// کد مطلب: ۱۷۰۹۹۰

فولاد مبارکه/

برگزاری هشتمین نشست کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار شرکت فولاد مبارکه

برگزاری هشتمین نشست کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار شرکت فولاد مبارکه
لینک کوتاه کپی شد

هشتمین نشست کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار (کمیته ارتقای ایمنی) شرکت فولاد مبارکه در سال 1403 روز دوشنبه 9 مهرماه در سالن همایش‌های مرکز تحقیقات شرکت فولاد مبارکه با حضور معاونان بهره‌برداری، سرمایه انسانی، مدیران ارشد تولید و خدمات فنی و پشتیبانی، مدیر HSE، مشاور مدیرعامل در حوزه سرمایه‌های انسانی، جمعی از مدیران و رؤسای نواحی، رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی، کارشناسان و بازرسان ایمنی مرکز و نواحی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما: غلامرضا سلیمی، معاون بهره‌برداری، در ابتدای این جلسه، هفته دفاع مقدس و روز آتش‌نشانی و ایمنی را به همه تلاشگران این عرصه تبریک گفت و افزود: همه ما مسئولیت ایمنی سازمان را بر عهده داریم. ایمنی یک وظیفه جمعی برای همه است.

وی از تلاش‌های صورت‌گرفته جهت دست‌یابی به اهداف شش‌ماهه تولید قدردانی کرد و خواستار برنامه‌ریزی، سازماندهی و کنترل و نظارت مؤثر بر فعالیت‌های پیمانکاران زیرمجموعه فولاد مبارکه جهت خلق نتایج بهتر در زمینه ایمنی در ادامه سال ۱۴۰۳ شد.

وی با اشاره به حادثه غمبار طبس تأکید کرد: بیشترین تمرکز ما باید بر محافظت از نیروی انسانی خط تولید باشد؛ زیرا کارکنان در این بخش‌ها دائماً با خطرات متعددی مواجه‌اندو هوشمندسازی و مکانیزه کردن به‌منظور کاهش ریسک و صیانت از نیروی انسانی از اولویت‌های سازمان است.

معاون بهره‌برداری از تلاش همه‌جانبه کارکنان و شرکت‌های پیمانکاری در انجام تعمیرات تاندم نورد سرد قدردانی کرد و از این عملیات تعمیراتی به‌عنوان نمونه بارزی از به ثمر نشستن کارِگروهی و منسجم یاد کرد که با همکاری بی‌نظیر و تلاش همه‌جانبه همه واحدهای تولیدی و پشتیبانی صورت پذیرفت.

سلیمی ضمن تأکید به استفاده از لایه‌های ایمنی در خط تولید از جمپر کردن تجهیزات و حذف لایه‌های ایمنی در برخی موارد با توجه به گزارش‌های دریافتی به‌شدت انتقاد و بر لزوم حساسیت بیشتر و مسئولیت‌پذیری جهت تحقق شعار تولید ایمن در سازمان تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که با همکاری و همفکری تمامی اعضای کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار می‌توانیم گام‌های مؤثرتری در کاهش حوادث و ارتقای فرهنگ ایمنی سازمان برداریم. به خاطر داشته باشیم دست یافتن به این مهم، همکاری همه‌جانبه کارکنان در تمامی لایه‌های سازمان را می‌طلبد.

در ادامه این جلسه حسین مدرسی فر مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست شرکت نیز ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و روز ایمنی از همکاری واحدهای مختلف در جهت دست‌یابی به نتایج مطلوب ایمنی و بلوغ فرهنگی کارکنان در اجرای دستورالعمل‌های ایمنی تشکر کرد.

وی با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری در زمینه دستیابی به نتایج مطلوب ایمنی در سنوات قبل و خاصه شش‌ماهه نخست سال جاری صورت گرفته است گفت: تعهد همه همکاران و رده‌های مدیریتی سازمان در پیاده‌سازی موازین ایمنی، همکاری همه‌جانبه در استقرار مدیریت ایمنی فرایند هم‌راستا با مدیریت ایمنی شغلی جهت بهبود نتایج و مدیریت ریسک‌های فرایندی در سازمان اقداماتی بوده که برای صیانت از سرمایه انسانی و خلق آینده‌ای بهتر انجام شده است.

پس از آن جواد کیانی رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی در گزارشی به وضعیت ایمنی شرکت در شهریورماه ۱۴۰۳ و تحلیل و بررسی حوادث ماه اخیر پرداخت و گفت: حادثه تلخ طبس درس‌های مهمی را برای ماه به همراه داشته است و به ما یادآوری کرد که ضرورت نظارت و پایش مستمر بر فرایندهای ایمنی تا چه اندازه حیاتی است.

در ادامه جلسه امیر طباطباییان مدیرانرژی و سیالات، رحمان سلیمانی کیخائی کارشناس و مشاور ایمنی ناحیه انرژی و سیالات، جلالی قمبوانی رئیس واحد اکسیژن، احسان مهدوی منش رئیس توزیع برق، ضیائی رئیس توزیع آب در گزارشی به عملکرد ایمنی ناحیه انرژی سیالات و انتقال تجربیات در زمینه ایمنی و ارائه چالش‌های ایمنی سازمان در حوزه تأمین انرژی و پیشنهاد‌های جهت بهبود شرایط محیط کار پرداختند.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه