اینستاگرام | قابلیت های اینستاگرام | دی اکیوکردن اینستاگرتم

دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام به‌صورت موقت و دائمی چگونه است؟

دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام به‌صورت موقت و دائمی چگونه است؟
لینک کوتاه کپی شد

می‌خواهید اینستاگرام را به‌طور کامل کنار بگذارید یا موقتاً از این شبکه‌ی اجتماعی دور بمانید؟ این‌کار از راه اپ و سایت اینستاگرام امکان‌پذیر است.

به گزارش طلانیوز: اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان محسوب می‌شود، اما شاید بخواهید از این پلتفرم به‌صورت موقت یا دائم خداحافظی کنید. خروج موقت از اینستاگرام با غیرفعال کردن حساب کاربری یا به‌اصطلاح دی‌اکتیو کردن اینستا و خروج دائم با حذف کامل حساب کاربری یا اصطلاحا دیلیت اکانت اینستا صورت می‌گیرد.

دلایل مختلفی برای غیرفعال کردن یا حذف اکانت اینستاگرام وجود دارد که ازجمله می‌توان به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی یا صرفاً تمایل به گذراندن زمان بیشتر در دنیای واقعی اشاره کرد. خبر خوب اینکه دی‌اکتیو و دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام کار سختی نیست و با روش‌هایی که در ادامه شرح داده‌ایم، می‌توانید ظرف چند دقیقه این‌کار را انجام دهید.

 

دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام با گوشی (اندروید یا iOS)

برای دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام باید ازطریق تنظیمات حریم خصوصی حساب کاربری خود اقدام کنید. اینستاگرام تاریخی برای حذف درنظر می‌گیرد که معمولاً ۳۰ روز پس‌از درخواست شما خواهد بود. در این مدت، اکانت شما برای دیگران قابل مشاهده نیست، اما درصورتی‌که قبل‌از تاریخ حذف نهایی بار دیگر وارد حساب خود شوید، درخواست حذف اکانت لغو می‌شود.

۱. در پروفایل اکانت اینستاگرام وارد منوی اصلی شوید و به مسیر Settings and privacy > Accounts Center بروید.

دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام

۲. در بخش Accounts Center گزینه‌ی Personal Details را باز کنید.

دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام

۳. در این مرحله Account Ownership and Control و سپس Deactivation or Deletion را انتخاب کنید.

دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام

۴. اکانتی که قصد حذف آن را دارید انتخاب کرده و روی گزینه‌ی Delete Account و سپس Continue ضربه بزنید.

دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام

۵. پس‌از انتخاب دلیل خروج خود، Continue را انتخاب کنید. برای تأیید حذف دائمی اکانت اینستاگرام، دوباره لاگین کنید.

 

حذف دائمی اکانت اینستاگرام با کامپیوتر

برای حذف دائمی اکانت اینستاگرام با کامپیوتر، دو راه وجود دارد؛ لینک دیلیت اکانت اینستاگرام و حذف ازطریق تنظیمات.

برای دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق گوگل می‌توانید عبارت Delete Intagram Accoount را روی مرورگر کامپیوتر خود جستجو و اولین لینک را در فهرست نتایج انتخاب کنید. در این صفحه لینک و توضیحات مربوط به حذف حساب اینستاگرام وجود دارد. علاوه‌بر این لینک مستقیم دیلیت اکانت اینستاگرام در ادامه آورده شده است.

لینک مستقیم دیلیت اکانت اینستاگرام

برای حذف اکانت اینستاگرام ازطریق تنظیمات، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و به مسیر Settings > Accounts Center بروید.

دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام

اکنون وارد مسیر Personal Details > Account Ownership and Control > Deactivation or Deletion شوید و در این صفحه، گزینه‌ی حذف اکانت دردسترس شما خواهد بود.

دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام

در هر دو روش، اکانت شما قبل از حذف دائمی، به‌مدت ۳۰ روز غیرفعال می‌شود. اگر در این بازه‌ی زمانی، نظر خود را تغییر دهید، با ورود مجدد به اکانت می‌توانید فرایند حذف را لغو کنید.

دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام

توجه: برای روش دوم، پس از انتخاب گزینه‌ی Delete Account، رمزعبور خود را برای تأیید هویت وارد کنید. همچنین، دلیل حذف اکانت را انتخاب و در نهایت با کلیک روی Delete Account، حذف اکانت خود را تأیید کنید.

 

دی اکتیو کردن موقت اکانت اینستاگرام با گوشی (اندروید یا iOS)

با غیرفعال‌سازی موقت، اکانت اینستاگرام تا زمانی‌که شما برای بازگرداندن آن اقدامی نکنید، از دید همه‌ی کاربران پنهان می‌شود اما هیچ اطلاعاتی حذف نخواهد شد. حتی اگر برای مدتی طولانی ادامه یابد. برای فعال‌سازی مجدد اکانت، مثل روش‌های قبل فقط باید به اکانت خود لاگین کنید. مراحل غیرفعال‌سازی اکانت اینستاگرام با گوشی (اندروید یا iOS) شباهت زیادی به آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام دارد.

۱. در پروفایل خود و ازطریق منوی اصلی وارد مسیر Settings and privacy > Accounts Center شوید.

دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام

۲. در بخش Accounts Center گزینه‌ی Personal Details را باز کنید.

دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام

۳. در این مرحله به مسیر Personal details > Account ownership and control > Deactivation or deletion بروید.

دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام

۴. پس‌از انتخاب حساب مورد نظر، گزینه‌ی Deactivate Account را بزنید.

 

غیرفعال‌سازی موقت اکانت اینستاگرام با کامپیوتر

فرایند غیرفعال‌سازی موقت اکانت اینستاگرام روی کامپیوتر مشابه گوشی است، اما به‌جای استفاده از اپلیکیشن، از طریق وب‌سایت این شبکه‌ی اجتماعی انجام می‌شود.

۱. وارد وب‌سایت اینستاگرام شوید و به حساب خود لاگین کنید.

دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام

۲. به مسیر Settings > Accounts Center > Personal Details > Account Ownership and Control بروید.

دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام

۳. روی Deactivation or Deletion کلیک و حساب مورد نظر را انتخاب کنید.

دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام

۴. گزینه‌ی Deactivate Account را انتخاب و روی Continue کلیک کنید. در این مرحله برای تأیید باید رمز‌عبور خود را نیز مجدداً وارد کنید.

دی‌ اکتیو کردن اینستاگرام

۵. دلیل غیرفعال‌سازی اکانت اینستاگرام را انتخاب و با کلیک رو Continue و سپس Deactivate Account، فرایند غیرفعال‌سازی را تأیید کنید.

 

تفاوت دی اکتیو با دیلیت اکانت اینستاگرام

اگر قصد دارید برای همیشه از اینستاگرام خداحافظی کنید، دیلیت اکانت اینستاگرام دائمی پیشنهاد می‌شود، اما درصورتی‌که مطمئن نیستید که می‌خواهید برای همیشه از این پلتفرم دور بمانید، امکان غیرفعال‌ کردن اکانت تا هر زمانی که بخواهید، دردسترس شما قرار دارد.

به‌یاد داشته باشید که حذف اکانت اینستاگرام، اقدامی دائمی است و این یعنی درصورت حذف دائم، پروفایل، دنبال‌کنندگان، عکس‌ها و ویدیوها، نظرات و لایک‌های شما برای همیشه از بین خواهند رفت.

غیرفعال‌سازی اکانت، اقدامی موقت برای تعلیق فعالیت و خروج از اینستاگرام محسوب می‌شود. در نظر داشته باشید که تنها یک‌بار در هفته می‌توانید برای غیرفعال‌کردن حساب اقدام کنید و پس‌از ورود مجدد، به‌مدت یک‌هفته نمی‌توانید حساب خود را غیرفعال کنید. ضمنا اگر هنگام بازگشت مجدد گذرواژه‌ی خود را فراموش کردید، می‌توانید از روش بازیابی رمز اینستاگرام از طریق گوگل استفاده کنید.

تصمیم به غیرفعال‌سازی یا دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام به شرایط و اهداف شخصی شما در استفاده از شبکه‌های اجتماعی بستگی دارد. شاید به‌دنبال رهایی از دنیای دیجیتال، بهبود حریم خصوصی یا کاهش حواس‌پرتی‌های ناخواسته باشید. همچنین امکان دارد نگرانی‌هایی در زمینه‌ی حفاظت از داده‌های کاربر، امنیت کودکان، سلامت روان، خطر کلاهبرداری یا هکرهای اینستاگرام داشته باشید.

اگر فقط می‌خواهید برای مدتی از اینستاگرام دور بمانید، غیرفعال‌کردن حساب باعث می‌شود حساب شما به‌طور موقت از دید سایرین پنهان شود.

 

چگونه اکانت دی اکتیو شده اینستاگرام را فعال کنیم؟

برای فعال‌سازی مجدد اکانت اینستاگرامی که آن را غیرفعال کرده‌اید، کافی است به حساب خود لاگین کنید. برنامه‌ی اینستاگرام را باز کرده و نام کاربری و رمزعبور خود را وارد کنید و حسابتان دردسترس قرار خواهد گرفت. تنها مرحله‌ی اضافی در این سناریو، موافقت با شرایط استفاده از اینستاگرام است و درصورتی‌که مقررات از آخرین ورود شما تغییری کرده باشد، موافقت با آن‌ها الزامی خواهد بود.

توجه داشته باشید اگر صفحه شما توسط خود اینستاگرام حذف یا از دسترس خارج شده باشد باید علت آن‌را بررسی و از طریق بازیابی اکانت اینستاگرام، نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید.

 

سوالات متداول

چرا نمی‌توانم اکانت اینستاگرامم را حذف کنم؟

اینستاگرام نمی‌تواند اکانت شما را برایتان حذف کند. برای دیلیت اکانت اینستاگرام باید با استفاده از گوشی یا کامپیوتر وارد حساب خود شوید و درخواست حذف را ثبت کنید.

 

دیلیت اکانت اینستاگرام چقدر طول می‌کشد؟

اکانت‌های اینستاگرام پس‌از درخواست حذف به‌صورت لحظه‌ای حذف نمی‌شوند. هر اکانت پس‌از درخواست حذف، به‌مدت ۳۰ روز غیرفعال می‌شود. این دوره‌ی زمانی به کاربران اجازه می‌دهد درصورت تغییر نظرشان بتوانند حساب خود را بازیابی کنند.

 

چگونه قبل از حذف اکانت اینستاگرام از اطلاعاتم پشتیبان تهیه کنم؟

اینستاگرام ابزاری برای ایجاد و دانلود نسخه‌ی پشتیبان از کل حساب شما، شامل تمام عکس‌ها، استوری‌ها و ویدیوها در اختیارتان قرار می‌دهد. برای درخواست پشتیبان به مسیر Your Activity > Download Your Information > Request a Download مراجعه کنید.

 

آیا فالوورهایم متوجه دیلیت اکانت اینستاگرام من می‌شوند؟

در زمان غیرفعال‌سازی اکانت، اطلاعات و پروفایل شما غیرفعال‌ می‌شود و دیگر برای سایر کاربران قابل مشاهده نیست. درصورت حذف نهایی اکانت، اطلاعات شما به‌طور دائم از بین خواهد رفت.

 

آیا می‌توانم بدون رمزعبور، اکانت اینستاگرام را حذف کنم؟

شما نمی‌توانید بدون داشتن رمزعبور یا آدرس ایمیل مرتبط با اکانت، آن را حذف کنید. اگر رمزعبور خود را فراموش کرده‌اید، با استفاده از دکمه‌ی Forgotten your password در صفحه‌ی ورود، گذرواژه‌ی جدید ایجاد کنید.

 

آیا می‌توانم بدون ورود به اینستاگرام، اکانت خود را حذف کنم؟

خیر. برای درخواست دیلیت اکانت اینستاگرام، باید ازطریق اپلیکیشن یا وب‌سایت این شبکه‌ی اجتماعی وارد حساب کاربری خود شوید.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه