اتاق فلزات گرانبها | اتاق فلزات گرانبها در گمرک فرودگاه امام

افتتاح اولین اتاق فلزات گرانبها در گمرک فرودگاه امام

افتتاح اولین اتاق فلزات گرانبها در گمرک فرودگاه امام
لینک کوتاه کپی شد

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در آئین رونمایی از اتاق فلزات گرانبهای گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) عنوان کرد: هدف ما از واردات شمش باید این باشد که بتوانیم صادرات مصنوعات طلا را توسعه بدهیم و هدف اصلی از راه اندازی گمرک تخصصی فلزات گرانبها سهولت امر صادرات مصنوعات طلا است.

به گزارش طلانیوز: امروز دوشنبه 26 شهریور 1403 در ساختمان اداره کل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) آئین رونمایی از اتاق فلزات گرانبهای گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد.

این مراسم با حضور محمدمهدی برادران ، معاون صنایع عمومی وزارت صمت ، محسن جلواتی معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران و سعید چلندری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ، غلامحسین نوحی مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) و جمع کثیری از مسئولان سازمان های صمت و گمرک استان های مختلف کشور برگزار شد.

در این مراسم همچنین اسفندیار سیفی رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان تهران ، علیرضا احمدی ، تولیدکننده و صادرکننده مصنوعات طلاوجواهر ، محمدجوادحیدری تولیدکننده مصنوعات طلا در استان تهران و اسماعیل صمدی تولیدکننده و صادرکننده زیورآلات طلا و جواهر از مشهد به عنوان نمایندگان بخش خصوصی نیز حضور داشتند.

FireShot Capture 1527 - b854af115ab44beab32116d03e00fb35.webp (800×400) - file.goldnews.ir

 

ورود 30 تن طلا به کشور در 5ماه ابتدایی سال 1403

به گزارش سایت بازار طلا گلدنیوز ، در ابتدای این مراسم غلامحسین نوحی مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام کرد که در 5 ماه ابتدای سال 1403 حدود 30 تن طلا وارد کشور شده است که 96 درصد آن از گمرک فرودگاه امام وارد کشور شده است.

در ادامه این جلسه چلندری مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: حدود 14800 تن طلا ظرف 55 روز وارد اتاق فلزات گرانبها شده است ، یعنی به طور میانگین روزانه 270 کیلو طلا وارد کشور شده است.

ایشان ادامه داد: مهمترین کارکرد این اتاق تسهیل در خروج و ورود طلا به کشور است و این مسئله باعث دلگرمی تجار ایرانی خواهد شد. اگر نگاهی به همین آمار داشته باشیم از زمان راه اندازی آزمایشی اتاق فلزات گرانبها حدود 15 تن طلا وارد کشور شده است و در 3 ماه قبل آن نیز همین میزان طلا وارد شده است که این نشان از رشد 30 درصدی و تسهیل امر واردات طلا از طریق اتاق فلزات گرانبها میکند.

 

راه اندازی اتاق فلزات گرانبها در استان های تولیدکننده مصنوعات طلا

جلواتی معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران در سخنان خود با اشاره به حضور مسئولان استان های مختلف در مراسم رونمایی از اتاق فلزات گرانبها، گفت: راه اندازی اتاق فلزات گرانبها مقدمه ای خواهد بود برای توسعه این اتفاق مبارک در استان های آذربایجان شرقی و غربی ، خراسان رضوی ، اصفهان و یزد به همین خاطر از نمایندگان سازمان های صمت و گمرکات این استان ها نیز برای حضور در این جلسه دعوت شده است تا در ماه های آینده شاهد افتتاح اتاق فلزات گرانبها و گوهرسنگ ها در این استان ها باشیم.

FireShot Capture 1528 - c3da75440a7c4678a17b2aa467dc3eaa.webp (800×400) - file.goldnews.ir

 

اولویت صادرات مصنوعات طلا در گمرک تخصصی فلزات گرانبها

برادران ، معاون صنایع عمومی وزارت صمت ضمن تشکر از همه دست اندرکاران گفت: در این کار مبارک بیش از 10 دستگاه دولتی با هم هم افزایی کردند.

ایشان ادامه داد : اجازه واردات طلا باید به کسانی داده شود که زنجیره واردات آنها شفاف و مشخص است و باید تمام اطلاعات در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

ایشان در خصوص هدف از راه اندازی اتاق تخصصی فلزات گرانبها در فرودگاه امام گفت : اولویت ما صادرات مصنوعات طلا به جای واردات شمش است ؛ چراکه ما در سال بین 12 تا 14 تن تولید رسمی طلا داریم که میتوانیم این عدد را بالات رهم ببریم .

ایشان ادامه داد: هدف ما از واردات شمش باید این باشد که بتوانیم صادرات مصنوعات طلا را توسعه بدهیم. هدف اصلی از راه اندازی این گمرک تخصصی سهولت امر صادرات مصنوعات طلا است چرا که تا پیش از این یک صادرکننده باید به مراجع مختلفی در شهر مراجعه میکرد که کاری زمان بر و ناایمن بود.


FireShot Capture 1529 - 72249257fc4e4963915c46f7042bf2f7.webp (800×400) - file.goldnews.ir

 

کاهش مراحل صادرات مصنوعات طلا از 17 مرحله به 4

احمدی تولیدکننده و صادرکننده مصنوعات طلا نیز به عنوان نماینده بخش خصوصی گفت: امروز یکی از بهترین روزهای صنعت طلا است . ما از سال 93 با مسئولان دولتی توافق کردیک که صادرات مصنوعات طلا را توسعه دهیم اما متاسفانه به دلیل عدم وجود زبان مشترک این مهم اتاق نیافتاد تا امروز که با خوشحالی میگوییم : در اتاق فلزات گرانبها مراحل صادرات مصنوعات طلا از 17 مرحله به 4 مرحله کاهش یافته است.

اسماعیل صمدی تولیدکننده و صادرکننده زیورآلات طلا و جواهر مشهد گفت: خواهش میکنیم که همچنین گمرکات تخصصی در دیگر استان ها از جمله مشهد نیز راه اندازی شود. مشهد علاوه بر طلا 2000 تولید کننده زیورآلات نقره هم دارد که پتانسیل قابل توجهی برای صادرات دارد که متاسفانه امروز به دلیل موانع صادراتی به شکل غیرقانونی دارد صادر میشود.


 

/منبع: گلد نیوز

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه