// کد مطلب: ۱۷۰۹۸۹

فولاد مبارکه/

اجرای موفقیت‌آمیز ۴۸۰ متر گذرگاه ایمن برای تعمیرات شین‌های برق‌رسان جرثقیل‌های واحد ۲۸

اجرای موفقیت‌آمیز ۴۸۰ متر گذرگاه ایمن برای تعمیرات شین‌های برق‌رسان جرثقیل‌های واحد ۲۸
لینک کوتاه کپی شد

با اجرای یک پروژه در ناحیه فولادسازی، دسترسی ایمن کارکنان تیم بازرسی و تعمیرات به شین‌های برق در ارتفاع ۱۰ متری که یکی از ریسک‌های سطح بالای واحد بود، رفع و اصلاح شد.

به گزارش خبرنگار ما: مصطفی حقانی، رئیس راهبری و تعمیرات جرثقیل‌ها و ترانسفرکاری واحد فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به نیاز خط تولید به آماده‌به‌کاری بالای جرثقیل‌های سقفی در خط تولید، اجرای فرایند بازرسی و تعمیرات شین‌های برق‌رسان جرثقیل‌ها از اولویت‌های این واحد است. در این راستا، دسترسی ایمن کارکنان تیم بازرسی و تعمیرات به شین‌های برق در ارتفاع ۱۰ متری که یکی از ریسک‌های سطح بالای واحد بود، می‌باید رفع و اصلاح می‌شد.

وی با بیان اینکه تا قبل از اجرای این پروژه با نصب داربست‌های حجیم و یا استفاده از مکانیسم نفربالابر، امکان دسترسی در نقاط محدودی از شین‌های برق جهت انجام استانداردهای تعمیراتی فراهم می‌شد، خاطرنشان کرد: با این وجود این تعمیرات از کیفیت لازم برخوردار نبود؛ بنابراین جهت دسترسی ایمن کارکنان تعمیرات جهت انجام فعالیت و کار در ارتفاع، پروژه طراحی، ساخت و نصب ۴۸۰ متر گذرگاه ایمن جهت مسیر شین‌های برق‌رسان در ROW O واحد ۲۸ تعریف شد.

در تشریح بخش‌های مختلف این پروژه، عباس ابراهیمیان، سرپرست تعمیرات جرثقیل‌های سقفی واحد ریخته‌گری مداوم نیز گفت: قسمت اول پروژه شامل انجام طراحی سازه برای طول‌های متفاوت تیرگریدرها در این مسیر و بالطبع فواصل متغیر بین سازه‌های تقویتی تیر گریدرها و همچنین در نظر گرفتن درزهای انبساطی سازه و همچنین تداخل با سبد سرویس کفشک‌های برق‌رسان جرثقیل‌ها و سایر معارضات موجود در سازه‌ها بود. قسمت دوم پروژه، شامل تهیه متریال پروژه، ساخت گذرگاه‌ها به‌صورت کامل، رنگ‌آمیزی و انبارش سازه‌های تکمیل‌شده به‌منظور ایجاد فرصت مناسب برای انجام پروژه بود. قسمت سوم این پروژه، تدوین دستورالعمل اجرای پروژه شامل روش نصب، موقعیت استقرار جرثقیل موبایل و نفربالابر، ارزیابی ریسک‌ها، برنامه‌ریزی انجام کار ایمن در ارتفاع، ایمن ساختنِ مسیر تردد همکاران در سالن و در نهایت و مهم‌ترین آن استفاده از روش بی‌برقی موضعی در محل‌های نصب گذرگاه بود، به صورتی که توقفی برای خطوط تولید ایجاد نگردد. قسمت چهارم پروژه، برگزاری جلسات هماهنگی جهت اجرای پروژه با کلیه گروه‌های درگیر ازجمله تولید واحد ۲۸، تیم مجری پروژه تعمیرات مرکزی، ایمنی فنی ناحیه و مرکز، بازرسی سازه‌ها و دفتر فنی تعمیرات بود که این فعالیت بدون توقف خطوط تولید و با استفاده حداکثری از محدودیت‌های انرژی به‌صورت کاملاً ایمن و کیفی جهت انجام پروژه بود.

ابراهیمیان اظهار داشت: این پروژه در مسیری به طول ۴۸۰ متر در ارتفاع ۱۰ متری از سطح کارگاه با استفاده از فرصت محدودیت‌های انرژی زمستان ۱۴۰۲ و محدودیت‌های انرژی تابستان سال جاری با موفقیت اجرا گردید.

وی در خاتمه از مدیریت ناحیه، رئیس واحد ۲۸ و همکاران تولید و تعمیرات واحد ۲۸، امور مهندسی، بازرسی سازه‌ها، بازرسی خوردگی، دفتر فنی تعمیرات، واحد کنترل مواد، تعمیرات مرکزی و پیمانکار این واحد به‌عنوان مجری پروژه و همچنین واحد حمل‌ونقل که در به نتیجه رسیدن این پروژه این واحد را یاری نمودند، تشکر و قدردانی کرد.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه