// کد مطلب: ۱۶۷۰۳۱

قیمت بیت‌ کوین

قیمت بیت‌کوین به چند هزار دلار رسید؟

قیمت بیت‌کوین به چند هزار دلار رسید؟
لینک کوتاه کپی شد

قیمت بیت کوین روز گذشته با افت قابل‌ توجه ۷٫۸ درصدی به زیر سطح مهم ۶۰ هزار دلار کاهش یافت.

به گزراش طلانیوز: بازار ارزهای دیجیتال بار دیگر شاهد نوسانات شدید بود و بیت کوین در ۲۴ ژوئن (۴ تیر ۱۴۰۳) حدود ۷٫۸ درصد از ارزش خود را از دست داد. طبق داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، قیمت پادشاه رمزارزها در ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته به ۵۹٬۲۱۹ دلار هم رسید.

افت ناگهانی قیمت بیت کوین، نگرانی‌ها را در مورد آینده‌ی این ارز دیجیتال افزایش می‌دهد. برخی کارشناسان این کاهش قیمت را فقط اصلاح موقت می‌دانند و از نظر آن‌ها بیت کوین به روند صعودی خود باز خواهد گشت. به‌هرحال، برخی دیگر نگران هستند که این افت آغاز روند نزولی طولانی‌تر باشد.

دلایل مختلفی برای افت قیمت بیت کوین به زیر سطح حمایتی مهم ۶۰ هزار دلار وجود دارد. برخی از تحلیلگران معتقدند که افزایش نرخ بهره‌ی بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان، فشار را بر بازارهای مالی ازجمله رمزارزها افزایش داده است. عوامل دیگری مثل تشدید مقررات دولتی و سطح پذیرش عمومی پایین نیز می‌توانند در این افت قیمت نقش داشته باشند.

با وجود افت چشمگیر قیمت بیت کوین در شب گذشته، این رمزارز همچنان در سال جاری عملکرد خوبی از خود نشان داد. درواقع قیمت هر واحد بیت کوین در سال ۲۰۲۴ حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است. آینده‌ی بیت کوین و به‌طور کلی صنعت رمزارزها تا حد زیادی به عوامل کلان اقتصادی و پذیرش گسترده‌ی مردم و کسب‌و‌کارها بستگی دارد.

 

 

این مقاله حاوی توصیه‌ی اقتصادی طلانیوز نیست. خطر از‌‌دست‌‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری‌‌‌‌ای وجود دارد و فرد باید پس از مطالعه و تحقیق، خودش تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت آن را بر‌‌عهده بگیرد.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه