کدام بازارها در دولت سیزدهم بیشترین بازدهی را داشته است؟

رشد ۳ برابری قیمت ربع سکه در دولت سیزدهم

رشد 3 برابری قیمت ربع سکه در دولت سیزدهم
لینک کوتاه کپی شد

نمودار بازدهی بازارها در سه سال گذشته یعنی از آغاز به کار رسمی دولت سیزدهم در 14 مرداد سال 1400 تا آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم در 9 مرداد1403 نشان میدهد که ربع سکه با بازدهی 314 درصدی در صدر بازدهی بازارها قرار داشته و از طرف دیگر شاخص کل بورس با حدود 51 درصد رشد ، کمترین بازدهی را در دولت سیزدهم داشته است.

به گزارش طلانیوز: این روزها چشم سرمایه گذاران و فعالان بازار به سخنان وزیران تازه نفس دولت چهاردهم است و منتظر شنیدن برنامه های دولت چهاردهم در حوزه اقتصاد هستند.

دیروز همتی وزیر اقتصاد در اولین اظهار نظر رسمی خود بعد از نشستن در پست وزارت اقتصاد گفت: نرخی برای تورم تا پایان سال اعلام نمی‌کنم و فعلا تمام تمرکزمان بر ناترازی بودجه است. معاون اول رئیس جمهور هم از شیوه قیمت گذاری و غرعه کشی خودرو گلایه کرد.

اما حالا که از برنامه های دولت چهاردهم در بازارهای مختلف هنوز رونمایی نشده است ، بد نیست با نگاهی به وضعیت بازدهی بازارها در دولت سیزدهم ، ببینیم که در سه سال گذشته چه اتفاقاتی در حوزه های طلا ، ارز ، سکه و مسکن افتاده است تا چراغ راهی باشد برای آینده سرمایه گذاری در بازارها.

کدام بازارها در دولت سیزدهم بیشترین بازدهی را داشته است؟

نمودار بازدهی بازارها در سه سال گذشته یعنی از آغاز به کار رسمی دولت سیزدهم در 14 مرداد سال 1400 تا آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم در 9 مرداد1403 نشان میدهد که ربع سکه با بازدهی 314 درصدی در صدر بازدهی بازارها قرار داشته است.

قیمت نیم سکه با 274 درصد رشد در رتبه دوم بازدهی بازارها در سه سال گذشته قرار دارد و سکه امامی نیز با 243 درصد رشد در رتبه سوم قراردارد. در کل میتوان گفت که سرمایه گذاری در انواع سکه های طلا در سه سال گذشته بیشترین بازدهی را داشته است. بعد از انواع سکه شاخص صندوق های طلا با رشد 205 درصدی بیشترین بازدهی را داشته است ، اما از طرف دیگر شاخص کل بورس با حدود 51 درصد رشد عنوان کمترین بازدهی بازار در دولت سیزدهم را به خود اختصاص داده است.

در سه سال گذشته یعنی از مرداد 1400 تا مرداد 1403 قیمت یک مترمربع مسکن در تهران حدود 170 درصد رشد داشته است که از قیمت دلار در همین مدت با رشد 111 درصدی پیشی گرفته است.

بازدهی

منبع:گلدنیوز

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه