در نشست خبری مدیرعامل منطقه آزاد انزلی اعلام شد

توسعه بندر کارسپین و رشد صادرات به مرزهای جدید

توسعه بندر کارسپین و رشد صادرات به مرزهای جدید
لینک کوتاه کپی شد

سجاد سیاهکارزاده، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، در یک نشست خبری اعلام کرد که زیرساخت های بندر کاسپین به تمام قوا توسعه خواهد یافت و صادرات منطقه به مرزهای جدیدی گسترش خواهد یافت، همچنین از ظرفیت های ویژه استان گیلان نیز بهره خواهیم برد.

به گزارش طلانیوز، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، به بیان ظرفیت‌های بندری این منطقه با توجه به کریدور شمال به جنوب دریایی کشور و میزان صادرات ۲۲۴ میلیون دلاری از طریق بنادر منطقه آزاد انزلی در سال گذشته از عزم جزم‌شده این سازمان برای تجهیز بندر کاسپین خبر داد.

 

سجاد سیاهکارزاده به ظرفیت های گسترده استان گیلان و منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، ۲۰ بنگاه در استان گیلان فعال شدند و سرمایه گذاران جدید وارد این منطقه شدند. از نظر بندری، منطقه آزاد انزلی ظرفیتی ویژه برای جذب سرمایه گذاران و توسعه بندر کاسپین دارد.

 

وی با اعلام اینکه تلاش می‌کنیم تا با تمام قوا بندر کارسپین را تجهیز کنیم.، اظهار داشت: برای بندر کاسپین از نظر زیرساختی، جذب سرمایه گذار و… اقدامات خاصی انجام گرفته است. اتصال دریایی از دریای جنوب به دریای خزر به پایان رسیده است که اقتصاد ریلی با استانداردهای جهانی راه اندازی شده است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: این اتصال، امنیت و کاهش هزینه حمل و نقل را افزایش می‌دهد و بارها را از شمال به جنوب و بنادر شهید رجایی و هرجایی از کشور که ریل دارد منتقل می‌کند.

 

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه اقدامات ویژه ای در سال گذشته برای تحقق این امر رقم خورد، تصریح کرد: در بندر کاسپین زیرساخت های یوتیلیتی انجام شده و بخشی از آن نیز در سال جاری تکمیل می شود.

 

وی درباره میزان صادرات سال گذشته منطقه آزاد انزلی، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲، صادرات منطقه آزاد انزلی به میزان ۲۲.۵ میلیون دلار به ثبت رسید و ۲۲۴ میلیون دلار هم به سایر نقاط کشور از طریق بنادر این منطقه صادرات انجام شده است.

 

سیاهکارزاده با اعلام اینکه منطقه دارای سه شهرک صنعتی است، تصریح کرد: دو شهرک در حال حاضر فعال هستند و ۱۶۴ بنگاه صنعتی در آنها فعالیت می‌کنند، این شرکت ها دانش بنیان بوده و فعالیت های خوبی دارند.

 

وی درخصوص برنامه های این سازمان برای توسعه شهرک صنعتی شماره ۳، گفت: یکی از برنامه های ما در سال جاری آماده کردن زیرساخت های لازم برای واگذاری زمین های این شهرک ۵۰ هکتاری در محدوده منطقه آزاد انزلی است. فراهم کردن امکان برای فعالیت بنگاه های صنعتی حائز شرایط از جمله برنامه‌های این سازمان برای توسعه شهرک صنعتی شماره ۳ است که امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری بخشی از بنگاه ها در این شهرک صنعتی فعال شوند.

 

سیاهکارزاده همچنین با اشاره به کریدور چین-قزاقستان و ایران، اعلام کرد: به دنبال توسعه همکاری‌های اقتصادی قصد داریم تا از این کریدور در کنار کریدور شمال به جنوب بهره برداری کنیم.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه