اقتصاد|طلا

پیش بینی قیمت طلا ۲۹مرداد۱۴۰۳

پیش بینی قیمت طلا 29مرداد1403
لینک کوتاه کپی شد

قیمت طلا در روز جمعه با افزایش احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر به یک رکورد جدید رسید.بر اساس یک نظرسنجی اخیر توسط کیتکو نیوز، اکثر کارشناسان صنعت و سرمایه‌گذاران خرد معتقدند که قیمت طلا همچنان افزایش خواهد یافت و ممکن است از بالاترین رکوردهای اخیر نیز فراتر رود.

به گزارش طلانیوز: فلز زرد در اولین ساعت تجارت در معاملات امروز کمی کاهشی شد اما هنوز بالای 2500 دلار است. تاجران منتظر سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو در این هفته هستند تا سرنخ‌های بیشتری نسبت به زمانبندی این اقدام به دست آورند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 7 دلار کاهش به 2501 دلار رسید

کارشناسان معتقدند قیمت فلز زرد در هفته معاملاتی جدید می‌تواند سطح 2500 دلار را حفظ کند و حتی از آن فراتر برود.

قیمت طلا در روز جمعه با افزایش احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر به یک رکورد جدید رسید. اطلاعات اقتصادی آمریکا در هفته گذشته نشان داد خرده فروشی در این کشور بهبود یافته و شاخص قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده پایین آمده است.

به علاوه ساخت خانه‌های جدید در آمریکا 6.8 درصد در ماه ژوئیه کاهش یافته و به 1.238 میلیون واحد رسیده است، یعنی پایین‌ترین تعداد از 2020. این رقم 1.1 درصد در ژوئن افزایش داشت. بدین ترتیب نگرانی نسبت به قدرت اقتصاد آمریکا افزایش داشته است.

کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

بازارها حدود 76 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را 25 واحد در اجلاس ماه سپتامبر پایین بیاورد.

از طرف دیگر، ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و تشدید جنگ در اوکراین تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است. جنگ بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی طی هفته گذشته علی رغم تلاش‌های دیپلماتیک برای آرام کردن تنش‌ها و جلوگیری از حمله مشترک ایران و حزب‌الله به رژیم صهیونیستی، تشدید شده است. حمله روز شنبه رژیم صهیونیستی به غزه یکی از خونین‌ترین حملات این رژیم از زمان آغاز جنگ در ماه اکتبر بود.

این هفته، 9 تحلیل‌گر در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند که اکثریت کارشناسان همچنان پتانسیل افزایش قیمت بالاتر از رکوردهای این هفته را می‌بینند. پنج کارشناس یا 56 درصد انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالیکه سه تحلیل‌گر یا 33 درصد معتقدند طلا در هفته آینده رشد قیمتی خود را تثبیت خواهد کرد. تنها یک نفر که نماینده 11 درصد کل است، کاهش قیمت برای این فلز گران‌بها را پیش‌بینی کرد.

در همین حال، 219 رأی در نظرسنجی آنلاین کیتکو ثبت شد. 130 معامله‌گر خرد یا 59 درصد اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده افزایش می‌یابد. 44 نفر دیگر یا 20 درصد انتظار داشتند که فلز زرد کاهش یابد، در حالیکه ۴۵ پاسخ‌دهنده که نماینده 21 درصد باقی‌مانده هستند، قیمت‌ها را در هفته آینده بدون تغییر پیش‌بینی کردند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.70 درصد افزایش به 29 دلار و 47 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.10 درصدی 958 دلار و 17 سنت معامله می‌شود.

تحلیل‌گرانی مانند مارک لیبوویت و آدریان دی پیشنهاد می‌کنند که هم طلا و هم نقره می‌توانند افزایش بیشتری داشته باشند، در حالیکه آدریان دی خاطرنشان می‌کند اگرچه اخبار اقتصادی کوتاه‌مدت ممکن است باعث کاهش موقتی شود، اما روند کلی طلا صعودی باقی می‌ماند.

صعود طلا-طلانیوز

منبع: سایت طلا

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه