پیش‌بینی قیمت دلار | پیش‌بینی قیمت دلار امروز | پیش‌بینی قیمت دلار هرروز

پیش‌بینی قیمت دلار | پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۱ | وضعیت قیمت دلار چگونه خواهد شد؟

پیش‌بینی قیمت دلار | پیش‌بینی قیمت دلار امروز 27 مهر 1401 | وضعیت قیمت دلار چگونه خواهد شد؟
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی قیمت دلار امروز چهارشنبه، 27 مهرماه 1401 را در طلانیوز بخوانید.

به گزارش طلانیوز ؛ پیش‌بینی قیمت دلار 27 مهرماه 1401 اعلام شد. پیش‌بینی قیمت دلار هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی قیمت دلار امروز چگونه است؟ پیش‌بینی قیمت دلار از بازار ارز منتشر شد.

دیروز سه‌شنبه 26 مهر 1401 قیمت دلار مانند روز قبل روند کاهشی داشت و در پله هفتم کانال 32 هزار تومان جاخوش کرد. به نظر می‌رسد محدوده 32 هزار تومان برای قیمت دلار خط قرمز بازارساز است که تلاش می‌کند آن را حفظ کند. آیا در روزهای آینده این محدوده برای قیمت دلار حفظ می‌شود؟

دیروز قیمت دلار با وجود اخبار سیاسی که مکانیزم‌های بازار را به سمت افزایش هدایت می‌کند روند نزولی داشت. در آخرین هفته از مهر ماه 1401 قیمت دلار در محدوده 32 هزار تومان باقی ماند و به کف پله هفتم کانال 32 هزار تومان نزدیک شد محدوده‌ای که نزدیک به یک هفته از آن فاصله داشت.

کنترل بازارساز بر قیمت دلار
به نظر می‌رسد پیش‌بینی تحلیلگران بازارهای مالی در روزهای گذشته مبنی بر بی‌اهمیت خواندن نوسانات جزئی بازار دلار و تلاش دولت برای تزریق دلار به بازار درست است. این روزها محدوده 32 هزار تومان خط قرمز دولت برای قیمت دلار محسوب ‌می‌شود و تلاش بازارساز برای کنترل قیمت دلار بر زور تورم و رخدادهای اجتماعی و اخبار نامساعد سیاسی چربیده است.

نگاهی به قیمت دلار در مهر ماه سال جاری نشان می‌دهد که هفته اول مهر قیمت دلار تغییرات زیادی داشت و از قیمت 31 هزار و 500 تومان در ابتدای معاملات یکم مهرماه، به 32 هزار و 580 تومان افزایش قیمت داد. همچنین در هفته دوم مهر ( 11 مهرماه)، بازار ارز به اوج قیمتی خود رسید و وارد کانال 33 هزار و 300 تومان شد. اما این افزایش قیمت شارپی یک روز بیشتر دوام نداشت و مانند روز یکشنبه 24 مهر دوباره قیمت دلار به محدوده 32 هزار تومان برگشت.

در سومین هفته از مهر ماه قیمت دلار نوسان اندکی داشت اما در پله 8 و 9 کانال 32 هزار تومان در گردش بود.

امروز سه‌شنبه 26 مهر 1401 سیگنال دلار هرات و درهم امارات نیز حکایت از روند کاهشی قیمت دلار دارد. قیمت دلار در معاملات آزاد بازار تهران با 141 تومان کاهش قیمت نسبت به روز قبل به 32 هزار و 721 تومان رسید و دلار هرات نیز با 150 تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته به 32 هزار و 430 تومان رسید. درهم امارات با وجودی که در روزهای ابتدایی هفته وارد کانال 9 هزار تومان شده بود اما در چند روز گذشته دوباره وارد محدوده 8 هزار تومان شد و امروز با کاهش 40 تومانی نسبت به روز قبل با قیمت 8 هزار و 910 تومان معامله شد.

قیمت دلار و قیمت یورو
فشار اخبار بر قیمت دلار
هر چند اخبار مثبت و منفی توامان بر قیمت دلار فشار می‌آورند اما امروز برخلاف هفته گذشته قیمت دلار روند کاهشی بیشتری داشت با وجود نوسان اندک اما بازار کماکان در کانال 32 هزار تومان جا خوش کرده است.

روز گذشته بود که حمیدرضا جیهانی تحلیلگر بازارهای مالی اتفاقات خارج از بازار دلار را موثر بر نرخ این اسکناس آمریکایی عنوان کرد. اما باید دید روند قیمت دلار در روزهای آینده چگونه است؟ مجتبی دیبا کارشناس بازارهای مالی معتقد است بازار ارز تحت تاثیر اخبار ثابت نشده‌ای نوسان دارد و تا زمانی که دلار سقف 33 هزار و 500 تومان را نشکسته نمی‌توانیم قیمت را به صورت شارپی صعودی ببینیم .

او با اشاره به تحریم‌های جدید اروپا به تجارت‌نیوز گفت: این‌ها نشانه‌هایی است که بازار از آن تاثیر می‌گیرد. اگر قیمت دلار را با فضای سیاسی که ترسیم می‌شود اما هنوز به صورت رسمی جایی اعلام نشده در نظر بگیریم، شاهد رشد دلار خواهیم بود .

دیبا با اشاره به نوسان زیاد و سیگنال دلار هرات ادامه داد:در هفته پیش رو اگر وزن خبرهای مثبت بالا رود، می‌توانیم از قیمت 32 هزار تومان به عنوان کف قیمت دلار یاد کنیم . ولی اگر وزن خبرها به سوی اخبار سیاسی منفی برای ایران باشد قیمت دلار افزایشی خواهد بود.

پیش‌بینی قیمت دلار سخت است
او درباره آینده قیمت دلار می‌گوید: فعلا با اخبار و اطلاعاتی که شاهد آن هستیم نمی‌توانیم بلند مدت را پیش‌بینی کنیم و باید قدم به قدم حوادث را تحلیل کنیم که از این زاویه دید کار سخت می‌شود.

پیش‌بینی قیمت دلار | پیش‌بینی قیمت دلار امروز 27 مهر 1401 | وضعیت قیمت دلار چگونه خواهد شد؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه