// کد مطلب: ۱۵۲۳۵۳

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در مراسم تجلیل از جانبازان این سازمان:

جانبازان و ایثارگران، الگوی ما برای خدمت به مردم و رفع مشکلات هستند

جانبازان و ایثارگران، الگوی ما برای خدمت به مردم و رفع مشکلات هستند
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: اگر در تأمین‌اجتماعی دنبال مدلی هستیم که آسایش و امنیت خاطر مردم را در زمینه تحقق عدالت رقم بزنیم، الگوی رفتاری و کاری ما روحیه جهادی جانبازان عزیز و ایثارگران و خانواده معظم شهدا است. ما هر رویکردی را که با الگوبرداری از سیره نسل جبهه و جنگ و با همت انقلابی پیگیری کنیم، قطعاً موفق خواهیم بود و هر جایی که ضعف و مشکلی وجود دارد، ناشی از فاصله گرفتن از این الگو است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در مراسم گرامیداشت روز جانباز و تقدیر از همکاران جانباز تأمین‌اجتماعی استان تهران که به‌مناسبت سالروز میلاد مسعود حضرت عباس (ع) و روز جانباز در سالن مجموعه فرهنگی، ورزشی نگین غرب و با حضور جمعی از جانبازان سرافراز و خانواده آنان برگزار شد، گفت: امروز اولویت کشور و نظام، مسائل اقتصادی است. همان‌طور که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند، رفع این مشکلات باید در اولویت قرار گیرد. ما هم در سازمان تأمین‌اجتماعی در این زمینه نقش داریم و باید تلاش شبانه‌روزی کنیم و از حوزه کسب‌وکار در حد توان و مأموریت‌مان مانع‌زدایی کرده و این فضا را تسهیل کنیم. امروز عرصه مقاومت و جنگ در حوزه اقتصادی است.

دکتر موسوی با اشاره به آیه 20 سوره توبه" الَّذِینَ آمَنُوا وَ هَاجَرُوا وَ جَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَاللَّهِ وَ أُولَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ"، گفت: این آیه شریفه را می‌توانیم تطبیق دهیم با روحیه و سیره جانبازان عزیزی که در راه خدا و با تقدیم بالاترین سرمایه که جان آنها است، دِین خود را به اسلام و میهن اسلامی ادا کردند. قطعاً ما با چنین برنامه‌ها و مراسمی نمی‌توانیم پاسداشت مقام جانبازان عزیز را آن گونه که بر ما فرض است، انجام دهیم و ما در این ایام فقط ارادت خود را به این اسوه‌های ایثار و فداکاری بیان می‌کنیم. در واقع ما هیچ گاه آن‌گونه که باید از پس گرامی‌داشت و نکوداشت مقام جانبازان و ایثارگران عزیز بر نمی‌آییم و فقط به خودمان تذکر می‌دهیم که باید در کار و زندگی خود و برای خدمت به مردم، از جانبازان و ایثارگران عزیز الگوبرداری کنیم.
دکتر موسوی افزود: در زیارت ناحیه مقدسه، شش ویژگی برای حضرت عباس (ع) بیان شده است که یکی از این ویژگی‌ها "المواسی اخاه به نفسه" است. مواسی یا یاری کردن و همدردی، زمانی با گفتار یا نوشتار و رفتار است که هر کدام ویژگی‌هایی دارد اما "مواسی" با جان بالاترین مراتب کمک و یاری رساندن است. کسانی که با جان خود دین خدا را یاری می‌دهند بالاترین مقام را دارند. این تناسب و پیوستگی با حضرت قمر منیر بنی‌هاشم افتخار بزرگی برای جانبازان و ایثارگران عزیز است که بایستی گرامی داشته شود. ما باید ایثار و جانفشانی جانبازان عزیز را که در راه میهن و انقلاب اسلامی و هویت دینی انجام شد گرامی بداریم. امروز نیز این رویکرد و این روحیه تنها الگویی است که می‌تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند و برای عبور از مشکلات و غلبه برچالش‌ها با این الگو می‌توانیم به نتیجه برسیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در چند ماه گذشته دشمنان از همه ظرفیت برای فتنه‌انگیزی استفاده کردند و بعد از این اتفاقات و بعد از تحریم و مسائل سخت اقتصادی و فتنه انگیزی که انجام شد، دیدیم که در 22 بهمن مردم چه کردند. مردم ما ثابت کردند که برای حفظ نظام اسلامی تا پای جان می‌ایستند و این ایستادگی را نه برای دنیا بلکه برای آخرت انجام می‌دهند. تا زمانی که الگوی معادگرایی در جامعه وجود دارد ما همچنان مسیر رشد و تعالی را برای نظام اسلامی را می‌توانیم ادامه دهیم. تکریم جانبازان و ایثارگران برای گرامیداشت و ترویج همین الگو است.
دکتر موسوی، استفاده از الگوی رفتار انقلابی ایثارگران و جانبازان را برای رفع مشکلات کشور و غلبه بر چالش‌ها راهگشا دانست و گفت: اگر در تأمین‌اجتماعی دنبال مدلی هستیم که آسایش و امنیت خاطر مردم را در زمینه تحقق عدالت رقم بزنیم، الگوی ما رفتار انقلابی و روحیه جهادی جانبازان عزیز و ایثارگران و خانواده معظم شهدا است. مردم ما نیز با این الگو برای حفظ هویت این نظام و تحقق اهداف دنیوی و اُخری آن تا پای جان می‌ایستند. ما هر جایی که با این مدل حضور داشتیم، موفق بودیم.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مردم غیور آذربایجان، گفت: مقام معظم رهبری به دو مدل متفاوت اشاره فرمودند. یک مدلی است که ما در آن دستاورد و موفقیت داریم، رشد و پیشرفت داریم که آن رویکرد انقلابی است. الگوی این مدل، جانبازان و ایثارگران عزیز هستند. مدل دیگر مدلی است که در آن ضعف و سستی وجود دارد، بر برخی افراد ضعف غلبه پیدا می‌کند تاجایی که که برخی افراد کوچک‌اندیش و حقیر و کم ظرفیت حتی به اصل انقلاب نیز خدشه وارد می‌کنند و ضعف خود را پای انقلاب می‌گذارند. انقلابی که 44 سال است با همه شرایط و تحمیل‌های متعدد امنیتی و اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی مسیر رشد خود را با قوت ادامه می‌دهد، با رویکردی که همت انقلابی خودش را نشان داده است، اگر در جایی ضعف هست، ضعف من و شماست. ضعف انقلاب نیست.
دکتر موسوی ادامه داد: ما هر رویکردی را که با مدل نسل جبهه و جنگ و با همت انقلابی پیگیری کنیم، قطعاً موفق خواهیم بود و هر جایی که ضعف و مشکلی وجود دارد، ناشی از فاصله گرفتن از این الگو است. امروز اولویت کشور و نظام مسائل اقتصادی است. همانطور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند، رفع این مشکلات باید در اولویت قرار گیرد. ما هم در سازمان تأمین‌اجتماعی در این زمینه نقش داریم و باید تلاش شبانه‌روزی کنیم و از حوزه کسب و کار مانع‌زدایی کنیم. امروز عرصه مقاومت و جنگ در حوزه اقتصادی است. در این حوزه برای رفع موانع تولید و توسعه حوزه کسب و کار و گره‌گشایی از کار مردم هر کاری که می‌توانیم باید انجام دهیم.
وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی در این زمینه نقش دارد. ایثارگران و جانبازان عزیز همکار سازمان نیز در این حوزه نقش مهمی دارند. حدود 40 درصد انتصابات ما در سازمان تأمین‌اجتماعی از خانواده معظم ایثارگران و شهدا بوده است و در همین مدت کوتاه نشان دادند که می‌شود با همه محدودیت‌ها و موانع کارهای بزرگی انجام داد. در همه سطوح سازمان این اعتماد نسبت به عزیزان و خانواده‌های ایشان بیش از گذشته است و هر جایی که کار را به این عزیزان سپردیم به نتایج خوبی رسیدیم.

ارزش‌های انقلاب همان ارزش‌هایی است که مجاهدان و علما برای آن مجاهدت کردند
براساس این گزارش، احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم گفت: ما خود را خدمتگزاران ایثارگران عزیز می‌دانیم و امیدواریم بتوانیم به وظیفه خود برای خدمت به این عزیزان به خوبی عمل کنیم. در عصر حاضر حضور جانبازان و ایثارگران و در میدان بودن آنها توام با بصیرتی که دارند، اهمیت فراوان دارد و این عزیزان در وسط میدان هستند تا ارزش‌های اصیل انقلاب باقی بماند.
وی افزود: ارزش‌های اصیل انقلاب همان ارزش‌هایی است که در همه تاریخ اسلام مجاهدان و علما برای آن مجاهدت کردند. امامان شیعه برای حفظ این ارزش‌ها به شهادت رسیدند و این ارزش‌ها همان اسلام ناب محمدی است. همه جانبازی‌ها و شهادت‌ها برای حفظ این ارزش‌ها است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی، با اشاره به ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: جانبازان عزیز و ایثارگران گرانقدر ما، معیارهای عملی در زمینه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستند که در عمل با ایثار و فداکاری و بذل سلامت خود، معروف را گرامی داشتند و با منکرات مقابله کردند.

جانبازان و ایثارگران، الگوی ما برای خدمت به مردم و رفع مشکلات هستند

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه