پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه این هفته

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۱۸ مهر ۱۴۰۱ | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 18 مهر 1401 | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه، 18 مهر 1401 چگونه است؟

به گزارش طلانیوز؛ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز منتشر شد. پیش‌بینی قیمت طلا و سکه هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز چگونه است؟ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه از بازار ارز منتشر شد.

دیروز یکشنبه 17 مهر ماه بازار طلا همانند دیروز روند کاهشی داشت. فعالان بازار معتقدند علاوه بر کاهش قیمت دلار، کاهش تقاضا برای خرید در روزهای اخیر عامل پایین آمدن قیمت سکه و طلا است.

در دومین روز هفته ، طلا با روند نزولی کار خود را در بازار آغاز کرد و سکه طرح قدیم با 130 هزار تومان کاهش نسبت به روز قبل به 14 میلیون و 855 هزار تومان رسید. در حالی که هفته گذشته بسیاری از فعالان بازار روند قیمت طلا و سکه را صعودی پیش‌بینی کرده بودند اما کاهش انس جهانی طلا و افت قیمت دلار در بازارهای داخلی بر بازار این فلز با ارزش اثر گذاشت.

دیروز یکشنبه 17 مهرماه قیمت سکه نیز مانند روز گذشته ریزش کرد. سکه طرح جدید با 39 هزار تومان کاهش به قیمت 13 میلیون و 907 هزار تومان رسید. نیم سکه همانند روز گذشته بدون تغیییر قیمتی هشت میلیون و 150 هزار تومان و ربع سکه نیز بدون تغییر قیمتی نسبت به روز شنبه با نرخ پنج میلیون و 200 هزار تومان فروخته شد.

سکه یک گرمی با 50 هزار تومان کاهش به سه میلیون و 90 هزار تومان، هر گرم طلای 18 عیار با 17 هزار و 500 تومان کاهش به یک میلیون و358 هزار تومان و هر مثقال طلای 18 عیار نیز با 75 هزار تومان کاهش به 5 میلیون و 884 هزار تومان رسیده است.

به اعتقاد فعالان بازار ارزپاشی دوباره دولت برای ثبات بازار دلار بر نرخ طلا تاثیر گذاشت.گفتنی است که نرخ حباب هر قطعه از این فلز گران‌بها نیز در معاملات امروز در محدوده کانال قیمتی یک میلیون و 800 هزار تومانی محاسبه شد.

هر چند که کشتی‌آرا در گفت‌و گو با تجارت‌نیوز روند جهانی طلا در روزهای هفته جاری را به دلیل تغییراتی در بازارهای نفتی و افزایش نرخ تورم جهانی کاهشی ندانست. اما گویا کاهش تقاضا و اقدامات بازارساز روند بازار طلا را به سوی افت قیمت سوق داده است.

به اعتقاد فعالان بازار دلیل دیگر کاهش نرخ طلا اتفاقات روز گذشته در بازار است که باعث شد تقاضای زیادی وارد بازار نشود. در شرایطی که حجم معاملات پایین است نوسان قیمتی نیز ناپایدار است. این در حالی است که بازار جهانی طلا امروز یکشنبه تعطیل بود و دیروز بیش از 6 دلار پایین آمد و در محدوده هزار و 695 دلار معامله شد.

با توجه به ریزش قیمت سکه و طلا و نیز کاهش دستوری قیمت دلار باید دید در روزهای آینده دولت تا چه میزان توانایی کنترل بازار دلار را در دست خواهد داشت.

ابراهیم محمد ولی عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران دلیل افزایش قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت را برخی اخبار مربوط به مذاکرات برجام و التهابات بازار داخلی در پی این خبر عنوان می‌کند و به تجارت‌نیوز می‌گوید: التهابات از بین رفته و بازار کمی آرام گرفته و در هفته پیش‌رو شاهد آرامش و افت قیمت خواهیم بود.

وی می‌افزاید: اشتغال و بهره پولی آمریکا همیشه بر نرخ انس جهانی تاثیرگذار است و این موضوع بدون شک در بازار داخلی طلای کشور اثر می‌گذارد اما نوسانات و کاهش قیمت دلار در اولین روز هفته نیز از دلایل اصلی کاهش قیمت طلا است.

محمد ولی قیمت طلا در هر کشور را متاثر از بازار ارز ، انس جهانی و سیاست‌های میان کشورها عنوان می‌کند و درباره پیش‌بینی آینده بازار طلا می‌گوید: قیمت طلا به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست.

هفته گذشته نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر حباب سکه را بین یک میلیون و 600 تا یک میلیون و 700 هزار تومان اعلام کرد.

طلا تقاضا ندارد
وی ضمن تأکید بر اینکه تقاضایی در بازار برای خرید طلا و سکه شکل نگرفته است، گفت: هر چند قیمت‌ها در بازار افزایش یافت ولی معاملات نشان می‌دهد که تقاضای چشم‌گیری برای خرید طلا و سکه نداریم و این‌طور نیست که بگوییم مردم خریدار شده‌اند.

بذرافشان یکی از دلایل رکود بازار را ماه‌های محرم و صفر عنوان کرد .در حالی که اکنون 11 روز از ماه ربیع می‌گذرد و با شروع مراسم‌های عروسی تقاضا باید بر روند قیمت‌ها تاثیر بگذارد. اما کاهش قدرت خرید مردم و روند بازار دلار در نخستین روز از هفته سوم مهرماه سال 1401 بازار طلا را دستخوش کاهش کرده است.

منبع: تجارت نیوز

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه | پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 18 مهر 1401 | بازار طلا و سکه امروز چگونه خواهد بود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه