// کد مطلب: ۱۷۱۶۲۶

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن در جمع اصحاب رسانه:

همزمان با تولید پروژه های زیست محیطی ، توسعه و بهسازی بخشهای مختلف خط تولید را پیش میبریم

 همزمان با تولید پروژه های زیست محیطی ، توسعه و بهسازی بخشهای مختلف خط تولید را پیش میبریم
لینک کوتاه کپی شد

نشست خبری مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران سه شنبه اول آبان ماه در غرفه این مجتمع صنعتی در نمایشگاه بین المللی صنعت فولاد در کیش برگزار شد .

به گزارش طلانیوز: مدیرعامل ذوب آهن در این نشست گفت : ذوب آهن اصفهان باتوجه به قدمت بیش از نیم قرن فعالیت در صنعت فولاد ، تلاش می کند همزمان با تولبد پروژه های زیست محیطی ، توسعه و بهسازی بخشهای مختلف خط تولید را پیش ببرد .وی افزود : هم اکنون بیش از 100 پروژه در حوزه های مذکور در حال انجام است که به تدریج با توجه به شرایط تامین مالی ، به اتمام می رسند .

کوهی اظهار داشت : از بین این پروژه ها 3 پروژه LF4 ، پلنت اکسیژن ، مخازن آب در ماههای ابتدایی سال جاری به بهره برداری رسیدند و همچنین پروژه ایستگاه تقلیل فشار گاز پروژه آهن اسفنجی ( واحد قائم )  درروزهای پایانی سال گذشته به اتمام رسید. تا پایان سال جاری نیز دو پروژه کوره پاتیلی (LF1) و تصفیه پساب شهرهای اطراف به بهرداری می رسد که در مجموع در سال جاری شاهد بهره برداری از 6 پروژه در جهت  افزایش کمی و کیفی تولید ذوب آهن اصفهان هستیم .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به ضرورت حرکت جدی صنعت فولاد کشور برای تولید فولاد سبز گفت : در این خصوص ذوب آهن اصفهان اقدامات مختلفی انجام داده است که یکی از آنها پروژه احداث تصفیه خانه پسآب شهرهای اطراف و اماکن صنعتی کارخانه است .وی با اشاره به اینکه پروژه مذکور در دو بخش بهداشتی و صنعتی انجام می شود گفت : بخش بهداشتی از پساب شهرهای اطراف تامین می گردد که جنبه مسئولیت اجتماعی نیز دارد .

کوهی در خصوص مزایای این پروژه گفت : علاوه بر تضمین تثبیت تولید فولاد که با توجه به محدودیتهای منابع آبی خصوصا در فصول گرم سال اهیمت زیادی دارد، کاهش برداشت آب از رودخانه کاهش می یابد . ضمن اینکه با انجام این پروژه لاگونهای پسماند آب صنعتی جمع آوری می گردد وحجم حدود3 میلیون مترمکعب درسال پسآب صنعتی بازیافت می شود.

وی افزود : ذوب آهن اصفهان در راستای تامین آب مورد نیاز و همچنین با توجه به مسئولیت های اجتماعی خود در پروژه انتقال آب به اصفهان نیز 21 درصد مشارکت کرده است .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در پاسخ به سوالی در خصوص تامین مواد اولیه به ویژه زغال سنگ گفت : این مجتمع عظیم صنعتی از دیرباز حامی تولید داخلی بوده است و لذا به دنبال این است که تمام زغال سنگ مورد نیاز خود را بدون واردات تامین کند .

وی افزود : هم اکنون کل تولید زغال سنگ کشور یک میلیون و 500 هزار تن است در حالیکه ذوب آهن اصفهان و سایر واحدهایی که کوره بلند دارند در مجموع بیش از 2 میلیون و 600 هزار تن زغال سنگ کک شو نیاز دارند . ضمن اینکه باتوجه به کیفیت زغال داخلی مجبور هستیم آن را با زغال وارداتی ترکیب کنیم .کوهی اظهار داشت : جهت افزایش کمی و کیفی تولید زغال سنگ حمایت و همکاری لازم را انجام می دهیم و می توانیم با قراردادهای بلند مدت از تولید کنندگان زغال سنگ حمایت کنیم .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در بخشی از سخنان خود به رویکرد دانش بنیان این مجتمع صنعتی اشاره کرد و گفت : در راستای تولید فولاد سبز ، پروژه های زیست محیطی از جمله غبارگیر کنورتور را با همکاری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با مشارکت شرکت های دانش بنیان پیش می بریم . وی افزود : درهای ذوب آهن اصفهان به روی شرکت های دانش بنیان باز است و مطابق قانون حمایت از این شرکت های دانش بنیان می توانیم اولین پروژه را به صورت ترک تشریفات به این شرکت ها واگذار کنیم .

کوهی اظهار داشت : شرکت های دانش بنیان هم اجرای پروژه ها را تسریع می بخشند و هم هزینه تمام شده آنها را کاهش می دهند . ضمن اینکه در شرایط تحریم به ساخت داخل و توسعه تکنولوژی کمک شایانی می کنند .

مدیرعامل ذوب آهن گفت : خوشبختانه معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری شرایط خوبی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان فراهم کرده که امیدوارم موجب توسعه بهره گیری از این شرکت ها شود .

 

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه