اختصاصی طلانیوز// نگاهی به فعالیت‌های پتروشیمی شهید تندگویان

دارنده نشان برترین عرضه کننده بورسی پتروشیمی

دارنده نشان برترین عرضه کننده بورسی پتروشیمی
لینک کوتاه کپی شد

پتروشیمی شهید تندگویان به‌عنوان بزرگ‌ترین و تنها تولیدکننده محصول زنجیره پلی اتیلن ترفتالات در صنعت پتروشیمی کشور، نشان برترین عرضه کننده بورسی از نظر وزنی و ریالی را دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری طلانیوز، پتروشیمی شهید تندگویان به عنوان بزرگ‌ترین و تنها تولید کننده PET/PTA در سطح کشور ، سالانه بیش از یک میلیون و 587 هزار تن محصول متنوع از جمله گرید‌های مختلف PET را تولید می کند. پتروشیمی شهید تندگویان که در اولین همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالا موفق به دریافت نشان برترین عرضه کننده بورسی در میان شرکت‌های پتروشیمی شد.

شرکت پتروشیمی شهید تندگویان؛ در اولین همایش تجلیل از برترین‌های بورس کالا لوح تقدیر و نشان برترین عرضه کننده بورسی از نظر وزنی و ریالی در میان شرکت‌های پتروشیمی به سید رضا قاسمی شهری مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان اهدا شد. برای درک بهتر مطلب، فعالیت و روند تولید محصولات تولیدی این پتروشیمی را مرور می کنیم.

معرفی پتروشیمی شهید تندگویان

مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان(سهامی عام) سال 1377 در استان خوزستان جهت تولید محصولات مهم و استراتژیک اسید ترفتالیک خالص (PTA) و پلی اتیلن ترفتالات (PET) احداث گردید.

در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان ، 1182 نیروی شاغل در تخصص‌های متفاوت بطور مستقیم، بصورت رسمی و قراردادی و 1189 نفر نیز در شرکت‌های پیمانکاری در حال فعالیت هستند.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی با توجه به بازار رو به گسترش مصرف این محصولات در داخل و خارج از کشور و همچنین درجهت انجام بخشی از تعهدات خود در برنامه پنج ساله دوم با هدف؛ تامین مواد اولیه واحدهای پایین دستی در صنایع نساجی و بسته بندی کشور و صرفه جویی ارزی، دستیابی به بازارهای جهانی و ایجاد درآمد ارزی، حرکت در جهت خود اتکایی وانتقال فناوری پیشرفته، انتقال دانش و تربیت نیروی انسانی متخصص، ایجاد اشتغال در صنایع پایین دستی، کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، اسید ترفتالیک خالص اقدام به اجرای طرح پتروشیمی شهید تندگویان نمود.

محصولات پتروشیمی تندگویان

پتروشیمی شهید تندگویان از 3 بخش تولیدی شامل شیمیایی، پلیمری و نساجی تشکیل شده است. این شرکت از 3 بخش تولیدی شامل شیمیایی، پلیمری و نساجی تشکیل شده است.

PTA یکی از مهمترین مواد اولیه برای تولید رزین های پلی اتیلن ترفتالاتPET است که روند رشد تولید و مصرف آن در جهان بسیار چشمگیر بوده است . PET از مهمترین پلی استرهای قابل استفاده در تولید الیاف و پنبه مصنوعی برای صنایع نساجی،تولید انواع بطریهای نوشابه ، قوطی و ظروف مورد استفاده در بسته بندی مواد غذائی ،دارویی و بهداشتی و همچنین صنایع تولید فیلم‌های پلاستیکی است که از روند رشد تولید و مصرف فزاینده ای برخوردار است.

علاوه بر آن شرکت پتروشیمی شهید تندگویان (سهامی عام) تولید کننده دو محصول مهم، نخ یکسره پلی استر (POY ) والیاف بریده پلی استر (STAPLE) است. واحد STAPLE که در سال 1388 راه اندازی گردید تحت لیسانس شرکت نیوماگ آلمان و واحد POy که درسال 1391 راه اندازی شد تحت لیسانس شرکت بارمگ آلمان است .

پتروشیمی شهید تندگویان در سال 1399 با ثبت رکورد حدود 1 میلیون هشتاد هزار تن تولید به عنوان واحد برتر سال انتخاب شد و در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»؛ تولید تجمعی این شرکت از 55 هزار تن افزایش یافت.

شرکت پتروشیمی شهید تندگویان برای سال جاری و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» در جهت افزایش تولید، حمایت از کارگران با اجرایی شدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و استفاده از متخصصان بومی در جهت بومی‌سازی، برنامه‌هایی را برای اجرا در دستور کار خود قرار داده است.

شایان ذکر است؛ مراسم «تجلیل از برترین‌های بورس کالا» روز یکشنبه 25 اردیبهشت ماه 1401 با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و حامد سلطانی نژاد مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران و همچنین دکتر علی عسکری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد.

دارنده نشان برترین عرضه کننده بورسی پتروشیمی

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه