// کد مطلب: ۱۴۶۸۹۷

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز | پیش‌بینی بورس هرروز

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز یکشنبه، ۱۷ مهر ۱۴۰۱ | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز یکشنبه، 17 مهر 1401 | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی بورس امروز یکشنبه، 17 مهر 1401 چگونه خواهد بود؟

به گزارش طلانیوز؛ پیش‌بینی بورس امروز یکشنبه، 17 مهر 1401 منتشر شد. پیش‌بینی بورس هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی بورس امروز چگونه است؟ پیش‌بینی بورس از بازار بورس منتشر شد.

بورس روز گذشته رشد کمتر از نیم درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

شاخص کل بورس تهران دیروز بر خلاف روزهای گذشته خود روند نسبتا رو به بالایی تجربه کرد و با افزایش دو هزار و 868 واحدی به سطح یک میلیون و 316 هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و در محدوده 381 هزار واحدی قرار گرفت.

براساس جدیدترین اعلام بانک مرکزی نرخ سود بین بانکی به 20٫88درصد کاهش پیدا کرد. این دومین کاهش نرخ سود بانکی در دوهفته متوالی است.(بانک‌مرکزی)

کاهش نرخ سود بین بانکی می‌تواند در بلند مدت یک سیگنال مثبت برای بورس باشد. اما برخی از کارشناسان عقیده دارند که این کاهش نرخ سود بین بانکی به زیان تورم و اقتصاد کشور است.

رضا عیوض‌لو، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس گفت: براساس استانداردهای دنیا معاملات الگوریتمی را پیاده‌سازی و نظامند کردن این معاملات را دنبال خواهیم کرد.(سنا)

با استاندارد کردن معاملات می‌توان به تغییر روند معاملات بورس امیدوار بود و احتمالا بازار سرمایه در میان مدت رشد خوبی را تجربه کند.

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز 6 مهر 1401 | 8 عامل اصلی افت بورس

افزایش گردش نقدینگی در بورس
براساس جدیدترین اطلاعیه مدیریت بازارهای مشتقه و صندوق های کالایی، تسویه لحظه‌ای قراردادهای آتی از روز سه‌شنبه هفته جاری 19 مهر ماه در روزهای معاملاتی شنبه تا پنج‌شنبه به صورت 15 دقیقه یکبار انجام خواهد شد.(کالاخبر)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که این موضوع می‌تواند به روند معاملات و گردش نقدینگی بازار سرمایه کمک کند.

روز گذشته جلسه هم‌فکری مدیران ارشد سازمان بورس و صندوق‌های دارا یکم و پالایشی یکم بر گزار شد. در این جلسه ابهامات موجود در اصلاحات اساسنامه صندوق‌های دارا یکم و پالایشی یکم برطرف شد. (بازار سرمایه)

با تعیین تکلیف صندوق‌های پالایشی و دارایکم می‌تواند به گردش پول در بازار و اعتماد سرمایه‌گذاران کمک کند.

بر اساس جلسه وزیر اقتصاد با رئیس سازمان بورس قرار شد که سائل بنیادین شرکت‌ها و اثرپذیری سودآوری صنایع از متغیرهای بودجه، که مقرر شد پیش از بررسی و تدوین لایحه بودجه سال 1402، پیشنهاد شرکت‌ها به صورت مدون به ستاد اقتصادی دولت ارائه شود. دومین موضوع نیز همچنین اختصاص منابعی از سوی هلدینگ‌ها جهت حمایت از سهم‌های خود در قالب انتشار اوراق اختیار تبعی، از دیگر مسائل مطرح شده بود، که توافق شد در طی روزهای آتی صورت پذیرد. (وزارات اقتصاد)

کارشناسان عقیده دارند که این موضوع می‌تواند در بلند مدت تاثیر مثبتی روی بورس داشته باشد.

منبع: تجارت نیوز

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز یکشنبه، 17 مهر 1401 | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه