برگزاری اولین نمایشگاه طلا و جواهر قشم

برگزاری اولین نمایشگاه طلا و جواهر قشم
لینک کوتاه کپی شد

مجری نمایشگاه طلا و جواهر قشم به گلدنیوز گفت: اولین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر و گوهر سنگ جزیره قشم 27 تا30 دی ماه درمنطقه آزاد تجاری قشم برگزار می شود.

به گزارش طلانیوز از پایگاه خبری جهان طلا (گلدنیوز)؛ مهناز گودرزی، برگزارکننده نمایشگاه قشم بیان داشت: این رویداد بزرگ بین المللی نمایشگاه درسایت نمایشگاهی منطقه آزاد تجاری قشم واقع در خیابان 22 بهمن در مساحت سه هزار متر برگزار و از ساعت 4 عصر تا 10 شب میزبان علاقمندان است.

وی افزود: در روز اول نمایشگاه ساعت 10 صبح همایش توسعه صادرات طلا در سالن سمینار شهرداری و ساعت 5 عصر مراسم افتتاحیه نمایشگاه برگزار می شود که از تمامی روسای اتحادیه های شهرهای مختلف برای این همایش دعوت شده  و بلیط و اقامت آنها هماهنگ شده است.

گودرزی با بیان اینکه برای برگزاری ورکشاپ های تخصصی در حاشیه نمایشگاه  قشم  برنامه ریزی هایی شده است بیان داشت: همزمان با روز اول نمایشگاه، ورکشاپ آموزشی طراحی طلا و جواهر توسط (پروانه پورشفیع) طراح خوب و به نام ایرانی و مقیم آلمان برگزار و روز دوم نمایشگاه  نیز، ورکشاپ آموزشی جناب آقای پیش بین، رییس کانون گوهر شناسی ایران برگزار خواهد شد که علاقمندان می توانند از این ورکشاپ ها استفاده کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تعدادکارگاههای طلاسازی در هرمزگان زیاد نیست و آموزشگاه طراحی و ساخت و تولید طلا  در قشم،  بندرعباس و هرمزگان  وجود ندارد ولی از سویی دیگر تعداد علامندان به حوزه ساخت طلا در این منطقه زیاد است، فرصت و دریچه بسیار خوبی برای آموزش  به علاقمندان این حوزه است.

تحقق جنبه بین اللملی و حضور تجار عرب، هدف نمایشگاه قشم

مجری اولین نمایشگاه تخصصی طلا و جواهر جزیره قشم با تاکید بر  اهمیت تمرکز حضور تجار عرب در این نمایشگاه اظهار داشت: برای حضور تجار و هیات های تجاری بحرین، عمان و دبی در نمایشگاه منطقه آزاد تجاری قشم مکاتبات لازم  انجام و خوشبختانه استقبال خوبی هم شد.

وی تصریح کرد: در این راستا با گمرک منطقه آزاد تجاری قشم نامه نگاری های لازم برای ورود غرفه داران با تجهیزات و خروج آنها انجام خواهد شد و برای اولین بار جنبه بین المللی نمایشگاه طلا وجواهر گوهر سنگ که دغدغه همیشگی کشور بوده برای اولین بار در کشور اتفاق می افتد.

گودرزی اذعان داشت: در برگزاری این نمایشگاه روسای اتحادیه های طلا و جواهر حوزه هرمزگان همکاری داشته و تلاش شده در برنامه ریزی نمایشگاه از همفکری تمامی صاحبنظران و بزرگان صنف استفاده شود و مجری طرح گوهر سنگ ایمیدرو، حمایت هایی در برگزاری این  نمایشگاه داشته اند.

وی ادامه داد: هماهنگی هایی با ریاست اتحادیه طلا و جواهر تهران برای ورود دانشگاه طلا و جواهر به نمایشگاه شده است ولی  هنوز پاسخی اعلام نشده که در صورت انجام این مهم اتفاق خوبی برای نمایشگاه خواهد بود و پکیچ برگزاری نمایشگاه کامل خواهد شد.

اولین نمایشگاه طلا و جواهر جزیره قشم

معافیت مالیاتی منطقه آزاد قشم مزیت نمایشگاه

مجری نمایشگاه قشم خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه در سایت نمایشگاهی منطقه آزاد تجاری قشم مزیت های زیادی از جمله رفت و آمد تجار، معافیت مالیاتی منطقه آزاد است و با توجه به اینکه روسای اتحادیه ها و تولیدکنندگان طلا درگیر اتفاقات اخیر بودند فرصتی است تا با حضور در نمایشگاه قشم  سه روز در هوای جزیره قشم استراحت کنند و تجارت و بیزینس خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: نتیجه حدود یک سال تحلیل بازار در حوزه جنوب بیانگر این است که تبادل خرید و فروش طلا  و جواهر در جنوب کشور زیاد است و قطب بزرگی از جامعه صنعت طلا و جواهر هستند که تا کنون دیده نشده اند و درجامعه نمایشگاهی ما حور نداشتند.

گودرزی بیان داشت: خوشبختانه مردم جنوب کشور  به  مقوله سنگ ها  این هنر صنعت  عشق و علاقه خاصی دارند و در صورت اطلاع از برگزاری  نمایشگاه از هر  100 نفر 50 نفر برای بازدید نمایشگاه تمایل دارند.

وی  با اشاره به استقبال خوب فعالین صنعت طلا و جواهر گوهر سنگ ها برای حضور در نمایشگاه قشم بیان داشت: در ده روز اول  انتشار فراخوان نمایشگاه  نیمی از غرفه های  سالن پر شد و به دلیل اینکه مردم بندر عباس و هرمزگان روی لباس های زنانه سنگ دوزی دارند حضور فعالین عرصه سنگ و تعداد زیاد غرفه های فروش سنگ تحول عظیم در نمایشگاه خواهد بود.

مجری نمایشگاه تخصصی طلا و جواهر قشم  اذعان داشت:  کشور ایران با ذخایر غنی از گوهر سنگ، حرف برای گفتن در این صنعت دارد و با توجه به اساتید و فعالین زیادی که در این عرصه وجود دارد امید می رود صنعت گوهر سنگ کشور در سطح جهان و دردایره بین الملل قرار گیرد.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه