// کد مطلب: ۱۴۳۰۰۴

بیمه سلامت:

علت کاهش پرداختی از جیب بیماران در طرح «دارویار» چیست؟

علت کاهش پرداختی از جیب بیماران در طرح «دارویار» چیست؟
لینک کوتاه کپی شد

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت، علت کاهش پرداختی از جیب بیماران را در زمینه برخی دارو‌ها در طرح «دارویار» تشریح کرد.

محمد مهدی ناصحی در برنامه «میز اقتصاد» گفت: بیمه از زیر ساخت‌های لازم برای اجرای طرح «دارویار» بود؛ طرح بیمه همگانی را با حداقل 6 میلیون بیمه شده رایگان اجرایی و فرصت را فراهم کردیم تا همه مردم ایران حتی در دهک‌های بالاتر جامعه از بیمه سلامت استفاده کنند و فرصت سه ماه گذاشته‌ایم و همه ایرانیان می‌توانند تا سه ماه از بیمه رایگان استفاده کنند.
وی افزود: مردم می‌توانند به پیشخوان دولت یا سامانه بیمه سلامت مراجعه و اطلاعات لازم را از سامانه 1666 دریافت کنند و افراد با مراجعه بلافاصله بیمه می‌شوند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: افزون بر بیمه، نسخه الکترونیک از زیرساخت‌های اصلی طرح «دارویار» است و اگر نسخه الکترونیک نبود، امکان اجرای طرح را نداشتیم و با نسخه الکترونیک قیمت‌ها را در سیستم اصلاح می‌کنیم و امکان افزایش سهم بیمه و یارانه فراهم است.
ناصحی افزود: اکنون مشکل خاصی در سامانه‌ها نداریم، اما برخی پزشکان در طرح نیستند و این امکان فراهم شده است تا آنان نسخه کاغذی بنویسند و در واقع فرصت کوتاهی برای اتصال به نسخه نویسی الکترونیک فراهم شده است که در جلسه تدابیر دارو، جزئیات آن بررسی می‌شود.
وی گفت: اطلاعات کامل قیمت‌ها را از سازمان غذا و دارو دریافت کرده‌ایم و قیمت‌ها بارگذاری شده است و در طرح «دارویار»، سهم بیمه، سهم یارانه دارو و سهم مردم داریم و سهم مردم در قیمت‌گذاری افزایش پیدا نکرده است و اگر اطلاعاتی از افزایش پرداختی مردم منتشر می‌شود؛ یا تخلف روی داده یا به علت برخی مسائل دیگر این اتفاق افتاده است.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: مردم می‌توانند تخلف را به سامانه 190 یا 1666 گزارش کنند، طرح بزرگی اجرایی شده است و ما 70 درصد بازرسی از داروخانه‌ها را انجام داده‌ایم و زیر 5 درصد گران‌فروشی دارو گزارش شده است و نظارت‌های میدانی بسیار قوت گرفته است تا طرح «دارویار» به خوبی اجرایی شود.
ناصحی گفت: قیمت پایه بیمه در طرح «دارویار» تغییر کرده است، به همین علت پرداختی مردم در برخی دارو‌ها کاهش پیدا می‌کند؛ در واقع همین تغییر قیمت پایه برای پوشش بیمه‌ای در 9 روز اجرای طرح «دارویار» موجب شده است که 20 درصد هزینه‌های بیمه افزایش پیدا کند، اما پرداختی از جیب بیماران در برخی موارد کاهش یابد.
وی افزود: در قانون و شورای عالی بیمه پیش بینی شده است که نسخه‌های کاغذی در صورت قطعی سامانه‌ها پذیرفته شوند.

به گزارش پایگاه خبری بیمه سلامت و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛

علت کاهش پرداختی از جیب بیماران در طرح «دارویار» چیست؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه