سنگ آهن سنگان

توسعه کارگاه‌های تراش گوهرسنگ و ایجاد شهرک تخصصی

توسعه کارگاه‌های تراش گوهرسنگ و ایجاد شهرک تخصصی
لینک کوتاه کپی شد

در جلسه مشترک علی رسولیان مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان و محمد هاشمی مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور که در تاریخ ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۳ در مجتمع سنگ آهن سنگان برگزار شد، بر توسعه کارگاه‌های تراش گوهرسنگ در سطح کشور و همچنین اجرای مفاد سند ملی توسعه صنعت گوهرسنگ تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ما از روابط عمومی مجتمع، در این نشست طرفین پیرامون ایجاد شهرک تخصصی گوهرسنگ در نزدیکی مرز افغانستان، در منطقه تایباد، و احداث بازارچه برای خرید و فروش انواع گوهرسنگ خام به تبادل نظر پرداختند. هدف از این اقدامات، توسعه صنعت گوهرسنگ کشور و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است.

علی رسولیان در این جلسه با اشاره به اهمیت توسعه صنعت گوهرسنگ در اقتصاد کشور، بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاری در این بخش تاکید کرد. وی همچنین بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه کارگاه‌های تراش گوهرسنگ و افزایش ارزش افزوده این محصولات تاکید نمود. محمد هاشمی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای اجرای سند ملی توسعه صنعت گوهرسنگ، بر اهمیت همکاری دستگاه‌های مختلف برای تحقق اهداف این سند تاکید کرد. وی همچنین بر لزوم ایجاد هماهنگی بین بخش‌های دولتی و خصوصی برای توسعه این صنعت تاکید نمود.

شایان ذکر است که ایجاد شهرک تخصصی گوهرسنگ در منطقه تایباد می‌تواند به عنوان یک قطب مهم تولید و تجارت گوهرسنگ در کشور مطرح شود و فرصت‌های صادراتی جدیدی را برای این صنعت ایجاد کند.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه