// کد مطلب: ۱۴۶۹۹۷

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز | پیش‌بینی بورس هرروز

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز سه‌شنبه، ۱۹ مهر ۱۴۰۱ | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز سه‌شنبه، 19 مهر 1401 | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی بورس امروز سه‌شنبه، 19 مهر 1401 چگونه خواهد بود؟

به گزارش طلانیوز؛ پیش‌بینی بورس امروز سه‌شنبه، 19 مهر 1401 منتشر شد. پیش‌بینی بورس هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی بورس امروز چگونه است؟ پیش‌بینی بورس از بازار بورس منتشر شد.

شاخص کل بورس تهران دیروز در آستانه سقوط در کانال 1٫2 میلیونی قرار گرفت و با کاهش هزار و 162 واحدی به سطح یک میلیون و 303 هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و در محدوده 375 هزار واحدی قرار گرفت.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات وزارت خارجه درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت:‌ رویکرد جمهوری اسلامی ایران همچنان پایبندی به مسیر مذاکره است به منظور دستیابی به توافقی که پایدار و متضمن منافع ایران باشد و منافع ملت را تامین کند و در عین حال توافق پایدار و ماندگاری باشد.(ایرنا)

انجام توافق در مذاکرات هسته‌ای می‌تواند به رشد بورس در میان مدت کمک کند و اگر نتیجه مذاکرات توافق نباشد بازار سرمایه در بلند مدت به صورت تورمی رشد خواهد کرد.

در حاشیه‌ی جلسه معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور در خصوص مشکلات متانول‌سازها، نماینده دفتر امور انرژی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که برخلاف برخی شایعات، در مرحله‌ی اولیه بررسی‌های بودجه 1402، هرگونه افزایش در نرخ و سقف گاز به هیچ‌عنوان در دستور کار نیست و ملاک مصوبه ستاد اقتصادی دولت در بهمن 1400 است.(سنا)

عدم افزایش قیمت گاز می‌تواند به نفع صنایع باشد و در بلند مدت به رشد آنها نیز کمک می‌کند.

طبق برنامه‌ریزی وزارت صمت، بعد از تحقق هدف رشد تولید و مصوبه واردات خودرو، اصلاح قیمت کارخانه‌ایی خودروسازها در دستور کار قرار گرفت.(اقتصادآنلاین)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که افزایش قیمت خودرو می‌تواند به کمک بورس آید و سرمایه‌گذاران این حوزه به علت اختلاف قیمت از بورس کالا خرید کنند. در نهایت نقدینگی بیشتری وارد بورس شود.

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز 6 مهر 1401 | 8 عامل اصلی افت بورس

حمایت بلندمدت از بورس
چند روز گذشته جلسه‌ای با حضور وزیر اقتصاد، رئیس سازمان و حقوقی‌های بزرگ بازار سرمایه برگزار شد. در این جلسه احساس خاندوزی با تاکید بر ضرورت اتخاذ راهکارهای بلندمدت برای حمایت از بازار سرمایه گفت: گرچه شرایط جهانی و عوامل خارجی بر وضعیت بازار سرمایه موثر است اما مدیریت عوامل داخلی با نگاه بلند مدت نیز باید معطوف به حمایت از بازار باشد.

وی با اشاره به نگاه مثبت و حمایت رئیس جمهور از راهکارهای حمایتی از بازار سرمایه یادآور شد: برای نمونه موضوع اصلاح اساسنامه پالایشی و دارایکم و همچنین موضوع واریزی ها به صندوق تثبت بازار با گردش کاری سریع به سرانجام رسید.

همچنان سوال مهم وجود دارد که مگر در یکسال و دوماه اخیر از بازار سرمایه حمایت نمی‌شد که اکنون وزیر اقتصاد به فکر تصمیم‌های بلند مدت است. بیش از دوسال است که بورس روی مدار ریزش قرار دارد چرا در این مدت مسولان نگاه بلند مدت نداشتند و اکنون با افت بی‌سابقه ارزش دارایی مردم، به دنبال بهترین راهکار هستند؟

کارشناسان و فعالان بازار سرمایه در دو سال اخیر راهکاری زیادی برای ترمیم بورس معرفی کردند اما تا به امروز هیچ یک اجرایی نشده است. به گفته این کارشناسان بهترین راه حمایت از بورس عدم دخالت دولت در آن است. اینگ روه معتقدند اگر دولت در بورس مداخله نکند وضعیت تالار شیشه‌ای آرام آرام ترمیم می‌شود.

به هر حال با بررسی وضعیت گذشته بورس و جلسات حمایتی از بازار سهام می‌توان گفت که هیچ یک بدون توجه به توصیه‌های کارشناسی، نمی‌تواند حال بورس را بهبود دهد.

منبع: تجارت نیوز

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز سه‌شنبه، 19 مهر 1401 | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه