اقتصاد|طلا

پیش بینی قیمت طلا تا ۳ ماه آینده

پیش بینی قیمت طلا تا 3 ماه آینده
لینک کوتاه کپی شد

کارشناسان اظهار کردند که قیمت‌ها ممکن است در سه ماهه آینده به ۲۷۰۰ دلار آمریکا افزایش یابد، زیرا ارزش‌های کلان وپولی و بانک مرکزی پشت سر هم قرار می گیرند.

به گزارش طلانیوز: قیمت طلادر آستانه سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا همچنان بالای 2500 دلار است. سخنرانی پاول می‌تواند سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست نرخ بهره بانک مرکزی این کشور ارائه دهد.

چشم انداز کاهش هزینه‌های استقراض باعث شد تا طلا برای اولین بار ۲۵۰۰ دلار در هر اونس و ارزش دلار در برابر یورو کاهش یابند، ین و فرانک سوئیس نیز کاهش یافتند.

قیمت طلای جهانی در بحبوحه افزایش خوش‌بینی نسبت به تسهیل پولی و خریدهای کلان بانک‌های مرکزی، امسال بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز تغییر چندانی نداشت و با نوسان 2 دلاری در محدوده 2503 دلار است

طبق اعلام وانگ تائو، تحلیل‌گر تکنیکال رویترز، طلا ممکن است به دنبال شکست در عبور از سطح مقاومت 2507 دلار در هر اونس،‌ به محدوده 2479 تا 2487 دلار افت پیدا کند.

اما جیووانی استانوو،‌تحلیل‌گر یو‌بی‌اس، می‌گوید طلا می‌تواند در ماه‌های پیش‌رو با رشد بیشتری همراه شود و احتمالا تا پایان سال جاری میلادی به سطح 2600 دلار برسد. به گفته او،‌ اکنون تمام چشم‌ها بر هرگونه سیگنال جروم پاول مبنی برای کاهش قریب‌الوقوع نرخ بهره خواهد بود.

پاول در روز جمعه در سیمپوزیوم اقتصادی سالانه جکسون هول سخنرانی خواهد داشت و انتظار می‌رود کاهش نرخ بهره در ماه آینده را اعلام کند. البته بازار بیشتر علاقه دارد بداند پس از آن چه اتفاقی می‌افتد.

ارزش شمش در اوایل سال شروع به افزایش قیمت کرد و تحلیلگران و کارشناسان را شگفت زده کرد. به تازگی نیز طلا افزایش یافته است زیرا انتظار می‌رود مقامات آمریکایی به زودی کاهش نرخ بهره را آغاز کنند.

مجموعه‌ای از داده‌های ایالات‌متحده در مورد فعالیت‌های اخیر، بازارها را متقاعد کرده است که بانک مرکزی ایالات‌متحده در آستانه کاهش هزینه‌های استقراض از بالاترین سطح بیش از دو دهه اخیر است. بحث بر سر این است که فدرال رزرو تا چه حد ممکن است نرخ بهره را کاهش دهد زیرا قرائت‌های اقتصادی اخیر نشانه‌های متناقضی در مورد وضعیت اقتصاد ایالات‌متحده ارائه می ‌دهد.

کارشناسان اظهار کردند که قیمت‌ها ممکن است در سه ماهه آینده به ۲۷۰۰ دلار آمریکا افزایش یابد، زیرا ارزش‌های کلان وپولی و بانک مرکزی پشت سر هم قرار می گیرند.

البته از طرفی افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه مخاطرات ژئوپلیتیکی و بی‌ثباتی‌های نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر هم از عوامل بالا رفتن قیمت این فلز گرانبها بوده است.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر گزارش اشتغال آمریکا هستند که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود و ممکن است استراتژی فدرال رزرو در مورد نرخ بهره را تحت تاثیر قرار دهد. فدرال رزرو تلاش می‌کند تورم را بدون متوقف کردن رشد اقتصاد کاهش دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.20 درصد افزایش به 29 دلار و 79 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.10 درصدی 961 دلار معامله می‌شود.

طلا

منبع: سایت طلا

 

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه