قیمت دلار | قیمت ارز | قیمت سکه

قیمت دلار با ادامه جنگ غزه یا آتش‌بس چه می‌شود؟

قیمت دلار با ادامه جنگ غزه یا آتش‌بس چه می‌شود؟
لینک کوتاه کپی شد

قیمت دلار، درهم و سکه کانال عوض کرد، طلای آبشده دیگر بازارها را جا گذاشت، بوی باروت در بازار دید معامله‌گران را کور کرده، نرخ دلار با ادامه جنگ غزه یا آتش بس چه وضعیتی پیدا می‌کند؟

به گزارش طلانیوز: بازارها وارد کانال جدید شدند. معامله‌گران می‌گویند مهمترین عامل بنیادی این روزهای بازار، خبر جنگ است که از سه‌شنبه شب بیشتر شد و دوباره بازارها را هیجانی کرد. آن‌ها در روز سه‌شنبه معتقد بودند که بازار بر سر آتش‌بس شدن یا نشدن جنگ قمار می‌کند و فعلا شعله‌های جنگ بیشتر شده است. در کل هم اخبار به نفع کاهشی‌ها نیست.

 

بازار پس از عدم لغو تحریم‌ها

بعد از عدم لغو تحریم‌های برجامی توسط اتحادیه اروپا، معامله‌گران معتقدند که جمهوری اسلامی هم نسبت به این اتفاق واکنش نشان خواهد داد.

در بازار چهارشنبه یک خبر هم به بازار رسید که گروهی از جمهوری‌خواهان کنگره، لایحه‌ای برای مسدودسازی دوباره پول‌های آزاد شده ایران از بانک‌های کره جنوبی ارائه کردند. از نظر معامله‌گران همین‌ موضوعات کافی است تا کسی فعلا در بازار به فکر فروش نباشد.

قیمت درهم در 13 هزار و 930 تومان باز شد و با افزایش کانال عوض کرد و در 14 هزار و 100 تومان بسته شد. با این قیمت درهم، دلار 51 هزار و 700 تومان برآورد می‌شود. دلار سلیمانیه در 50 هزار و 750 تومان شروع به کار کرد و با افزایش وارد کانال 51 هزار تومان شد. در مجموع در روز چهارشنبه قیمت دلار در تمام بازارها وارد کانال 51 هزار تومان شد.

از بازار ارز هرات هم هرازچندی نرخ پشت خطی می‌آمد که نشان می‌دهد قیمت دلار هرات حوالی 51 هزار و 200 تومان است.


قیمت سکه کانال عوض کرد

قیمت سکه هم کانال عوض کرد و در حوالی 29 میلیون و 200 هزار تومان بسته شد. طلای آبشده رشدش بیشتر بود و در حوالی 10 میلیون و 600 هزار تومان معامله‌ می‌شد. معامله‌گران می‌گویند در رشد طلای آبشده علاوه بر اینکه دلار نقش داشته، وزنه دومش یعنی انس طلای جهانی هم افزایشی بود و طلای آبشده از دوتا متغیر خود سوخت افزایش گرفت. معامله‌گران می‌گویند رشد طلای آبشده آنقدر زیاد بود که خیلی‌ها جاماندند.

با تجربه‌های بازار ارز و سکه در روز چهارشنبه می‌گفتند درگیر هیجان نشوید، چرا که اگر خبری از آتش‌بس بیاید بازار می‌تواند حرکت برگشتی بزند.

در سمت رسمی بازار، بانک مرکزی خبر داد که در روز سه‌شنبه مجموع عرضه ارز به صورت حواله در سامانه نیما، 322 میلیون دلار بوده که 250 میلیون دلار ازآن معامله شده است.

فنی‌های بازار معتقدند این روزها الگوی تکنیکال جوابگو نیست و جنگ سوخت بازار را فراهم می‌کند. از نظر آن‌ها این روند نشان می‌دهد که گویی دوباره می‌توانیم به سمت سقف حرکت کنیم و در چارت یک سقف دو قلو ایجاد شود، اما اینکه خبرها چه چیزی باشد و بازار چه نوسانی بدهد مشخص نیست.

نکته اول بازار این بود که معامله‌گران مدعی بودند در معاملات چهارشنبه حساب بنکدارها را مسدود کردند. بنکدار در بازار طلا به کسی می‌گویند که طلا یا ریال مردم را امانی در اختیار دارد و بر اساس سفارش آن‌ها خرید و فروش می کند. آن‌ها می‌گویند بازارساز نتوانست با خبر بازار را کنترل کند و اکنون به مسدودی حساب‌ها که راهکار درستی نیست روی آورده است.

نکته دوم بازار این است که معامله‌گران هرات مدعی‌اند حساب‌های ایرانی در کانال 50 هزار تومان دلار هرات خریدار بودند.

 

/منبع: سایت طلا

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه