اقتصاد|طلا

رکورد جدید قیمت طلا در راه است؟

رکورد جدید قیمت طلا در راه است؟
لینک کوتاه کپی شد

تحلیلگران عقیده دارند اگر نرخ تورم بیش از حد انتظار پایین آمده باشد، امیدها نسبت به کاهش 50 واحدی نرخ بهره افزایش یافته و قیمت طلا را به یک رکورد جدید می‌رساند

به گزارش طلانیوز: قیمت طلا در معاملات امروز وارد کانال 2500 دلاری شده است این در حالی است که سرمایه‌گذاران منتظر گزارش تورم آمریکا هستند تا سرنخ‌های بیشتری در مورد حجم کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به دست آورند.

توجه معامله‌گران در روز چهارشنبه به داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده معطوف خواهد شد که انتظار می‌رود نشان دهد تورم اساسی در مسیر پر پیچ و خم خود به سمت هدف ۲ درصدی بانک مرکزی و شاخص قیمت تولید کننده در روز پنجشنبه باقی مانده است.

تحلیلگران عقیده دارند اگر نرخ تورم بیش از حد انتظار پایین آمده باشد، امیدها نسبت به کاهش 50 واحدی نرخ بهره افزایش یافته و قیمت طلا را به یک رکورد جدید می‌رساند. اما حتی اگر نرخ بهره 25 واحد کاهش یابد، تاثیر چندانی بر قیمت طلا نخواهد گذاشت.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 7 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2503 دلار رسید

قیمت طلا در بیستم ماه اوت به اوج 2531 دلار و 60 سنت رسیده بود.

پیتر گرانت - معاون رئیس و استراتژیست ارشد فلزات در شرکت زانر متالز - اعلام کرده طلا به رسیدن به سطح‌ قیمتی جدید محکوم است، معتقد است انتظار درباره این که فدرال رزرو در روزهای آتی فرآیند تسهیل مالی را آغاز کند، به شکل گسترده‌ای حامی بازار طلا بوده است.

تاجران حالا 73 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو در اجلاس هفته آینده نرخ بهره را 25 واحد پایین بیاورد و 27 درصد هم این احتمال وجود دارد که کاهش نرخ بهره برابر با 50 واحد باشد.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

گزارش اقتصادی آمریکا در هفته گذشته نشان داد اشتغال در این کشور در ماه اوت کمتر از حد انتظار رشد داشته است. این یعنی زمینه برای کاهش 50 واحدی نرخ بهره آماده نیست.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.12 درصد افزایش به 28 دلار و 69 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.06 درصدی 943 دلار و 66 سنت معامله می‌شود.

سرمایه‌گذاران همچنین در انتظار گزارش جدید شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا و شاخص قیمت تولیدکننده این کشور هستند که به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه منتشر می‌شود.

طلای سیاه

منبع: سایت طلا

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه