در حاشیه برگزاری رویداد بیست و هشتم نفت و گاز مطرح شد

سال پر از موفقیت پتروشیمی شازند با رکوردهای تولید و فروش در ۱۴۰۲ | ۸۰ درصد گازهای ضایعاتی در فلرها می‌سوزد

سال پر از موفقیت پتروشیمی شازند با رکوردهای تولید و فروش در ۱۴۰۲ | ۸۰ درصد گازهای ضایعاتی در فلرها می‌سوزد
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شازند در یک گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار طلانیوز، سال گذشته را یک سال خوب و پر از موفقیت عنوان کرد که براساس آمار منتشره در کدال، شاراک جزو پتروشیمی‌های برتر در حوزه تولید و فروش به ثبت رسیده است.

به گزارش اختصاصی خبرنگار طلانیوز، علیرضا خلیلی‌نیا مدیر مجتمع پتروشیمی شازند در حاشیه برگزاری بیست و هشتمین رویداد بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با اعلام خبر فوق، گفت: این مجتمع در سال ۱۴۰۲ موفق شد تا با تولید بالغ بر یک میلیون و۹۰۰ هزار تن و فروش حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان، رکورد تولید و فروش در دوران فعالیت خود را بشکند.

 

وی با بیان اینکه تولید در سال گذشته با ۱۰۴ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی در شازند به انجام رسید، اظهار داشت: تمام این موفقیت‌ها که سبب شد شازند یکی از پتروشیمی‌های برتر در حوزه تولید و فروش شود به واسطه برنامه‌های مطلوبی بود که در طول سال گذشته تبیین و اجرا گردید. این اقدامات در حوزه خوراک پایدار، رضایتمندی پرسنل، متنوع سازی خوراک و سایر زحماتی که همکاران در این مجتمع به انجام رسانیدند تا سال موفقی را در ۱۴۰۲ داشته باشیم.

 

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شازند ، ادامه داد: علاوه بر ثبت رکوردهای متعدد در سال گذشته، شاراک موفق شد تا یک عملکرد قابل قبول نسبت به سال ۱۴۰۱ در حوزه تولید و رشد ۳۰ درصدی فروش را به انجام برساند.

 

وی مهم‌ترین برنامه سال ۱۴۰۳ مجتمع شازند را اورهال تجهیزات و واحدهای تولیدی در این شرکت ذکر کرد و اظهار داشت:‌ این تعمیرات و بازآماده سازی در هر پنج سال یکبار برای جلوگیری از توقف در روند تولیدات جدید به انجام می‌رسد. در مردادماه امسال نیز اورهال خواهیم داشت تا بتوانیم با تثبیت ظرفیت تولید یک رکورد تازه‌ای را با عبور از ظرفیت اسمی در سال ۱۴۰۳ به ثبت برسانیم.

 

خلیلی‌نیا تعداد پروژه‌های اجرایی در سال جاری را ۶۰ طرح عنوان کرد و افزود: این پروژه‌ها براساس منابع در پتروشیمی شازند اولویت بندی خواهند شد تا با آیتم زودبازده بودن در صنایع پایین‌دست و بالادست در سال آینده پروژه‌های مختلفی را آغاز کنیم.

 

مدیریت مجتمع پتروشیمی شازند، نمایشگاه صنعت نفت وگاز و پتروشیمی را یکی از بزرگترین رویدادهای کشور دانست که امسال پرتوان‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد و پتروشیمی شازند نیز در کنار عرضه محصولات به بیان دستاوردهای حوزه بومی‌سازی شاراک در این رویداد مهم پرداخته است.

 

 

 

گازهای ضایعاتی تا ۸۰ درصد در فلرها می‌سوزد

 

قاسم ساکی، معاون تولید و رئیس مجتمع پتروشیمی شازند نیز درباره میزان آلایندگی موجود در این مجتمع تولیدی، گفت: شازند یکی از فعالان در میان دیگر شرکت‌های پتروشیمی است که در این حوزه کارهای زیادی را به انجام رسانیده است. فضای سبز و اقدامات زیست‌محیطی انجام‌شده در پتروشیمی شازند که همگی با آنها آشنایی دارید از جمله این برنامه‌ها بوده است.

 

وی افزود: در این حوزه و فعالیت‌های انجام‌گرفته با مشاوره متخصصین و خبرگان امر در حوزه فلر کارهایی را در حال حاضر به انجام می‌رساند که بخشی از ضایعات حاصل از روند تولید طی قراردادی با کارخانه‌های سیمان ارسال می‌گردد. واحد پساب این شرکت یکی از مهم‌ترین واحدهای پساب در کشور است.

 

معاون تولید پتروشیمی شازند در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود انتقادات به این مجتمع در حوزه آلاینده‌های گازهای فلر و حرکت به سمت شهر به وسیله وزش باد، تاکید کرد: در واحدهای تولیدی این مجتمع هیچگونه ضایعات خروجی آلاینده‌ای به دلیل سوختن گازهای ضایعاتی در فلرها وجود ندارد. یکی از با ارتفاع‌ترین فلرهای صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی با ارتفاع ۱۱۰ متر در پتروشیمی شازند احداث شده است.

 

قاسم ساکی با بیان اینکه پتروشیمی شازند یکی از واحدهای موجود در شهرک انرژی منطقه است، گفت: پروژه‌های زیادی در حوزه به صفررسانی آلایندگی در حدود ۱۵ پروژه در مجتمع پتروشیمی شازند تعریف شده است. از آف‌گزها در واحدهای تولیدی شازند به جای گاز فلرینگ استفاده می‌شود که لزوم شفافیت این موضوع و اطلاع‌رسانی صحیح به مخاطبان، نیازمند بازدید از محل توسط اصحاب رسانه است.

 

وی افزود: در شهرک منطقه انرژی، پالایشگاه و نیروگاه نیز وجود دارد و پتروشیمی شازند یکی از واحدهای موجود است. ما در این مجتمع تلاش کردیم که به عنوان عمل به وظیفه اجتماعی خود به نحو درست انجام پذیرد که پروژه‌ها شاهد این مدعا هستند.

 

رئیس مجتمع پتروشیمی شازند درخصوص چشم‌انداز این مجموعه تولیدی، اظهار داشت: واقعیت این است که تاکنون ۸۰ درصد گاز ورودی فلرها را در راستای کاهش آلایندگی و استاندارد موردنیاز کاهش داده‌ایم و بنا داریم تا این میزان را تا ۹۷ درصد کاهش به انجام برسانیم.

 

گزارش از

فاطیما زراعت دوست

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه