در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین مطرح شد/

رشد ۲۴ درصدی درآمد عملیاتی ناشی از تولید و روند مثبت سودآوری/ دو مگامدول و پروژه مهم بازیابی آب تا سال آینده به بهره برداری خواهند رسید

رشد  ۲۴ درصدی درآمد عملیاتی ناشی از تولید و روند مثبت سودآوری/ دو مگامدول و پروژه مهم بازیابی آب تا سال آینده به بهره برداری خواهند رسید
لینک کوتاه کپی شد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین با حضور بیش از ۹۲ درصد از سهامداران شرکت با حضور نبوی نماینده شرکت گل گهر، دکتر دارا نماینده شرکت توسعه و بین المللی غدیر، یحیوی نماینده سازمان بورس و موسسه حسابرسی بنیاد تدبیر به صورت رسمی برگزار شد.

 به گزارش طلانیوز: تشکیل مجمع قبل از شروع سال جدید یک دستاورد برای شرکت معدنی و صنعتی گهر زمین محسوب می شود، در این مجمع مدیران شرکت ابرازامیدواری کردند که این روال در سال های دیگر هم تداوم داشته باشد.

مهیاپور مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گهر زمین با اشاره به اینکه این معدن با ۶۴۰ میلیون تن ذخیره یکی از بزرگترین معادن کشور است، گفت: امسال از این معدن ۱۶ میلیون تن سنگ آهن برداشت کرده ایم و با توجه به شرایط خاص این معدن، برنامه برای برداشت سنگ آهن تا ده سال آینده تدوین کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه براساس شرایط امروز باید زنجیره فولاد را در مجموعه به صورت کامل داشته باشیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه ارزش افزوده سنگ آهن و کنسانتره به حداقل رسیده است باید حلقه های پایین دستی کامل شوند.

مهیاپور با تاکید بر اینکه پتانسیل اصلی شرکت گهرزمین، سنگ و فولاد است به همین دلیل پروژه هایی در این زمینه تعریف شده است، گفت ؛ به همین دلیل پروژه ۶ میلیون تنی کنسانتره، ۱۵ میلیون تنی سنگ و ۵ میلیون تنی گندله است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت در بازار فرابورس رتبه نخست را پیدا کرده است افزود: شرکت امسال رشد ۲۴ درصدی درآمد و ۱۴ درصدی استخراج سنگ آهن و افزایش تولید و ۲۳ رکورد ثبت کرده است. مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین تاکید کرد؛ همچنین برای نخستین بار در رتبه بندی تعالی سازمانی شرکت کرده ایم که توانسته ایم در این زمینخ گواهی سه ستاره دریافت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین عیار در محصولات این مجموعه وجود دارد، اظهار کرد: بر مبنای همین اختلاف کیفیتی که در محصولات این شرکت نسبت به سایر شرکت ها دارد ۱۳.۵ درصد افزایش قیمت داشته ایم و بعد درآمد بیشتری کسب کرده ایم، همچنین توانستیم به بازارهای صادراتی بیشتری دست پیدا کنیم.

مهیاپور با تاکید بر اینکه سه هزار درصد از زمین مجتمع فولاد بردسیر را در اختیار داریم گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان بخشودگی مالیاتی را داشته ایم و از طرف دیگر سرمایه ثبتی شرکت ۲۰۰ درصد رشد پیدا کرده و کلمه صنعتی به نام شرکت اضافه شده است.

وی در ادامه گفت: برنامه ما این است که برداشت سنگ آهن را به ۱۸ تا ۲۰ میلیون تن برسانیم. همچنین افزود؛ محصول دانه بندی از ۹ میلیون تن به ۱۱ میلیون تن رسیده و خطوط کنسانتره با وجود اینکه با ظرفیت ۶ میلیون تن طراحی شده است سال گذشته ۶.۴ میلیون تن و امسال ۷.۷ میلیون تن کنسانتره تولید داشته ایم.

مدیرعامل گهرزمین با اشاره به اینکه در گندله ۵.۳ میلیون تن تولید داشته ایم، اظهار کرد: امیدواریم تولید گندله به ۷.۵ میلیون تن برسد و بر مبنای همین روند پیش بینی ما این است که به زودی بازار به سمت گندله سوق پیدا خواهد کرد.

مهیاپور با تاکید بر اینکه تولید گندله به ۶ میلیون تومان بر تن برسد و محصول گهرزمین ۵.۶ میلیون بر تن رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه رتبه دوم فروش گندله و کنسانتره در کشور داشته ایم، اظهار کرد: سال گذشته ۲ درصد تولید گندله ۲ درصد و صادرات آن ۹ درصد رشد داشته همچنین در دانه بندی هم تولید ۶۷ درصد رشد کرده است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گهر زمین با اشاره به اینکه مقایسه میزان فروش و متوسط گهرزمین رشد ۱۰ درصدی را نشان می دهد، گفت: درآمد عملیاتی ۲۴ درصد رشد داشته است که ناشی از تولید بوده و سود عملیاتی شرکت ۱۶ درصد و سود واقعی شرکت به ۳۴ درصد رسیده است.

مهیاپور با اشاره به اینکه نرخ انرژی، حقوق دولتی و... افزایش داشته است، اظهار کرد: با این حال شرکت گهرزمین توانسته است روند مثبت سودآوری داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح های توسعه باید افزایش سرمایه در اولویت قرار بگیرد، اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل هایی که برای معدن صادر می شود اگر پروژه های حلقه پایین دستی تعریف نشود بخش معدن به تنهایی حاشیه سود چندانی نخواهد داشت.

مدیرعامل گهرزمین با تاکید بر اینکه هر ماه ۵ درصد پیشرفت پروژه ها را داشته ایم، گفت: امیدواریم دو مگامدول تا پایان سال آینده به بهره برداری برسند، همچنین پروژه بازیابی آب را داریم که امیدواریم تا خرداد به بهره برداری برسد.

وی در ادامه گفت؛ همچنان امیدواریم پروژه های مهمی برای بهره برداری از عمق های زیاد معدن را در دستور کار داشته باشیم.

گفتنی است ، اکتشاف معادن منطقه جنوب غربی در سال ۱۳۴۸ آغاز و مشخص شد حدود ۶۴۰ میلیون تن ذخیره سنگ آهن یکی از بزرگترین معادن ایران و خاورمیانه است. شرکت گهر زمین برای بهره برداری از انومالی شماره سه در سیرجان ثبت شد.این شرکت با در اختیار داشتن نیروی انسانی و تجهیزات معدنی شرایط مناسبی برای نقش آفرینی در صنعت فولاد کشور دارد.

لازم به ذکر است ، این شرکت هم اکنون برای ۸ هزار نفر اشتغالزایی کرده و به یکی از قطب های صنعتی کشور بدل شده است.

هم اکنون واحد برداشت و خردایش شرکت با ظرفیت ۱۵ میلیون تن در حال بهره برداری است. همچنین سه کارخانه با ظرفیت ۶ میلیون تن و کارخانه ۵ میلیون تنی گندله در حال بهره برداری است.

سهامداران شرکت گهر زمین از این قرار است که شرکت کل گهر ۲۷.۳۷ درصد سهام، شرکت سرمایه گذاری امید ۲۶.۱۲ درصد، شرکت توسعه معادن و فلزات ۱۹.۱۵ درصد، شرکت توسعه معادن غدیر با ۱۸.۹۲، شرکت سرمایه گذاری غدیر ۲.۱۸ درصد و سایر سهامداران ۵.۶ درصد هستند.

شرکت گهر زمین زمانی فقط کلوخه تولید می کرد اما در حال حاضر با راه اندازی واحد‌های پایین دستی توانسته ارزش افزوده مناسبی برای شرکت به همراه داشته باشد و همین موضوع منجر شده در آینده بیشتر از شرکت گهرزمین بشنویم.

 

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه