوی ضد درد است که برای مدیریت دردهای شدید و مزمن تجویز می‌شود. این دارو با تأثیر بر سیستم عصبی مرکزی، درد را مهار می‌کند و به تسکین دردهای ناشی از بیماری‌های جدی و جراحی‌ها کمک می‌کند.

دکتر حمیدرضا علیپور، مدیرعامل شرکت داروسازی پرند دارو، در بخشی از این مراسم رونمایی گفت: پودر نوسکاپین را خودمان تولید می‌کنیم و هم‌ اکنون یکی از بهترین نوسکاپین‌های برند دنیا، نوسکاپین پرند دارو است؛ چرا که طی ۱/۵ سال گذشته صادرات بسیار خوبی از این ماده به پنج کشور از جمله چین، هند و شیلی داشتیم. 

وی افزود: پیش از پرند دارو، سه شرکت دیگر هم شربت نوسکاپین را تولید می‌کردند؛ اما پرند دارو برای نخستین بار در کشور این شربت را به صورت فاقد شکر و با ساکاروز و مناسب برای افرادی دیابتی تولید کرده است و امیدواریم این شربت با برند "پی‌دی نوسکا" در آبان ماه سال جاری وارد بازار کشور شود.

مدیرعامل شرکت داروسازی پرند دارو، در ادامه گفت: سال گذشته حدود دو میلیون دلار صادرات داشتیم و در بین شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه دارویی، بهترین تراز ارزی را داشتیم؛ یعنی در مقابل ۵۰۰ هزار دلار واردات، ۱/۵ میلیون دلار صادرات داشتیم.

دکتر علیپور، در پایان سخنان خود گفت: در کل صنعت داروسازی، شامل تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی و تولیدکنندگان محصولات دارویی، از نظر تراز ارزی رتبه دوم را بدست آوردیم. در شش ماهه نخست سال جاری نیز حدود ۱/۸ میلیون دلار صادرات داشتیم و به دنبال ثبت شربت پی‌دی نوسکا (شربت نوسکاپین فاقد شکر) در یکی از کشورها به منظور صادرات این محصول هستیم.

در پایان مراسم رونمایی، مهندس موسوی و دکتر علیپور، بر اهمیت حمایت از تولیدات داخلی تأکید کردند و خواستار توجه بیشتر به تأمین مواد اولیه دارویی در کشور شدند تا بتوانند با تولید محصولات با کیفیت، به بهبود سلامت جامعه و اقتصاد کشور کمک کنند.

بنا به این گزارش، نمایندگانی از شرکت چینی حاضر در مراسم رونمایی هم با مطالعه توضیحات و بررسی محصولات جدید از نوآوری و کیفیت محصولات این دو شرکت به جهت مطالعه سوابق آن ابراز خرسندی کردند.

نهمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته

نهمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما ۱۴۰۳)، ظهر امروز چهارشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۳، با حضور دکتر محمدرضا ظفرقندی وزیر محترم بهداشت، در محل‌ مصلای امام خمینی(ره) تهران گشایش یافت.

گفتنی‌ است، نهمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران‌فارما ۱۴۰۳)، توسط سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، طی روزهای ۱۱ تا ۱۳ مهر ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

 

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه