// کد مطلب: ۱۵۲۰۹۸

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در دیدار با مدیرکل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت:

بیمه سلامت ایران علاوه بر پوشش جمعیتی، افزایش پوشش خدمات را نیز پیگیری می کند

بیمه سلامت ایران علاوه بر پوشش جمعیتی، افزایش پوشش خدمات را نیز پیگیری می کند
لینک کوتاه کپی شد

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت ایران هر ساله تلاش می کند علاوه بر پوشش جمعیتی، افزایش پوشش خدمات را نیز پیگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر محمد مهدی ناصحی در حاشیه اجلاس گروه 5 (G5) و در نشست مشترک دکتر احمد المنظری، مدیر کل منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، دکتر سید جعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، با معاونان وزارت بهداشت و روسای سازمان‌های تابعه این وزارتخانه گفت: سازمان بیمه سلامت ایران یکی از مجموعه های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس شاخص های بین المللی در زمینه پوشش همگانی سلامت 3 محور اساسی را پیگیر بوده و در دستور کار دارد.
وی افزود: خوشبختانه توانستیم در یک و نیم سال گذشته در بحث پوشش جمعیتی، افزایش پوشش خدمات و همچنین حمایت و محافظت مالی از مردم پوشش به نسبت مناسب به ویژه در بخش های دولتی برای مردم در نظر بگیریم.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه در زمینه پوشش جمعیتی بیش از 6 میلیون نفر از مردم کم برخوردار و در دهک های پایین جامعه تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند افزود: هر ساله به دنبال این هستیم که علاوه بر افزایش پوشش جمعیتی کامل، پوشش خدمات را نیز بیشتر کنیم. همچنین محافظت مالی در زمینه بیمه ای افزایش پیدا کند.
وی به صندوق‌های مهم بیمه‌ای در سازمان بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: بیش از 20 میلیون نفر در روستاها تحت پوشش صندوق بیمه روستاییان هستند، همچنین کارکنان دولت هم تحت پوشش سازمان بیمه سلامت بوده و عمده هزینه ها را در صندوق بیمه همگانی به ویژه در دهک های پایین دولت پرداخت می کند. ضمن اینکه در صندوق سایر اقشار بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر از خدمات استفاده می کنند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: براساس جمعیت کشور 3 دهک اول جامعه به صورت کامل و رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، در دهک های چهارم مردم تنها 10 درصد از حق بیمه را پرداخت می کنند، همچنین در دهک 5 و 6 به میزان 25 درصد حق بیمه توسط مردم پرداخت می شود، از سوی دیگر در دهکهای 7 و 8 میزان حق بیمه برای مردم 50 درصد است، و برای دهک های بالاتر 9 و 10 حق بیمه را خود مردم پرداخت می کنند.
ناصحی با اشاره به حضور اتباع خارجی در ایران و استفاده آنان از خدمات بهداشتی و درمانی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران قریب به 50 هزار نفر از بیماران خاص و صعب العلاج اتباع، تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار دارند، البته علاوه بر این تعداد 120 هزار نفر از اتباع خارجی نیز تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
وی گفت: از 6 میلیون جمعیت اتباع خارجی فقط دو درصد از آنان با حمایت کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد توسط سازمان بیمه سلامت ایران بیمه شدند و بخش مهم هزینه‌های بهداشتی و درمانی اتباع و پناهندگان بر عهده دولت ایران است، بنابر این انتظار است حمایت جدی تری از سوی سازمان بهداشت جهانی انجام شود.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: طی10 ماه یعنی از انتهای سال گذشته تاکنون 1 میلیون و 285 هزار نفر را در حاشیه شهرها و مناطق کمتر برخوردار بیمه رایگان شدند،
وی با تاکید بر اینکه سازمان بیمه سلامت ایران در کشور با بیش از 44 هزار موسسه درمانی دولتی و خصوصی طرف قرار داد است تصریح کرد: هزینه های بستری 90 درصد و هزینه های سرپایی به میزان 70 درصد توسط این سازمان پرداخت می شود، خوشبختانه در حوزه بیمه سلامت علاوه بر پوشش جمعیتی، پوشش خدمات سلامت را افزایش داده ایم، به گونه‌ای که در حوزه‌های خدمات درمانی ناباروری، توانبخشی، دارویاری و حتی درمان اعتیاد هم تحت پوشش قرار گرفتند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به ایجاد صندوق بیماران خاص و صعب العلاج افزود: با پیگیری های وزارت بهداشت و موافقت مجلس شورای اسلامی و با اختصاص 5 هزار میلیارد تومان در سال گذشته، 107 بیماری صعب العلاج تحت پوشش صندوق بیمه سلامت قرار گرفته که تاکنون 31 بیماری در سامانه مربوطه قرار گرفته و بتدریج سایر بیماریها نیز در حال ورود به سامانه هستند و با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و معاونت درمان عمده هزینه های کمر شکن را دولت پرداخت می‌کند.
ناصحی با بیان اینکه دولت کاهش پرداخت از جیب مردم در هزینه های درمانی و رسیدگی و حمایت مبتلایان بیماری های صعب العلاج را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: امیدواریم با حمایت های صورت گرفته بتوانیم اکثر خدمات بهداشتی و درمانی در زمینه بیماری های صعب العلاج را پوشش کامل دهیم.

بیمه سلامت ایران علاوه بر پوشش جمعیتی، افزایش پوشش خدمات را نیز پیگیری می کند

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه