// کد مطلب: ۱۵۷۷۰۱

منطقه آزاد اروند

سازمان منطقه آزاد اروند راه‌اندازی سامانه شفافیت سازمان منطقه آزاد اروند

سازمان منطقه آزاد اروند راه‌اندازی سامانه شفافیت سازمان منطقه آزاد اروند
لینک کوتاه کپی شد

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند، راه‌اندازی سامانه شفافیت این سازمان را گامی بزرگ و مؤثر در مسیر شفافیت اداری و مالی برشمرد.

سازمان منطقه آزاد اروند جهت دستیابی به اهداف قانونی خود اقدامات بسیار زیادی در راستای توسعه، عمران و آبادانی شهرهای آبادان و خرمشهر انجام داده است که بدون شک می‌توان این نهاد را به‌عنوان یکی از اثرگذارترین دستگاه‌های اجرایی کشور که نقش بی‌بدیلی در محرومیت‌‌زدایی و رشد منطقه داشته است، قلمداد کرد.

ارسطو با بیان اینکه اگر پروژه‌های عمرانی و زیرساختی این سازمان در منطقه اروند اجرایی نمی‌شد، مسلماً حجم محرومیت‌ها و مظلومیت‌ها در این خطه شهید پرور تحمل ناپذیر بود، گفت: در این دوره از مدیریت سازمان تلاش و توجه بسیاری در حیطه عمران شهری صورت گرفت که امید می‌رود اثرات سازنده و تحول‌آفرین آن طی ماه‌ها و سال‌های آتی نمود یابد.

وی، تصریح کرد: بی‌شک شفافیت در عملکرد و انضباط قانونی و مالی نقش مؤثری در عملکرد این سازمان خواهد داشت و امکان نظارت عمومی را فراهم می‌آورد.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به این موضوع که شفافیت در عملکرد و انتشار اطلاعات عملکردی سازمان‌های دولتی از تأکیدات اساسی دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی می‌باشد که سازمان منطقه آزاد در اولویت‌های کاری خود قرار داده است، افزود: اعتقاد سازمان منطقه آزاد اروند بر آن است که با قراردادن اطلاعات مالی و قراردادی در دسترس عموم، حقوق شهروندی مردم تحقق یابد و امکان نظارت عمومی بر سازمان فراهم می‌شود.

ارسطو، شفافیت در اطلاعات قراردادهای عمرانی را اقدامی در راستای آگاهی‌بخشی به شهروندان برشمرد و ادامه داد: در راستای محرومیت‌زدایی منطقه آزاد اروند، مردم می‌توانند با امر به معروف و نهی از منکر به بهبود عملکرد سازمان کمک شایان توجهی کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه منابع سازمان متعلق به عموم مردم آبادان و خرمشهر است، حق آنهاست که از عملکرد این سازمان اطلاع کافی داشته باشند. بر همین اساس و با تأکید مدیرعامل محترم سازمان جناب آقای مهندس زارعی، بناست تا به معنای واقعی این سازمان تبدیل به یک اتاق شفاف و شیشه‌ای شود. آمار و اطلاعات سازمان قابل استفاده برای کلیه پژوهشگران و محققان است و امکان مشارکت و نقش‌آفرینی مؤثر قشر فرهیخته و تحصیل کرده منطقه را در مدیریت سازمان را فراهم می‌نماید.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، در گام نخست آمار و اطلاعات فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در سامانه شفافیت سازمان منطقه آزاد اروند بارگذاری شد و در گام بعدی نیز برای اولین بار در طول سال‌های فعالیت این سازمان، اطلاعات کلیه قراردادهای سازمان در حوزه عمرانی، فرهنگی، صنعتی و نیروی انسانی از سال 1384 تا پایان سال 1401 در سامانه شفافیت به آدرس https://arvandfreezone.com/shafaf/ منتشر و در دسترس همگان قرار گرفت.

ارسطو، تصریح کرد: امید است طی هفته‌های آتی با همت همکاران سازمان در مدیریت آمار و کنترل پروژه و مدیریت زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات در راستای شفافیت بیشتر آمار و اطلاعات و داده‌های مرتبط با کلیه مصوبات هیئت مدیره سازمان، گزارش عملکرد سازمان، گزارش درآمدها، صورت‌های مالی و گزارش بازرس قانونی، واگذاری اراضی و املاک، قراردادهای سرمایه‌گذاری و مشارکتی، نیروی انسانی و … منتشر و در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

وی در پایان از همکاری مؤثر نهادهای نظارتی خوزستان به ویژه سازمان بازرسی و اداره کل دیوان محاسبات استان که در پیشگیری و هم‌افزایی و بهبود عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند نقش کم نظیری دارند، تشکر و قدردانی کرد.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه