اقتصاد|طلا

پیش بینی بازار طلا در هفته آتی

پیش بینی بازار طلا در هفته آتی
لینک کوتاه کپی شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطر نشان ساخت علیرغم کاهش اونس جهانی قیمت طلا و سکه امروز گران شد به طوری که حباب سکه با 500 هزار تومان افزایش به 8 میلیون و 400 هزار تومان رسید.

به گزارش طلانیوز: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در معاملات امروز علیرغم کاهش 8 دلاری اونس جهانی قیمت طلا و سکه امروز به دلیل افزایش و نوسان نرخ ارز و اخبار سیاسی اقتصادی روند صعودی به خود گرفت.

وی گفت:با توجه به ثبات نسبی قیمت ها در یک ماه گذشته احتمال کاهش قیمتها وجود ندارد و در همین محدوده و با نوسان یک تا 3 درصدی در هفته آتی داد و ستد خواهد شد اما با توجه به پیش بینی بازارهای جهانی و قیمت اونس به تدریج شاهد افزایش قیمت ها در طول سال خواهیم بود.

نادر بذرافشان

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تاثیر ممنوعیت فروش طلای دست دوم در بازار گفت: متاسفانه 50 درصد تولید این صنعت به دلیل فروش طلای دست دوم کاهش یافته بود و واحدهای تولیدی دچار آسیب های مالی شده بودند که در اثر پیگیرها و جلسات متعدد اتحادیه تهران در رابطه با این موضوع وزارت صمت متقاعد شد که این موضوع به این صنعت آسیب جدی زده است و در روزهای ـآینده به طور رسمی به اتاق های اصناف سراسر کشور اعلام و ابلاغ خواهد شد و قرار شد کد آیسیک آن در سامانه حذف شود و به مدت یک ماه دارندگان جواز رسمی فروش طلای دست دوم فرصت دارند که رسته شغلی خود را به «خرده فروشی طلا» تغییر دهند و بعد از آن برخورهای قانونی از طریق وزارت صمت و اتاق اصناف و اتحادیه ها صورت خواهد گرفت.

بذرافشان ابراز امیدواری کرد با تصویب این قانون شرایط بحرانی و رکود در بخش تولید رفع شود و با توجه به سال جهش تولید با مشارکت مردم رونق به این صنعت هر چه زودتر باز گردد و از پیگیری های وزارت صمت و اتاق اصناف تهران کمال تشکر و قدردانی را در رابطه با پیگیری این موضوع داریم.

وی حباب سکه را با 500 هزار تومان افزایش 8 میلیون و 400 هزار تومان اغلام کرد.

در بازار ایران امروز قیمت سکه طرح جدید با یک میلیون و 100هزار تومان تومان افزایش، قیمت سکه طرح قدیم با 400 هزار تومان افزایش ، قیمت نیم سکه با 350 هزار تومان افزایش، ربع سکه با 400 هزار تومان افزایش ،قیمت سکه های بانک مرکزی با 100 هزار تومان افزایش و هر گرم طلای 18عیار نیز با 62 هزار تومان کاهش نسبت به روز دوشنبه در این لحظه داد و ستد می شود.

منبع:سایت طلا

 

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه