// کد مطلب: ۱۷۱۰۳۶

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران

تشکیل کمیته بررسی مشکلات معادن کوچک مقیاس گناباد و بجستان

تشکیل کمیته بررسی مشکلات معادن کوچک مقیاس گناباد و بجستان
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به وجود ۸۰ معدن غیرفعال در این شهرستان، گفت: جهت فعال سازی این معادن کارگروهی تشکیل و مشکلات این معادن در حوزه زیرساختی، تکنولوژی، فرآوری و فروش بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما از روابط عمومی مجتمع معدنی خراسان، خدایار کریم نژاد، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در جلسه هم اندیشی با کارآفرینان شهرستان گناباد که با حضور فرماندار گناباد، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شهرستان و جمعی از مدیران و فعالان بخش معدنی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با وجود ذخایر ارزشمند معدنی در شهرستان گناباد، کارهای انجام شده در حوزه معدن و صنایع معدنی این شهرستان کافی نیست.

وی بر لزوم انجام فعالیت‌های اکتشافی سیستماتیک جهت استفاده از ظرفیت‌های مغفول مانده در این حوزه تأکید کرد و گفت: در این راستا اولین اقدامات شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با انجام ۷ هزار متر حفاری مغزه گیری در محدوده‌های معدنی گناباد آغاز شده و آمادگی داریم هر میزان اعتبارات و سرمایه گذاری مورد نیاز باشد به این شهرستان اختصاص دهیم.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص توجه شرکت‌های دولتی به عنوان بنگاه‌های اقتصادی، بیان کرد: توسعه فعالیت‌های معدنی در این شهرستان با نگاه  اقتصادی طرح‌ها و پروژه‌ها مدنظر شرکت است اما به دنبال توسعه و اشتغال پایدار هستیم.

کریم نژاد اضافه کرد: در این راستا و برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه معدنی در این منطقه کارهای اساسی توسط شرکت انجام شده است و به طور حتم در این مسیر از ظرفیت‌های بخش خصوصی، دانشگاهیان و نیروهای بومی متخصص استفاده خواهیم کرد.

وی، نیروی انسانی توانمند و کارآمد را یکی از ارکان مهم اقتصادی دانست و گفت: توانمندسازی نیروی انسانی نیازمند آموزش و تجربه است و در این راه، آمادگی داریم از طریق انعقاد تفاهم نامه در حوزه آموزش و پژوهش از ظرفیت‌های دانشگاه‌های شهرستان استفاده کنیم.

کریم نژاد همچنین از راه اندازی دفتر منطقه‌ای مجتمع خراسان در شهرستان گناباد خبر داد و گفت: به هر میزان پروانه اکتشاف جهت محدوده‌های معدنی در اختیار این شرکت صادر شود، آمادگی داریم اعتبارات به این شهرستان اختصاص دهیم.

رضا نصیری، فرماندار گناباد نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های معدنی، دانشگاهی و نیروی انسانی و همچنین فضای همدلی و اتحاد بین حوزه‌های مختلف این شهرستان، اظهار داشت: شهرستان گناباد به عنوان یک شاهراه در حوزه ریل، جاده و فرودگاه است اما بیست سال خشکسالی مردم را از نظر اقتصادی به شدت ضعیف کرده است.

وی ادامه داد: طی این سال‌ها، خشکسالی ۵۰۰ قنات کشاورزی موجود در شهرستان را به ۲۰۰ قنات کاهش داده است بنابراین چاره ای نداریم  جز اینکه به سمت معدن و فعال  سازی صنایع معدنی حرکت کنیم.

نصیری ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در شهرستان گناباد ، بیان داشت: ظرفیت‌های بالای شهرستان در حوزه معدنی می‌تواند منطقه را متحول کند لذا آماده هر نوع همکاری این حوزه هستیم.

هادی محمدی پور، نماینده مردم بجستان و گناباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت‌های شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در این شهرستان‌ها، اظهار کرد: در کشور ۷ شرکت بزرگ در حوزه معادن داریم که شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان یکی از این شرکت‌ها جایگاه خاصی داراست و امیدواریم که از حمایت‌های این شرکت در شهرستان بهره ببریم.

وی همچنین در راستای وظایف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در زمینه احیای معادن کوچک مقیاس خواستار این مهم در سطح شهرستان‌های گناباد و بجستان شدند و افزود: شهرستان گناباد و بجستان ظرفیت بالقوه‌ای در حوزه دانشگاهی دارد که از این ظرفیت نیز می‌توان برای انجام فعالیت‌های معدنی در منطقه استفاده کرد.

مسئولین و کارآفرینان بخش معدن معدن و صنایع معدنی حاضر در این جلسه نیز با اشاره به ضعف و یا فقدان زیرساخت‌های شهرستان از قبیل راه و شبکه برق، اظهار امیدواری کردند با حضور شرکت‌های توسعه محور دولتی به ویژه سازمان ایمیدرو در ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز از حمایت‌های خود در شهرستان دریغ نکند.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه