اقتصاد|طلا

در انتظار صعود فلز زرد

در انتظار صعود فلز زرد
لینک کوتاه کپی شد

پس از اینکه فعالیت قیمت طلا دو هفته قبل تحت تسلط اخبار روز جمعه چین و گزارش اشتغال آمریکا قرار گرفت، بازارهای فلزات گرانبها در هفته گذشته کاملاً بر روی داده های تورم و مسیر نرخ بهره فدرال رزرو متمرکز شدند.

به گزارش طلانیوز: پس از شروع معاملات هفته گذشته با قیمت 2293.70 دلار در هر اونس در طول جلسه عصر یکشنبه آسیا، طلای نقدی حدود دو ساعت قبل از باز شدن بازار آمریکای شمالی به بالای سطح 2300 دلار رسید و این سطح در بقیه مدت هفته با وجود نوسانات شدید حفظ شد.

صعود طلا-طلانیوز

قیمت طلا ، در کانال نسبتاً باریک 15 دلاری گیر کرد زیرا فعالان بازار منتظر چهارشنبه بودند، که گزارش تورم مصرف کننده (CPI) در صبح، سپس اعلام نرخ کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC )، پیش بینی های اقتصادی به روز شده و کنفرانس مطبوعاتی رئیس فدرال رزرو پاول در بعدازظهر را ارائه می داد.

گزارش CPI سرانجام بازار را از نوسانات محدود خود بیرون کشید و بلافاصله پس از آن، طلا را از 2313 دلار در هر اونس به بالاترین سطح هفتگی خود یعنی 2336.72 دلار رساند. زمانی که فدرال رزرو در ساعت 14:00 بعد از ظهر اعلام کرد نرخ‌های بهره آمریکا را بدون تغییر نگه می‌دارد، قیمت طلا به 2326 دلار در هر اونس کاهش یافت و با توجه به هضم لفاظی‌های افزایش نرخ پاول و پیش‌بینی به‌روز شده FOMCاز فقط یک کاهش نرخ در تمام سال 2024، فروش پیوسته طلا ادامه یافت.

تا روز پنجشنبه، طلای نقدی بار دیگر به سمت سطح حمایتی کاهش پیدا کرد، اما شاهد جهش نستا شدیدی بود که درست زیر سطح 2300 دلار اتفاق افتاد و تا صبح جمعه، فلز زرد بار دیگر در آخر هفته صعود کرد.

اکثر کارشناسان صنعت و تاجران خرده‌فروشی نشان دادند که وضعیت طلا در هفته آینده به دلیل خروج از خواب زمستانی نزولی و بازگشت به مراتع صعودی، سبز خواهد بود.

این هفته، 13 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند و پس از عملکرد این هفته، به طور قابل توجهی نسبت به چشم انداز کوتاه مدت این فلز گرانبها خوش بین بودند. هشت کارشناس که 62 درصد هستند، انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که تنها دو تحلیلگر، یا 15 درصد، کاهش قیمت را پیش بینی کردند. سه مورد باقی مانده یا 23 درصد از کل، انتظار دارند که طلا در هفته آینده در محدوده خود نوسان کند.

در همین حال، 216 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق انداخته شد که سرمایه گذاران مِین استریت تا حدودی محتاط تر از همتایان نهادی خود بودند، اما در کل مثبت بودند. 117 خرده فروش یا 54 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده هستند. 49 نفر یا 23 درصد دیگر انتظار داشتند که فلز زرد با قیمت کمتری معامله شود، در حالی که 50 پاسخ دهندگان، که 23 درصد باقی مانده را نمایندگی می کنند، انتظار دارند طلا در محدوده کوچکی معامله شود.

منبع:گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه

خبرهای پیشنهادی

جدیدترین مطالب