چادرملو

با تدبیراتخاذ شده، مشکل کمبود برق امسال در مجتمع صنعتی چادرملو، مرتفع شد

با تدبیراتخاذ شده، مشکل کمبود برق امسال در مجتمع صنعتی چادرملو، مرتفع شد
لینک کوتاه کپی شد

امیرعلی طاهر زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفت و گویی رادیویی با اشاره به اهمیت مشارکت بنگاههای اقتصادی در توسعه کشور به عنوان یک تکلیف اجتناب ناپذیر ملی افزود: پیش نیاز توسعه پایدار بیش از پیش نیازمند تامین زیرساخت هاست که عدم توجه به آن می تواند سرعت توسعه کشور را کاهش دهد. از این رو مدیران شرکت چادرملو با اعتقاد راسخ به اهمیت اقتصاد غیرنفتی بر مبنای فرمایشات موکد مقام معظم رهبری، سرمایه گذاری های قابل توجهی در تامین برق، آب و لجستیک به عمل آورده است تا بتواند زیرساخت های مورد نیاز خودش را مرتفع کند.

وی از جمله مهمترین زیرساخت ها را تامین برق به عنوان یک چالش اساسی درکشور عنوان کرد و گفت: ، چادرملو در حال حاضر دارای یک واحد نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی است و جهت پایداری برق مورد نیاز خود نسبت به اجرای واحد دوم نیروگاه سیکل ترکیبی جدید با ظرفیت ۵۴۶ مگاوات اقدام کرده است که فاز اول گازی آن با ظرفیت ۱۸۳ مگاوات را امسال و قبل از پیک مصرف برق در تاریخ ۳۱ خرداد ماه وارد مدار نمود و به امید خدا فاز دوم این نیروگاه خود تامین تا چند روز آینده وارد مدار خواهد شد. این اقدام که با توان پیمانکاران داخلی با تکنولوژی و تامین قطعات بومی سازی ساخت صنعتگران کشورمان طی ۹ ماه در فاز یک به سرانجام رسید رکوردی کم سابقه است و به واسطه اجرای این دو فاز مجموعاً ۳۶۶ مگاوات برق تامین می گردد بنابر این شرکت چادرملو در سال های آتی نیز با قطعی برق در بخش تولید مواجه نخواهد بود.

وی همچنین تصریح کرد: گروه چادرملو جزء معدود واحدهای فولادی می باشد که امسال روند تولید فولاد خود را حتی در تابستان متوقف نکرد و نزدیک به ۱۰ درصد نسبت به برنامه اعلامی به سازمان بورس کشور فراتر رفت و امیدواریم در سال جهش تولید با همت و تلاش تمامی پرسنل همچون دو سال گذشته بتوانیم رکوردهای تولید در بخش فولاد را ارتقاء دهیم .

مهندس طاهرزاده با بیان اینکه : یکی از بخش هایی که می تواند در اقتصاد غیرنفتی موثر واقع شود بخش معدن و صنایع معدنی به واسطه مزیت های نسبی از جمله ذخایر آهن ، نیروی انسانی ، دسترسی به آبهای آزاد و منابع انرژی است افزود: سال گذشته در زنجیره فولاد کشور بالغ بر ۸ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم، لذا باید به این زنجیره به عنوان یک اقتصاد غیرنفتی توجه ویژه داشت کما اینکه مجموعه چادرملو به عنوان یکی از پیشرانان توسعه ملی کشور در بخش معدن و صنعت همسو با سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران با اتکا بر دو رکن اصلی تولید و توسعه هوشمند و هدفمند در جهت تکمیل زنجیره فولاد کشور از اکتشاف ، استخراج ، فرآوری معدنی ، تولید گندله ، تولید آهن اسفنجی و فولاد گامهای ارزشمندی برداشته است.

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه یادآوری کرد: شرکت چادرملو، پذیرفته شده در سازمان بورس کشوردر سال ۱۴۰۲ رتبه دوم به لحاظ تولید کنسانتره کشور و رتبه ۶ کشور در تولید گندله ، رتبه ۵ کشور در تولید آهن اسفنجی و رتبه ۷ در تولید فولاد را به خود اختصاص داد و تقریبا ۱۷ درصد مواد اولیه فولاد کشور در بخش کنسانتره را از کارخانه چادرملو تامین کرده است. که این را از افتخارات خود می دانیم.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه