ذوب آهن اصفهان

دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در تولید انواع فولادهای آلیاژی

دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در تولید انواع فولادهای آلیاژی
لینک کوتاه کپی شد

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن اصفهان در ساخت انواع فولادهای آلیاژی دستاوردهای همچون افزایش صادرات و تامین نیاز داخلی معادن به آرگ های فولادی داشته از ایمنی بسیاری بالایی برخوردار هستند.

مدیر عامل  ذوب آهن اصفهان در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی (ماینکس)  با اشاره به دست آوردهای جدید شرکت ذوب آهن گفت: این شرکت وارد پروژه ساخت فولادهای آلیاژی شده است به طوری که هم اکنون آرک های فولادی برای معادن می سازد که از ایمنی بسیاری  بالایی برخوردار هستند چرا که پیش از این معادن به جای این آرک ها از چوب استفاده می کردند.

مهدی کوهی با بیان اینکه تا کنون ۱۴۵ هزار تن ریل در شرکت ذوب آهن تولید شده است افزود: در حال حاضر آماده تامین ریل برای پروژه کریدور شرق هستیم که شامل راه آهن از چابهار به زاهدان و در ادامه به مشهد است.

وی با بیان اینکه در بخش تامین ریل مترو شهری هم ذوب آهن همکاری هایی داشته است، اظهار کرد: در شرایط کنونی قراردادهایی با مترو تهران، مشهد و اصفهان برای تامین ریل داریم.

کوهی با بیان اینکه در ۵۲ سال گذشته فولاد مبارکه در تولید تیرآهن، میلگرد و… برای صنعت ساختمان فعال بوده است، گفت: در حال حاضر فولاد مبارکه برای افزایش سرعت ساخت و ساز و کمک به توسعه نهضت مسکن ملی و همچنین ارتقا سطح ایمنی ساخت و ساز وارد تولید تیرآهن بال پهن شده است که به صورت پیچ و مهره به هم متصل می شوند و بین ۸ تا ۱۱ ریشتر مقاوم هستند.

وی افزود: هم اکنون مذاکراتی با وزارت راه و شهرسازی برای معرفی تیر آهن های جدید داشته ایم و تا پایان سال هم با برگزاری همایشی با همکاری انجمن نظام مهندسی ساختمان به معرفی این محصولات می پردازیم و تاکنون موفق به تولید تیر آهن ۲۴ شده ایم و در آینده تولید تیرآهن های ۲۸ ،۲۶ و ۳۰ انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان در پاسخ به پرسش خبرنگار نبض اقتصاد درباره تامین سوخت شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: شرکت گاز سال گذشته در پیک ، ۸۵۰ میلیون متر مکعب گاز تولید کرده است. در حالی که مصرف خانگی کشور ۶۸۰ متر مکعب بوده و۲۰۰ ملیون متر مکعب برای خطوط انتقال استفاده شده است. با توجه به اینکه میزان مصرف ۸۳۰ میلیون و میزان تولید ۸۰۰ میلیون متر مکعب بوده است باید برای تامین سوخت صنایع به آن ها تبریک گفت که چه طور سوخت بخش صنعت را تامین کرده اند.

مهدی کوهی با انتقاد به اینکه نباید با هر گرما و سرمایی گاز و برق صنعت قطع شود گفت: در حال حاضر وزارت صنعت، وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه باید به مسائل تامین سوخت صنعت توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان از زمان خصوصی سازی از معادن دولتی بی بهره مانده است گفت: در حال حاضر تامین خوراک برای ذوب آهن سخت شده است و هفته گذشته این موضوع در جلسه ای به رئیس جمهور منتقل شده است که امیدواریم این مسئله با همکاری استانداری حل شود.

کوهی با بیان اینکه هفته آینده هیاتی از عربستان به اصفهان سفر خواهد کرد گفت: در این مذاکرات قرار است با وزارت صنعت و… مذاکراتی انجام شود که یکی از این مباحث صادرات فولاد است.

وی با تاکید بر  اینکه در ۶ ماهه نخست سال میزان صادرات طبق پیش بینی ها انجام شده است گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن ذغال سنگ در سال نیاز دارد در حالی که کمتر از یک میلیون تن ذغال سنگ در کشور تولید می شود به همین دلیل از تولیدکنندگان برای همکاری در این بخش دعوت به عمل می آوریم. و حاضر به انعقاد قراردادهای ۱۰ ساله با تولیدکنندگان این محصول هستیم .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه هم اکنون سرمایه گذاری های جدیدی برای بهره برداری از این محصول توسط شرکت ذوب آهن انجام شده است گفت: در حال حاضر شرکت ذوب آهن سهامدار برخی از شرکت های تولیدکننده ذغال سنگ است.

وی گفت: به طور قطع از ذغال سنگ و کک تولید ایران حمایت می کنیم اما شرکت ها باید محصولات را با کیفیت مورد انتظار ذوب آهن تولید کنند.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه