اقتصاد|طلا

پیش بینی قیمت طلا در هفته پیش رو

پیش بینی قیمت طلا در هفته پیش رو
لینک کوتاه کپی شد

دو نیرو طلا را در آستانه آخر هفته به پایین‌ترین سطح یک ماهه رساندند اما آیا امکان بازگشت قیمت طلا وجود دارد.

به گزارش طلانیوز: دو نیرو طلا را در آستانه آخر هفته به پایین‌ترین سطح یک ماهه رساندند.

قیمت طلا در آخرین روز فعالیت بازارهای جهانی به زیر ۲۳۰۰ دلار در هر اونس سقوط کرد و بیشترین کاهش را تقریباً در سه سال اخیر تجربه کرد.

طلا-طلانیوز

گزارش بهتر از حد انتظار اشتغال در آمریکا که در روز گذشته منتشر شد انتظار کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو را پایین آورده و باعث افت قیمت طلا شده است. خرید طلای چین هم به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده این فلز گرانبها در دنیا در ماه مه کاهش یافته است.چین به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده طلا در دنیا خرید این فلز گرانبها را پس از 18 ماه افزایش پیاپی، متوقف کرده است.

قیمت هر اونس طلا در حال حاضر 2293 دلار می باشد.

این هفته، 18 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند، و پس از کاهش شدید روز جمعه، تعداد کمی نسبت به کوتاه مدت خوشبین بودند. تنها دو کارشناس به نمایندگی از 11 درصد انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد. 11 تحلیلگر، به طور کامل 61 درصد، کاهش قیمت را پیش بینی کردند، و 5 نفر باقی مانده، یا 28 درصد از کل، روند صعودی طلا را طی هفته آینده مشاهده کردند.

قیمت طلا حدود 1 درصد طی یک هفته گذشته کاهش یافته و سومین کاهش پیاپی هفتگی را رقم زده است.

دارین نیوسام، تحلیلگر ارشد بازار در Barchart.com، گفت که قیمت طلا احتمالا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت.

تاجران حالا احتمال می‌دهند نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا 37 واحد تا پایان سال جاری میلادی کاهش یابد، این در حالی است که قبلاً انتظار یک کاهش 48 واحدی را داشتند. همچنین پیش‌بینی می‌شود اولین کاهش نرخ بهره به جای سپتامبر در ماه نوامبر انجام شود.

نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

هفته آینده حول محور انتشار صبح چهارشنبه CPI ایالات متحده برای ماه مه و به دنبال آن تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو در بعد از ظهر خواهد بود. سپس در روز پنج‌شنبه، بازارها در ماه مه و مطالبات هفتگی بیکاری را تحت نظر دارند و بانک مرکزی ژاپن تصمیمات سیاست پولی خود را در عصر اعلام می‌کند

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی، از جمله اقلیت هایی بود که معتقد بودند طلا هفته آینده می تواند به بازار بازگردد.

دی گفت: «افت روز جمعه پس از گزارش حقوق و دستمزد ایالات متحده بیش از حد انجام شد. نگرانی این است که گزارش حقوق و دستمزد چشم انداز کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را به عقب می اندازد، اما هیچ کس انتظار آن را در جلسه هفته آینده نداشت.

سپتامبر اولین زمانی بود که انتظار می رفت نرخ بهره فدرال رزرو کاهش یابد. هرازگاهی ممکن است اتفاقات زیادی بیفتد."

دی گفت که اگرچه طلا ممکن است از فروش امروز مقداری تبعیت داشته باشد، او فکر می کند که فقط برای یک یا دو روز و فقط سطحی خواهد بود. "تا پایان هفته، من انتظار دارم که طلا دوباره صعود کند."

منبع:سایت طلا

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه