// کد مطلب: ۱۵۷۱۳۵

گوهرتراشی | مسابقات گوهرتراشی

جزئیات نخستین دوره مسابقات ملی گوهرتراشی در شهرستان فردوس

جزئیات نخستین دوره مسابقات ملی گوهرتراشی در شهرستان فردوس
لینک کوتاه کپی شد

نخستین دوره مسابقات ملی گوهرتراشی ، طی روزهای 9 تا 11 آبان برگزار می شود. این رویداد در شهرستان فردوس خراسان جنوبی در رشته‌های گوهرتراشی دامله ، فست و کاروینگ برگزار میشود.

به گزارش طلانیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مسابقات ملی گوهرتراشی با همکاری دفتر مسابقات ملی و بین المللی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و همچنین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید رادمرد شهرستان فردوس به صورت کاملاً تخصصی در رشته‌های گوهرتراشی دامله، فست و کاروینگ در دو مرحله مقدماتی و نهایی (حضوری) در تاریخ 9 الی 11 آبان ماه 1402 برگزار می‌شود.

با برقراری جلسات مشترک و اخذ مجوزات لازم از دفتر مسابقات ملی و بین‌المللی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، نماینده این دفتر مطابق دستورالعمل‌های مربوطه؛ بر تمام مراحل اجرایی مسابقه و ارزشیابی‌ها نظارت خواهند داشت.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ در این خصوص اعلام کرد: صنعت گوهرسنگ را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین صنایعی دانست که بشر از دیرباز به آن اشتغال داشته ‌است. این صنعت با گذر زمان توسعه یافته و با توجه به ویژگی‌های خاص خود، در حال حاضر به منبع درآمد بالایی برای بسیاری از کشورها تبدیل شده‌است.

ابومحمد هاشمی افزود: در کشور ما هم چنانچه این صنعت توسعه یابد می‌تواند یک جایگاه اقتصادی قابل قبولی برای کشور فراهم سازد.


مسابقات گوهرتراشی

 

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ گفت: در راستای پیشبرد اهداف مندرج در سند ملی توسعه صنعت گوهرسنگ کشور، توسعه تکنولوژی‌های پیشرفته تراش یکی از اهداف حوزه فرآوری و تولید و همچنین، رشد و توسعه منابع انسانی، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی از اهداف حوزه مدیریت و منابع انسانی است که با جدیت پیگیری می‌شود.

هاشمی افزود: طبق قرارداد منعقد شده در سال گذشته بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و ایمیدرو درخصوص آموزش گوهرتراشی در 31 استان کشور، ضمن تکمیل زیرساخت‌های لازم آموزشی در استان‌ها، بالغ بر تعداد 700 نفر نیز آموزش داده شد.

وی افزود: به منظور تشویق و شناسایی نخبگان این حوزه و با توجه به تأثیر مسابقات آزاد مهارت در ارتقاء سطح مهارت آموزان، برگزاری این مسابقات فرصتی است تا ضمن ارزیابی دقیق متخصصان این حوزه در کشور با چالش‌ها و مشکلات آن نیز آشنا شده تا بتوان در برنامه‌ریزی‌های آتی گام بهتری در این امر برداشت.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ اظهار داشت: هزینه‌های برگزاری این مسابقه آزاد مهارت، توسط ایمیدرو تأمین شده است.

وی افزود: از اهداف بنیادی این مسابقات کشف استعدادهای حرفه‌ای افراد ماهر و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت و شناسایی نخبگان و استادکاران مهارتی و هدایت آنان به سوی اشتغال و بازار تولید است.

هاشمی عنوان کرد: برگزاری این مسابقات می‌تواند گام بزرگی برای معرفی پتانسیل‌های کشور، جلوگیری از خام فروشی گوهرسنگ‌ها ارتقای مهارت‌ها و نیز ایجاد اشتغال پایدار برای فعالان این صنعت را فراهم کند.

متقاضیان، در صورت نیاز با شماره تلفن دبیرخانه این مسابقه به شماره 05632744317 تماس حاصل و همچنین برای ثبت نام در مسابقه گوهرتراشی، از لینک زیر استفاده کنند.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه