اقتصاد|طلا

طلا قطعا گران خواهد شد!

طلا قطعا گران خواهد شد!
لینک کوتاه کپی شد

در حال حاضر ترکیبی از عدم قطعیت‌های اقتصادی و ژئوپولیتیکی، نقش مهمی در سوق دادن سرمایه‌گذاران باتجربه و تازه‌کار به سمت طلا ایفا می‌کند.انتظارات از نرخ بهره پایین‌تر که برای دارایی‌هایی مانند طلا که دارای بهره نیستند، یک اتفاق مثبت محسوب می‌شود، به شکل قابل توجهی باعث رونق بازار فلز زرد شده است.

به گزارش طلانیوز: قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز کمی کاهش یافت اما همچنان نزدیک به رکوردهای ثبت شده در جلسه قبل است.طلا در روز دوشنبه به اوج 2589 دلار رسید که دلیل آن را می‌توان پایین آمدن شاخص دلار و انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو دانست.

سرمایه‌گذاران همچنین اخبار سوء قصد دوم دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا را مورد توجه قرار دادند. بی ثباتی سیاسی اغلب از قیمت طلا حمایت می‌کند، زیرا سرمایه گذاران به دنبال ایمنی این فلز گرانبها در شرایط ناپایدار یا غیرقابل پیش‌بینی هستند.

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس با اشاره به تقاضای بانک مرکزی و کاهش قریب الوقوع نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا دورنمای خوشبینانه‌ای را برای قیمت طلا ترسیم کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 2 دلار کاهش به 2585 دلار رسید

انتظارات از نرخ بهره پایین‌تر که برای دارایی‌هایی مانند طلا که دارای بهره نیستند، یک اتفاق مثبت محسوب می‌شود، به شکل قابل توجهی باعث رونق بازار فلز زرد شده است.

تمرکز در این هفته به فدرال رزرو ایالات‌متحده معطوف خواهد شد که انتظار می‌رود حداقل ۲۵ واحد کاهش نرخ بهره را در پایان نشست سیاست‌گذاری خود در سپتامبر در روز چهارشنبه اعلام کنند. در حال حاضر بازارها با احتمال ۶۲ درصد کاهش ۵۰ واحدی در پایان نشست دو روزه قیمت‌گذاری می‌کنند که در مقابل ۴۳ درصد در روز جمعه است.

شمش با بازده صفر در میان نرخ بهره پایین‌تر و آشفتگی ژئوپلیتیکی سرمایه‌گذاری ترجیحی است.

گلدمن اشاره کرد با وجود اینکه تقاضای بالا برای طلا از سوی بانک‌های مرکزی زیربنای آن را محکم کرده اما تغییرات نرخ بهره همچنان نوساناتی در قیمت طلا ایجاد می‌کند.

این بانک سرمایه‌گذاری همچنین عقیده دارد تغییر سیاست‌های پولی فدرال رزرو باعث افزایش صندوق‌های قابل معامله در بورس با پشتوانه طلا خواهد شد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.11 درصد افزایش به 31 دلار و 17 سنت رسیده و پلاتین با یک افزایش 0.40 درصدی 991 دلار و 53 سنت معامله می‌شود.

اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن روز دوشنبه ۰.۲۰ درصد افزایش یافت و به ۸۷۲.۲۳ تن رسید.

طلای سیاه

منبع:سایت طلا

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه