پیش بینی قیمت طلا | قیمت طلا | آینده قیمت طلا

پیش بینی قیمت طلا | آیا در روزهای آینده رکورد بی سابقه خواهیم داشت؟

پیش بینی قیمت طلا | آیا در روزهای آینده رکورد بی سابقه خواهیم داشت؟
لینک کوتاه کپی شد

به نظر می‌رسد عوامل بنیادی بلندمدت از طلا حمایت کنند، که شامل تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و سیر نزولی بازدهی خزانه داری آمریکا می‌شود.

به گزارش طلانیوز: قیمت طلای جهانی در معاملات امروز کمی افزایشی شد اما هنوز وارد کانال 2400 دلاری نشده است.

فلز زرد تحت تاثیر تنش‌های خاورمیانه و خوش‌بینی پیرامون کاهش نرخ بهره آمریکا افزایش یافت، در حالی که معامله‌گران منتظر اطلاعات اقتصادی برای سرنخ‌هایی در مورد مسیر سیاست فدرال رزرو بودند.

جیووانی استانوو، کارشناس یوبی‌اِس، اعلام کرد: «طلا در روزهای گذشته با نوسان همراه بود که علت آن لیکویید شدن بالای فلز زرد است. درخواست‌ها برای صندوق‌های بیشتر در دارایی‌های دیگر احتمالا منجر به فروش بخشی از دارایی‌های طلا شد تا از زیان در سایر سرمایه‌گذاری‌ها جلوگیری شود.»

او گفته: «ما چشم‌انداز مثبت خود برای فلز زرد را حفظ کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی در سطح 2600 دلار قرار بگیرد. مرحله بعدی افزایش قیمت طلا زمانی خواهد بود که فدرال رزرو اقدام به کاهش نرخ بهره کند.»

هر اونس طلا در معاملات امروز با 13 دلار افزایش به 2397 دلار رسید

پیش بینی قیمت طلا

کلوین وونگ، تحلیلگر ارشد بازار اواندا در آسیا و اقیانوسیه گفت به نظر می‌رسد عوامل بنیادی بلندمدت از طلا حمایت کنند، که شامل تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و سیر نزولی بازدهی خزانه داری آمریکا می‌شود.

بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه داری کاهش یافت و شمش‌های بدون بازده را جذاب‌تر کرد.

جی پی مورگان، سیتی گروپ و ولز فارگو کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو را در سپتامبر پس از گزارش ضعیف اشتغال آمریکا در هفته گذشته در ماه جولای پیش‌بینی کردند.

نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد. تمرکز بازار بر روی داده‌های اولیه مطالبات بیکاری ایالات‌متحده خواهد بود که ارائه می‌شود، در حالی که انتظار می‌رود تام بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند نیز امروز سخنرانی کنند.

پیتر فانگ، مدیر معاملات شرکت فلزات ارزشمند وینگ فانگ اظهار کرد که در کوتاه مدت، من فکر می‌کنم که بازار در حدود ۲۳۵۰ دلار آمریکا تثبیت خواهد شد و در اواخر امسال به سمت ۲۵۰۰ دلار حرکت خواهد کرد. بر اساس داده ها، بانک مرکزی چین برای سومین ماه متوالی در ماه جولای از خرید طلا برای ذخایر خود عقب نشینی کرد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره تقریباً یک درصد افزایش یافت و به ۲۶.۸۴ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۲۰.۴۰ دلار رسید و پالادیوم با ۱.۲ درصد افزایش به ۸۹۲.۷۵ دلار رسید.

از آنجایی که چشم انداز اقتصادی و سیاسی جهانی همچنان در حال تکامل است، عملکرد طلا احتمالاً با تحولات بازار کار، داده های تورم و رویدادهای ژئوپلیتیکی مرتبط خواهد بود. در حالی که نوسانات کوتاه‌مدت ادامه دارد، تلاقی عدم قطعیت‌های اقتصادی و تنش‌های جهانی نشان می‌دهد که طلا حرکت صعودی اخیر خود را از سر می‌گیرد و به یک رکورد بی‌سابقه دیگر و قیمت بسته می‌شود.

 

 

/منیع: سایت طلا

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه