بازار طلا | بازار طلا نور | فروش آنلاین طلا

عامل کسادی بازار طلای نور پیدا شد!

عامل کسادی بازار طلای نور پیدا شد!
لینک کوتاه کپی شد

حسین زاده عنوان کرد: خرید و فروش آنلاین طلا در اینستاگرام و رونق فروشگاه های اینترنتی و اینستاگرامی در تهران باعث شده بازار طلا در شهرستان ها از رونق بیفتد.

به گزارش طلانیوز: حسین زاده، رئیس اتحادیه صنف طلا فروشان شهرستان نور بیان داشت: دوران رونق طلا فروشی به دهه 80 و قبل از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و بالا بودن توان و قدرت خرید مردم  و کم بودن تعداد مغازه های طلا فروشی بر می گردد.

وی افزود: متاسفانه در سالهای بعد از دهه 80 سال به سال وضعیت بازار طلا و جواهر بدتر شده و اخیرا نیز به دلیل کاهش قدرت خرید و بالابودن اجرت های ساخت اغلب مردم رو به خرید و فروش طلای  دست دوم آورده اند.

 

ممنوع بودن فروش طلای دست دوم در شهرستان نور

حسین زاده با تاکید بر اینکه دست و دوم فروشی طلا و جواهر هم به بخش تولید و طلاسازی آسیب می رساند و هم موجب می شود که  کسبه طلافروش متضرر شوند تصریح کرد: در شهرستان نور خرید و فروش طلای دست دوم ممنوع است ولی ممکن است افرادی مخفیانه اقدام به این کار کنند.

وی با بیان اینکه فصل تابستان به خاطر تردد و افزایش توریست بازار شهرستان رونق می یابد اظهار داشت: بعد از ماجرای مالیات بر ارزش افزوده به دلیل اینکه مردم تمایل به ضرر نداشتند خرید طلا کاهش یافت و اکنون اغلب مردم شهرستان طلاهای  فانتزی و خرده ریز بیشتر خریداری می کند.

رییس اتحادیه صنف طلا فروشان شهرستان نور بیان داشت: شهرستان نور از از حیث مساحت جز بزرگترین شهرستان های استان مازندران است ولی به لحاظ شهریت و حوزه شهری  محدوده زیادی ندارد و مساحت حاشیه ها، جنگل، ییلاق و روستاهای آن زیاد است.

 

رونق خرید و فروش ملک در شهرستان نور

وی با اشاره به اینکه  اقتصاد و رونق اقتصادی  و رشد شهرستان نور وابسته به خرید و فروش زمین است و اغلب ساکنین شهرستان ملاک هستند بیان داشت: بیشتر خریداران طلا در شهرستان نور روستاییان اطراف هستند که سود حاصل از خرید و فروش املاک خود را برای خرید طلا هزینه می کنند.

حسین زاده اظهار داشت: طلافروشان با توجه به وقت و سرمایه و نیرویی که در این شغل  می گذارند درآمد کمتری دارند ولی متاسفانه شغل طلافروشی در چشم مردم بوده و اغلب مردم فکر می کنند طلافروشان درآمد زیادی دارند و حتی برخی از کسبه با این نگاه اجناس را به طلا فروشان گران تر می فروشند.

 

سودهای کلان در خرید و فروش ملک است نه در طلافروشی

وی ادامه داد: در شهرستان نور بسیاری از افرادی که  در حوزه خرید و فروش ملک فعالیت می کنند سود های کلان داشته و درآمد آنها در چشم مردم نیست.

حسین زاده اظهار داشت: اجرای قوانین غیرکارشناسی مانند قانون مالیات بر ارزش افزوده و چالش هایی چون مالیات های سنگین، رواج دست دوم فروشی و فروش آنلاین و افزایش اجرت ها و … داستان هایی از این قبلی که روی طلا فروشان پیاده می کنند موجب شده که بعد از یک مدت طلافروشی جمع شود.

رییس اتحادیه صنف طلا فروشان شهرستان نور خاطر نشان کرد:  شغل طلا فروشی به نسبت استرس و خطری که دارد بازده زیادی نداشته و با توجه به نزدیکی به تهران  و رونق توریست در شهرستان نور سرمایه گذاری در خرید و فروش ملک بازده خوبی خواهد داشت.

 

روند افزایشی تعداد طلافروشان در شهرستان نور

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان نور سه بخش (چمستان، ایزدشهر و رویان) حدود 50 طلا فروشی فعالیت دارند که اغلب طلافروشی های این شهرستان در بازار شهرستان نور، داخل خیابان ناطق، اطراف میدان شهر متمرکز هستند بیان داشت: تعداد طلافروشی های شهرستان نسبت به گذشته روند افزایشی داشته و در سال های اخیر به تعداد طلافروشی های شهر اضافه شده است.

حسین زاده تصریح کرد: در گذشته برای صدور مجوز طلافروشی محدودیت های وجود داشت ولی اکنون محدودیت ها کاهش یافته و متقاضیان با مقدار بسیار کمی می توانند طلا فروشی باز کنند.

رئیس اتحادیه صنف طلا فروشان شهرستان نور بیان داشت: درگذشته آموزش طلا فروشی به صورت استاد و شاگردی بود ولی اکنون افراد دوره های آموزشی را در فنی حرفه ای و یا آموزشگاه های طلاسازی می گذرانند و با مدرک کسب شده برای دریافت مجوز اقدام می کنند.

 

/منبع: گلدنیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه