سکه | سکه با عیار پایین

سکه‌های طلا با عیار پایین در شیراز کشف شد

سکه‌های طلا با عیار پایین در شیراز کشف شد
لینک کوتاه کپی شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: به دنبال طرح شکایت از سوی یک شهروند، تقلب در عرضه سکه‌های طلا از سوی یک واحد صنفی در شیراز محرز و موضوع برای رسیدگی به تعزیرات ارجاع شد.

به گزارش طلانیوز: حمیدرضا ایزدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس به خبرنگاران گفت: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان به بازرسی سازمان صمت و طرح ادعایی مبنی بر عرضه سکه تقلبی و عیار پایین توسط یک طلافروش در شیراز، موضوع در دستور بررسی قرار گرفت.

ایزدی با یادآوری اینکه شهروند شاکی تعداد ۴۷ سکه تمام بهار آزادی خریداری کرده بود، گفت: برای مشخص شدن موضوع، سکه‌ها در اختیار اتحادیه مربوطه قرار گرفت تا کارشناسی و عیار آن مشخص شود.

او ضمن بیان اینکه تشخیص سکه تقلبی از اصل برای همه افراد مشکل است، گفت: سکه‌های ضرب شده توسط بانک مرکزی، عیار ۱۰۰۰ در ۹۰۰ دارد حال آنکه سکه تقلبی دارای این عیار نیست.

ایزدی گفت: کارشناس اتحادیه طلا و جواهر شیراز، بعد از بررسی سکه‌ها، تشخیص داد که تعداد ۱۶ سکه دارای عیار اصلی و ۳۱ سکه عیاری کمتر است؛ لذا تخلف تقلب و کم فروشی واحد صنفی محرز و موضوع برای رسیدگی به تعزیرات ارجاع شد.

او ضمن اشاره به اینکه پرونده این واحد صنفی به ارزش بیش از ۸۴۲ میلیون و ۵۷۲ هزار ریال به تعزیرات ارجاع شده است، گفت: با توجه به اهمیت موضوع، گشت ویژه‌ای با حضور بازرسان صمت، استاندارد، اتحادیه طلا و جواهر و … برای بررسی واحدهای صنفی این مجموعه ایجاد شده است.

ایزدی با طرح این توصیه که شهروندان هنگام خرید تنها سکه بهارآزادی بسته بندی با هلوگرام از واحدهای دارای پروانه کسب و با فاکتور رسمی دریافت کنند، گفت: تشخیص سکه اصل از تقلبی، بدون بسته بندی آسان‌تر است، با این وجود اگر افراد خواهان خرید سکه بسته بندی هستند باید سکه را از جایی خریداری کنند که نام و نشانی واحد روی بسته‌بندی درج شده باشد.

مدیرکل صمت فارس با تاکید براینکه برای خرید طلا، حتما باید از فروشنده فاکتور معتبر دریافت و مشخصات کالای خریداری شده به شکل دقیق درج شود، گفت: شهروندان هرگونه تخلفی را از طریق تلفن ۱۲۴ سامانه رسیدگی به شکایات مردمی سازمان صمت و تلفن ۰۷۱۳۲۳۴۰۰۰۰ سامانه رسیدگی به شکایات اتاق اصناف فارس اطلاع دهند.

 

/منبع: ایسنا

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه