منطقه آزاد کیش

بعد از سال ها تفاهم نامه واگذاری حق بهره برداری باند جنوبی فرودگاه کیش بین سازمان منطقه آزاد و نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امضا شد

بعد از سال ها تفاهم نامه واگذاری حق بهره برداری باند جنوبی فرودگاه کیش بین سازمان منطقه آزاد و نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امضا شد
لینک کوتاه کپی شد

با پیگیری های مدیرعامل، با امضای تفاهم نامه بین سازمان منطقه آزاد کیش و نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حق بهره برداری باند جنوبی فرودگاه به کیش واگذار شد.

با پیگیریهای انجام شده، تفاهم نامه حق بهره برداری از باند جنوبی فرودگاه کیش با اخذ مجوز از ستاد کل فرماندهی معظم کل قوا بین رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و امیر سرتیپ دوم محسن حیدری به نمایندگی از نیروی پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران امضا شد.

براساس این تفاهم نامه با اخذ مجوز از فرماندهی معظم کل قوا، حق بهره برداری از باند جنوبی فرودگاه کیش به منطقه آزاد کیش واگذار شده و به صورت مشترک نیروهای نظامی کشوری و لشکری نیز حق استفاده از این باند را دارند.

گفتنی است باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش یک باند فرودگاهی منحصر بفرد است که به عنوان یکی از بزرگ ترین باندهای فرودگاهی کشور به طول ۴ هزار و ۳۸۰ متر و با پهنای باند ۷۵ متر امکان پذیرش هواپیماهای پهن پیکر را دارد.

شایان ذکر است مذاکرات اخذ حق بهره برداری از این باند از سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود و در یکسال گذشته با توجه به بهره برداری ترمینال جدید فرودگاهی کیش پیگیری این موضوع با دستور رحیم سرهنگی به عنوان یکی از اولویت ها در برنامه کاری سازمان منطقه آزاد کیش بود و در تاریخ ۴ تیرماه سالجاری، با دستور ستاد فرماندهی کل قوا، مجوز حق بهره برداری از این باند به منطقه آزاد کیش اعطا شد.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه