قیمت سکه

چرا سکه ۳۳ میلیونی شد؟

چرا سکه ۳۳ میلیونی شد؟
لینک کوتاه کپی شد

قیمت طلا و سکه از نیمه دوم هفته گذشته در روند افزایشی قرار گرفته و با شروع هفته پایانی دی این روند صعودی ادامه یافته است؛ به نحوی که امروز بالاخره سکه امامی وارد کانال ۳۳ میلیون تومانی شد. اما چرا قیمت سکه چنین جهشی را تجربه کرده است؟

بازار طلا در حالی طی کمتر از پنج روز گذشته در روند صعودی قیمت قرار گرفته که رشد دلار و افزایش قیمت طلا در بورس، منجر به جامپ قیمت طلا و سکه در بازار فیزیکی شده است. افزایش‌های میلیونی در بازار فلز زرد تمام قطعات سکه را در کانال‌های قیمتی بالاتر قرار داده و رشد حباب سکه به تناسب افزایش قیمت‌ها صعودی شده است.

 

رشد قیمت طلا با افزایش تقاضا در بازار

در همین راستا سهراب اشرفی، کارشناس و فعال بازار طلا علاوه بر اثر صعودی رشد قیمت دلار بر قیمت طلا و سکه به رشد تقاضا در این بازار اشاره کرد و به تجارت‌نیوز گفت: «حباب سکه صعودی است و این نشانه آشکار رشد تقاضا در بازار طلاست. افزایش تقاضا قیمت سکه را بالاتر برده است.»

 

اثر صعود قیمت طلای بورسی بر بازار فیزیکی

فعالان بازار طلا رشد قیمت طلا در بورس را عامل اصلی رشد تقاضا می‌دانند که منجر به افزایش قیمت‌ها در بازار فیزیکی طلا شده است. اشرفی خرید سکه و طلا از بازار را نسبت به دلار راحت‌تر عنوان کرد و افزود: «در روزهای اخیر شاهد رشد قیمت طلا در بورس بودیم؛ زیرا وقتی تقاضای بورس صعودی باشد، بازار طلای فیزیکی از این رشد قیمت جا نمی‌ماند و تحت تاثیر بورس قرار می‌گیرد.»

اشرفی خاطرنشان کرد: «بورس طلا و بازار فیزیکی با هم بالانس می‌شوند و فعالان از دید آربیتراژ، از این فرصت استفاده می‌کنند.» وی افزود: «طی دو روز پایانی هفته گذشته، قیمت طلا در بورس خیلی بالاتر از بازار بود؛ این روند باعث شد در بازار اختلال ایجاد شود و قیمت‌ها بالاتر برود.»

 

قیمت طلا و سکه افزایشی است؟

این فعال اقتصادی با اشاره به خرید و فروش راحت‌تر سکه‌ خاطرنشان کرد: «رشد تقاضا حباب سکه امامی را که در اواسط هفته گذشته پنج میلیون تومان بود در کانال هشت میلیون تومانی قرار داده است.»

اما آیا قیمت‌ها باز هم پیشروی دارند؟ وی در پاسخ به این سوال گفت: «روند قیمت‌ها بستگی به روزهای آینده دارد. اگر قرار باشد همین روند ادامه‌دار باشد مشخصا روزهای آینده هم معامله‌گران برای خرید به بازار طلا ورود می‌کنند، تقاضا افزایشی و حباب سکه صعودی می‌شود. اگر تقاضا پایین بیاید و خریدار کم باشد قیمت‌ها پایین می‌آید.»

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه