منطقه ویژه اقتصادی سرخس

ارتقای توسعه کریدور شرق افزایش بهره اقتصادی به همراه خواهد داشت

ارتقای توسعه کریدور شرق افزایش بهره اقتصادی به همراه خواهد داشت
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا کلائی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حاشیه نشست کارگروه توسعه کریدور شرق، گسترش ترانزیت و شبکه‌های حمل و نقل و انتقال کالا از مبادی سایر کشورها به کشور و همچنین صادرات و ترانزیت از کشور را یکی از مهمترین منابع درآمدی برای کشور دانست.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس، در حاشیه نشست کارگروه توسعه کریدور شرق اظهار داشت: یکی از موضوعات جدی در توسعه کریدور شمال – جنوب در محور شرقی کشور، ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل در بخش‌های مختلف می‌باشد و در این زمینه با توجه به اینکه کریدورهای روسیه به چابهار ختم می‌شود افزود: این کریدور از طریق بندر چابهار به بنادر کشورهای حاشیه اقیانوس هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس ختم می‌شود و از این رو حائز اهمیت و قابل توجه است.

کلائی همچنین در ادامه عنوان کرد: زمینه انتقال بار در این کریدور، در سال‌های اخیر فراهم شده است‌، در این میان پس از بررسی در حوزه تبادلات ترانزیتی در کشورهای حوزه‌ آسیای میانه، روسیه و همچنین شاخه جنوب که از چین به ترکیه می‌رود در می‌یابیم کریدور شمال- جنوب نقش بسیار مهمی دارد.

وی لازمه تقویت و توسعه همکاری‌های مشترک اقتصادی را نیازمند گسترش توان حمل‌و‌نقل ترکیبی اعم از ریلی، جاده‌ای به لحاظ توسعه زیرساخت‌ها، توسعه خدمات قابل ارایه از طریق ترکیب ریل و حمل و نقل جاده‌ای دانست.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس همچنین گفت: خدا را شکر درحال حاضر، چابهار ظرفیت بالایی دارد و فکر می‌کنم منطقه آزاد چابهار تمهیدات خوبی اتخاذ کرده و با توجه به زیرساخت‌هایی که از گذشته وجود داشته‌ و افزایش تعاملات در سطح کلان حاکمیت در مقطع کنونی، باعث دستیابی به اهداف تعیین شده در چارچوب طرح‌های مصوب و تکلیفی خواهد شد.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه