اقتصاد|طلا

این عامل دورنمای خوشبینانه‌ای برای طلا رقم زده است

این عامل دورنمای خوشبینانه‌ای برای طلا رقم زده است
لینک کوتاه کپی شد

انتظار کاهش قابل‌توجه نرخ بهره فدرال رزرو در این ماه دورنمای خوشبینانه‌ای برای طلا رقم زده است. اما افزایش سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت این فلز گرانبها خواهد شد، چون ارزش دلار را هم افزایش می‌دهد.

به گزارش طلانیوز: فلز زرد در معاملات امروز تغییر چندانی نداشت و هنوز پایین‌تر از 2500 دلار معامله می‌شود. تاجران منتظر اطلاعات شاخص قیمت مصرفکننده هستند که قرار است تا پایان هفته منتشر شده و حجم کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را مشخص کند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 8 دلار کاهش به 2489 دلار رسید

نظرسنجی طلای کیتکو نشان می‌دهد احساسات کارشناسان بازار به سوی کاهش قیمت فلز زرد سوق پیدا کرده است.

اطلاعات پایین‌تر از حد انتظار تورم در چین نگرانی نسبت به افزایش تقاضا در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده دنیا را افزایش داده و باعث شده مقامات این کشور به دنبال اقدامات محرک بیشتری برای توسعه اقتصاد باشند که می‌تواند از قیمت طلا هم حمایت کند.

دارین نیوسوم، یک تحلیل‌گر ارشد بازار، معتقد است که طلا به دلیل روندهای نزولی و عدم اقدام فوری فدرال رزرو، در کوتاه‌مدت کمی کاهش خواهد یافت.

فیلیپ استریبل از Blue Line Futures نیز همین نظر را دارد و خاطرنشان می‌کند که سطح قیمت 2550 دلار به ازای هر اونس، سقف افزایش قیمت طلا است، اگرچه یک چرخه طولانی کاهش نرخ بهره می‌تواند در نهایت قیمت‌ها را افزایش دهد.

تورم در چین 0.6 درصد در ماه اوت نسبت به سال گذشته افزایش داشته در حالی که انتظار یک افزایش 0.7 درصدی می‌رفت.

انتظار کاهش قابل‌توجه نرخ بهره فدرال رزرو در این ماه دورنمای خوشبینانه‌ای برای طلا رقم زده است. اما افزایش سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت این فلز گرانبها خواهد شد، چون ارزش دلار را هم افزایش می‌دهد.

اطلاعات ناامیدکننده اشتغال در آمریکا که در روز جمعه منتشر شد ارزش دلار را به پایین‌ترین سطح طی 8 روز گذشته رساند. لیست حقوق بگیران بخش غیرکشاورزی در آمریکا 142 هزار افزایش یافته در حالی که انتظار یک افزایش 160 هزارتایی می‌رفت.

تاجران منتظر اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا هستند که قرار است این هفته منتشر شود و حجم کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در اجلاس آینده را مشخص کند.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.54 درصد افزایش به 28 دلار و 34 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.87 درصدی به 932 را 80 سنت رسیده است.

این هفته، 14 تحلیل‌گر در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند و نتایج نشان‌دهنده تغییر قطعی در احساسات به سمت کاهش قیمت فلز زرد بود. تنها چهار کارشناس، یا 29 درصد، انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالیکه 7 تحلیل‌گر، یعنی 50 درصد، معتقدند که طلا در هفته آینده کاهش خواهد یافت. سه کارشناس باقی‌مانده، یا 21 درصد، پیش‌بینی کردند که این قیمت فلز گران‌بها در هفته آینده تثبیت خواهد شد.

در همین حال، 177 رأی در نظرسنجی آنلاین کیتکو ثبت شد. دقیقا 100 معامله‌گر خرد، یا 57 درصد، انتظار داشتند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد. تنها 29 نفر، یا 16 درصد، انتظار داشتند که فلز زرد کاهش یابد، در حالیکه 48 پاسخ‌دهنده، که 27 درصد باقی‌مانده را تشکیل می‌دهند، معتقدند که شاهد ادامه تثبیت قیمت‌ها در هفته آینده خواهند بود.

پیش بینی اونس طلا

منبع: سایت طلا

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه