قائم مقام مدیرعامل در جلسه هم اندیشی تیم رهبری گروه فولاد خوزستان:

انتقاد به مثابه یک جراحی در رابطه است!

انتقاد به مثابه یک جراحی در رابطه است!
لینک کوتاه کپی شد

دکتر علیرضا مخبر‌ دزفولی پزشک و دکترای تخصصی روانشناسی در سخنان کوتاهی ضمن تاکید بر لزوم تمرکز رهبران سازمان ها بر مهارت های ارتباطی گفت: وقتی می‌خواهید در هر رابطه ای از طرف رابطه تان انتقاد کنید؛ خودتان را در قواره جراحی ببینید که تیغ به دست گرفته و می‌خواهد مثلا تیرویید مشکل دار یک بیمار را عمل کند. چطور آن جراح، نهایت دقت را به خرج می دهد که فقط قسمتی را که دچار ضایعه است بردارد و...

به گزارش طلانیوز؛ دکتر علیرضا مخبر‌ دزفولی پزشک و دکترای تخصصی روانشناسی در سخنان کوتاهی ضمن تاکید بر لزوم تمرکز رهبران سازمان ها بر مهارت های ارتباطی گفت: وقتی می‌خواهید در هر رابطه ای از طرف رابطه تان انتقاد کنید؛ خودتان را در قواره جراحی ببینید که تیغ به دست گرفته و می‌خواهد مثلا تیرویید مشکل دار یک بیمار را عمل کند. چطور آن جراح، نهایت دقت را به خرج می دهد که فقط قسمتی را که دچار ضایعه است بردارد و به سایر اعضای سالم، در جریان این جراحی، لطمه ای وارد نکند، باید به همین میزان در انتقاد کردن، حساسیت به خرج داد؛ و دقت کرد که فقط رفتار اشتباه آن فرد را نقد کنیم و به شخصیت و حیثیت او حمله نکنیم.

قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت های اجتماعی افزود: نباید به بهانه انتقاد، به افراد برچسب زد و دیگر عملکردها و رفتارهای پسندیده قبلی او را هم زیر سوال برد. برچسب مخرب‌ترین بمب رابطه است!در شیوه درست انتقاد کردن، فرقی نمی‌کند رابطه در چه سطح و حدی است؛ چه در خانواده باشد و چه در محل کار.

روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان

انتقاد به مثابه یک جراحی در رابطه است!

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه