فولاد خوزستان/

فولاد خوزستان، اولین شرکت هیدروژن محور برای تولید فولاد سبز

فولاد خوزستان، اولین شرکت هیدروژن محور برای تولید فولاد سبز
لینک کوتاه کپی شد

امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی ایران متافو اقدامات انجام شده شرکت برای رویارویی با کمبود انرژی را تشحرح کرد.

 

به گزارش طلانیوز، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی ایران متافو در جمع خبرنگاران،  با ترسیم استراتژی شرکت گفت ٤٠ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تحقق برنامه های فولاد خوزستان در افق١٤١٠ پیش بینی شده است، تا توسعه شرکت فولاد خوزستان در دو گام انجام شود.

فولاد خوزستان سال ۶۷ با یک و نیم میلیون تن فعالیت خود را آغاز کرده است و با اجرای طرح‌های توسعه ای به ظرفیت سه میلیون و ششصد هزار تن رسیده است، در حال حاضر هم فاز چهارم توسعه خود را آغاز کرده که شامل ۳۴۰ پروژه بوده که زمزم سه یکی از این  پروژه هاست که برای سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده تا ظرفیت تولید محصولات فولادی شرکت به ۱۳.۶ میلیون تن برسد.

ابراهیمی افزود؛  اعتبار فاز چهارم توسعه فولاد خوزستان ۴۰ هزار میلیارد تومان است، در سال های گذشته توسعه به معنای کنونی در فولاد خوزستان وجود نداشته است اما در سال های اخیر با سیاست گذاری هیات مدیره و سهامداران شرکت پروژه های شرکت توسعه محور شده است، به طوری هم اکنون از سبد ۳۴۰ پروژه ای حدود ۱۸۰ پروژه فعال است.

وی تاکید کرد، پروژه زمزم ۳ یک پروژه زیست‌محیطی است که در یک زمین ۲۱ هکتاری احداث شده است. زمزم ۳ حدود ۹۸ درصد پیشرفت دارد و در ۲۲ بهمن ماه افتتاح رسمی پروژه انجام خواهد شد. مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان اظهار داشت ، ویژگی پروژه زمزم سه نشان می دهد که کاهش مصرف انرژی برای شرکت اهمیت بالایی دارد و در همین راستا ساخت نیروگاه را آغاز کرده است. 

وی خاطر نشان کرد، باید توجه داشت که تاکنون هزار و چهارصد میلیارد تومان پروژه در این بخش تعریف شده که بخشی از آنها بهره برداری شده و بخشی هم اکنون در حال انجام است و این نشان دهنده عملکرد موثر شرکت در بخش محیط زیست است.

امین ابراهیمی گفت: در ۳ ماهه دوم سال با توجه به چالش برق یک زیانی حدود ۳ هزار میلیاردی را برای شرکت رقم زده شده است و  در ۳ ماهه دوم نسبت به ۳ ماهه نخست سال میزان سود ما کاهش یافته است. 

وی افزود، محدودیت های برق در شش ماهه نخست سال جاری منجر به از دست رفتن ۵۵۰ هزار تن محصولات فولاد خوزستان شده  است که معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان است، 

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر ما درگیر چالش گاز شده ایم و اینکه تابستان کمبود برق و زمستان کمبود گاز شرکت های فولادی را با چالش مواجه می کند.

وی در خصوص تحریم های ظالمانه علیه کشور گفت:  هرچند تحریم‌ها فرصت خوبی را برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کرده است ولی با این حال  نمی توان کمبود تخصیص ارز برای پروژه ها توسط بانک مرکزی را نادیده گرفت.

 ابراهیمی افزود؛ با وجود چالش‌های موجود شرکت‌ فولاد خوزستان  توانسته است طرح‌های توسعه‌ای خود را به بهره‌برداری برساند ، به طوری که هم اکنون پروژه ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی و نیروگاه خورشیدی برای تامین برق در حال ساخت دارد و برای تامین گاز پروژه بریکت سرد را برای ذخیره سازی آهن اسفنجی کلید زده شده تا در شرایط محدودیت گاز تولید ادامه یابد. 

وی گفت؛ همچنین با توجه به اینکه سال گذشته پروژه بازچرخانی آب در فولاد خوزستان بهره‌برداری شده است ولی در حال حاضر مصرف آب به ازای هر تن به ۲ متر مکعب رسیده است و فولاد خوزستان به تولید فولاد سبز نزدیک تر شده است. مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تاکید کرد، در واقع اولین شرکت هیدروژن محور برای تولید فولاد سبز ، شرکت فولاد خوزستان خواهد بود.

وی افزود، در همین راستا برای گام پنجم توسعه، فولاد خوزستان وارد فاز مشارکت و جذب سرمایه خواهد شد تا در فاز اول توسعه شرکت فولاد خوزستان، تولید گرید‌های تجاری است و همین رویکرد منجر شده که امروز وابستگی ایران به واردات کاهش یافته و از توان داخلی استفاده می شود.

 


گزارش توسط
فاطیما زراعت دوست

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه