اختصاصی طلانیوز : مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

بهره برداری کنسانتره یک یک میلیون تنی عصر نوین بهاباد در دستور کار چادرملو | خودتامینی برق مورد نیاز شرکت چادرملو تا سال آینده

بهره برداری کنسانتره یک یک میلیون تنی عصر نوین بهاباد در دستور کار چادرملو | خودتامینی برق مورد نیاز شرکت چادرملو تا سال آینده
لینک کوتاه کپی شد

امیرعلی طاهرزاده، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنیچادرملو اظهار کرد: شرکت چادرملو به عنوان یکی از بنگاه های اصلی در بخش زنجیره فولاد درکشور در حال فعالیت است.

به گزارش اختصاصی طلانیوز : مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو  در حاشیه نمایشگاه  ایران  کان ماین  در جمع خبرنگاران  گفت: پیش بینی ما این است که نیروگاه صد مگاواتی را ظرف مدت ۱۹ماه و سرمایه گذاری ۶۰میلیون یوروی در منطقه خضرآباد راه اندازی و به نوعی صنعت سبز را در بخش های مختلف صنعت فولاد ساری و جاری کنیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۳۵ طرح با سرمایه گذاری بالغ بر ۵ میلیارد یورو در چادرملو در حال اجراست که اشتغالزایی مستقیم این طرح ها حدود ۸ هزار نفر خواهد بود.

طاهرزاده بیان کرد: این طرح با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۲۰۰میلیارد تومان در سه ماهه چهارم سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. همچنین، طرح گندله ۴ میلیون تنی را داریم که با مشارکت مجموعه غدیر در حال اجراست. این دو مجموعه در جهت تکمیل زنجیره ارزش چادرملو می تواند کمک کننده باشد.

مدیرعامل “کچاد” ادامه داد: تمام تلاش ما این است که در سال جاری بتوانیم چند طرح را به بهره برداری برسانیم. از جمله این طرح ها، طرح کنسانتره یک میلیون تنی عصر نوین بهاباد است که ۶۲درصد سهام آن متعلق به مجموعه چادرملو است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۳۵ طرح با سرمایه گذاری بالغ بر ۵ میلیارد یورو در چادرملو در حال اجراست که اشتغالزایی مستقیم این طرح ها حدود ۸ هزار نفر خواهد بود.

طاهرزاده تصریح کرد: همچنین، کلنگ یک نیروگاه جدید خورشیدی در منطقه خضرآباد یزد زده شد تا بتوانیم از جرایمی که برای تولید فولاد سبز مترتب می شود، خودمان را خارج کنیم. پیش بینی ما این است که نیروگاه صد مگاواتی را ظرف مدت ۱۹ماه و سرمایه گذاری ۶۰میلیون یوروی در منطقه خضرآباد راه اندازی و به نوعی صنعت سبز را در بخش های مختلف صنعت فولاد ساری و جاری کنیم.

مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو در این باره عنوان کرد: فاز یک نیروگاه در بخش گازی حدود ۶۰ درصد و فاز دو گازی آن حدود ۲۰درصد پییشرفت فیزیکی دارد. تلاش ما این است که بتوانیم این نیروگاه را تا قبل از پیک برق سال آینده وار مدار کنیم و به صورت خودتامین بخشی از برق موردنیاز شرکت را اجرایی کنیم.

وی درباره مشکلات برق این صنعت گفت: یک نیروگاه ۵۰۰مگاواتی سیکل ترکیبی در منطقه اردکان در مجاورت مجتمع در حال فعالیت است. نیاز مجتمع ما در حال حاضر ۲۱۰ مگاوات است که مازاد آن به نوعی در شبکه تزریق می شود تابقیه بخش ها و مشکلات برق کشور مرتفع شود. اما با احداث نیروگاه جدید که به صورت خودتامین است، عملا فکر می کنم عدمالنغع ناشی از عدم تولید که درسال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ بر شرکت اثرگذار بود، به حداقل برسد. 

گزارش : فاطیما زراعت دوست 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه