قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین امروز | قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال

جدیدترین قیمت بیت‌کوین | قیمت اتریوم | قیمت بیت‌کوین امروز ۱۰ مهر ۱۴۰۱ | قیمت انواع ارز دیجیتال در بازار امروز

جدیدترین قیمت بیت‌کوین | قیمت اتریوم | قیمت بیت‌کوین امروز 10 مهر 1401 | قیمت انواع ارز دیجیتال در بازار امروز
لینک کوتاه کپی شد

قیمت بیت‌کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال امروز یکشنبه، 10 مهرماه 1401 در بازار ارز چند شده است؟

به گزارش طلانیوز - قیمت بیت‌کوین این روزها با نوسان بسیار زیادی همراه است. قیمت بیت‌کوین نسبت به روز گذشته با صعود همراه شده است. قیمت بیت‌کوین امروز به کانال 19 هزار دلار بازگشته است. قیمت بیت‌کوین ، اتریوم و ارزهای دیجیتال دیگر امروز یکشنبه، 10 مهر 1401 در بازار ارز چند شده است؟

قیمت بیت‌کوین در ادامه روند آرام و تکراری روز‌های اخیر، با افت نیم‌درصدی به 19 هزار و 325 دلار رسید. رهبر بازار ارز دیجیتال از دو هفته قبل حوالی مرز 19 هزار دلار معامله شده و نوسان محدود آن در 24 ساعت قبلی بین دو عدد 19 هزار و 240 دلار و 19 هزار و 400 دلار خلاصه می‌شود. همزمان با درجازدن بیت‌کوین در شبانه‌روز قبلی، ارزش اتریوم با افت یک درصدی به هزار و 310 دلار رسید. تقریبا اغلب ارز دیجیتال سرشناس در شبانه‌روز قبلی رفتاری مشابه بیت‌کوین داشتند اما این وسط ترا کلاسیک بازدهی 20 درصدی را به‌ثبت رسانده است.

قیمت بیت‌کوین؛ 19 هزار و 325 دلار
قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز یکشنبه 10 مهر 19 هزار و 325 دلار به‌ثبت رسید. این رقم افت نیم‌درصدی قیمت بیت‌کوین در شبانه‌روز گذشته را نشان می‌دهد، چون صبح دیروز هر واحد بیت‌کوین 19 هزار و 400 دلار ارزش داشت. در 24 ساعت قبلی بیت‌کوین بین دو عدد 19 هزار و 240 دلار و 19 هزار و 390 دلار نوسان محدود داشته و بازدهی هفتگی این ارز دیجیتال تقریبا مثبت دو درصد برآورد می‌شود. یکشنبه هفته قبل بیت‌کوین تقریبا 19 هزار دلار معامله می‌شد. حالا ریزش قیمت بیت‌کوین درقیاس با قله تاریخی خود محدوده 68 هزار دلار در آبان پارسال- حدود 71 درصد محاسبه می‌شود. همچنین حجم 370 میلیارد دلاری معاملات بیت‌کوین سهم این ارز دیجیتال از کل بازار را 38 درصد نشان می‌دهد.
قیمت اتریوم؛ هزار و 310 دلار
قیمت اتریوم امروز یکشنبه 10 مهر به هزار و 310 دلار رسید. دیروز اتریوم هزار و 330 دلار ارزش داشت و افت 20 دلاری قیمت اتریوم، بازدهی روزانه آن را منفی یک درصد نشان می‌دهد. در شبانه‌روز گذشته نوسان محدود اتریوم بین دو عدد هزار و 306 دلار و هزار و 332 خلاصه شد و درقیاس با هفته قبل شاهد ثبت بازدهی منفی نیم‌درصد برای این ارز دیجیتال هستیم. یکشنبه سوم مهر اتریوم هزار و 325 دلار خرید و فروش می‌شد. حالا با درنظرگرفتن رقم چهار هزار و 851 دلار، ریزش قیمت اتریوم از قله تاریخی خود معادل 73 درصد محاسبه می‌شود. حجم 160 میلیارد دلاری معاملات اتریوم نیز معادل سهم 16.5 درصدی این ارز دیجیتال از کل بازار است.

قیمت بیت‌کوین رو عوض کرد | قیمت اتریوم | قیمت بیت‌کوین امروز 7 مهر 1401 | قیمت انواع ارز دیجیتال در بازار امروز

قیمت انواع ارز دیجیتال
قیمت ترا کلاسیک در شبانه‌روز گذشته 20 درصد رشد داشته، اما سایر ارز دیجیتال سرشناس مثل بیت‌کوین افت‌وخیز محدودی را تجربه کردند. قیمت ترا کلاسیک صبح امروز یکشنبه 10 مهر 0.000355 دلار به‌ثبت رسید تا ارزش آن نسبت به دیروز 20 درصد رشد داشته باشد. ترا با نماد LUNA در جایگاه صد‌ویکم بین انواع ارز دیجیتال قرار دارد و ارزش این یکی نسبت به دیروز هفت درصد رشد داشته است. قیمت کاردانو، اما حدود یک درصد کاهش پیدا کرد و به 0.431 دلار رسید. ترون که امروز 0.060 دلار معامله شد، درقیاس با دیروز حدود یک درصد از ارزش خود را از دست داده. شیبا صبح امروز، مثل دیروز 0.000011 دلار خرید و فروش شد تا بازدهی آن صفر درصد به‌ثبت برسد. قیمت دوج‌کوین نیز با رشد جزئی یک درصدی به 0.060 دلار ارتقا پیدا کرد.

بیت‌کوین

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، بدون بانک مرکزی یا مدیریت واحد است که می‌تواند بدون نیاز به واسطه، از کاربر به کاربر دیگر از طریق شبکه بیت‌کوین همتا به همتا ارسال شود. تراکنش‌ها توسط یک شبکه به صورت رمزنگاری‌شده تأیید می‌شود و در یک دفتر کل توزیع‌شده عمومی به نام بلاک‌چین ثبت و ضبط می‌شوند. این رمزارز در سال 2008 توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. استفاده از این ارز در سال 2009 پس از انتشار نرم‌افزار متن‌باز آن آغاز شد.

در فرایند استخراج رمزارز، به فرد استخراج کننده(ماینر) پاداش بیت کوین می‌رسد که می‌توان با بیت کوین، ارزهای دیگر، محصولات و خدمات را خرید. به دلیل استفاده در تراکنش‌های غیرقانونی، مصرف مقدار زیادی برق در استخراج (و در نتیجه ردپای کربنی)، نوسان قیمت و دزدی از مبادلات، بیت کوین مورد انتقاد قرار گرفته‌است. در گذشته برخی از سرمایه گذاران و اقتصاددانان بیت کوین را به عنوان یک حباب سوداگرانه توصیف کرده‌اند ولی برخی از آن به عنوان سرمایه‌گذاری استفاده کرده‌اند. چندین آژانس نظارتی هشدارهایی برای سرمایه گذاران در مورد بیت کوین صادر کرده‌اند. در سپتامبر 2021، السالوادور رسماً بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت و نخستین کشوری بود که این کار را انجام داد.

کلمه بیت کوین در یک اوراق سفید منتشر شده در 31 اکتبر 2008 تعریف شد. که ترکیبی از بیت و سکه است. هیچ استاندارد واحدی برای نوشتن کلمه بیت کوین وجود ندارد. برخی منابع از بیت کوین (Bitcoin) با حروف بزرگ برای اشاره به فناوری و شبکه رایانه‌ای و بیت کوین (bitcoin) با حروف کوچک برای واحد حساب استفاده می‌کنند. روزنامه وال‌استریت جورنال, و فرهنگ انگلیسی آکسفورد از نوشتن بیت کوین با حروف کوچک در همه موارد حمایت می‌کنند.

منبع: فرارو/اقتصاد آنلاین

جدیدترین قیمت بیت‌کوین | قیمت اتریوم | قیمت بیت‌کوین امروز 10 مهر 1401 | قیمت انواع ارز دیجیتال در بازار امروز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه