// کد مطلب: ۱۶۷۲۶۲

بانک ملت

افزایش معنادار سرمایه بانک ملت در سال جاری

افزایش معنادار سرمایه بانک ملت در سال جاری
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل بانک ملت گفت : امسال برنامه افزایش سرمایه بانک ملت از محل سود انباشته و از محل تجدید ارزیابی ها صورت خواهد گرفت که میزان آن رشد بسیار خوبی نسبت به وضعیت فعلی خواهد داشت.

فرشید فرخ نژاد مدیرعامل بانک ملت در حاشیه نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال “نبض اقتصاد” در خصوص روند افزایش سرمایه این بانک در سال جاری گفت: امسال برنامه افزایش سرمایه بانک از محل سود انباشته در دست اقدام است و در مجمع بانک هم اعلام کردیم که این موضوع از محل تجدید ارزیابی ها هم پیگیری خواهد شد.

فرخ نژاد در رابطه با میزان این افزایش سرمایه اظهار داشت: اجازه بدهید تا بررسی های داخلی انجام شود و گزارش حسابرسی اخذ شود و سپس عدد آن اعلام شود ولی مطمئنا عدد بسیار معناداری خواهد بود و نسبت به وضعیت فعلی رشد بسیار خوبی خواهد داشت.

اقدامات بانک ملت در حوزه ریال دیجیتال

وی در ادامه در خصوص ریال دیجیتال هم عنوان کرد: ریال دیجیتال اولین پول دیجیتال کشور است که مجوز آن توسط بانک مرکزی صادر شد و طبیعتا موجب حذف پول کاغذی، کاهش هزینه ها و سهولت مبادلات خرد می شود و مشتریان می توانند حتی با حذف کارت بانکی و با استفاده از گوشی موبایل و با استفاده از کیف پول مختص ریال دیجیتال، این کار را انجام دهند. بانک ملت هم در ذیل تصمیماتی که بانک مرکزی گرفت اعلام آمادگی کرد و زیرساخت های لازم را در این رابطه فراهم کرد.

فرخ نژاد در ادامه افزود: در بانک ملت دو موضوع داریم که یکی زیرساخت قوی برای فناوری اطلاعات و دیگری ظرفیت و دانش بسیار خوب همکاران ما است که کمک کرده همواره بتوانیم به عنوان یک بانک پیشرو و نوآور این خدمات را ارایه دهیم.

وی با بیان اینکه در مورد ریال دیجیتال، جزیره کیش به عنوان پایلوت انتخاب شد، گفت: ما هم در همین راستا آغاز به کار کردیم و بیش از هزار پوز را تحت پوشش قرار دادیم و آموزش های لازم و تبلیغات ارایه شده است. طبیعی است که توسعه آن با هماهنگی بانک مرکزی، در دستور کار بانک ملت و شبکه بانکی خواهد بود و سایر بانک ها هم به این مقوله اضافه خواهند شد.

مدیرعامل بانک ملت در رابطه با فاز دوم این طرح هم بیان کرد: ما منتظر هستیم که با هماهنگی بانک مرکزی ریال دیجیتال بیشتری تخصیص داده شود و مشتریان بتوانند از آن استفاده کنند؛ زیرا در این مرحله استفاده برای پرداخت های خرد است و بدیهی است که در ادامه باید حوزه های مختلفی را شناسایی کنیم که بتوانند از آن استفاده کنند. یعنی هم در ساید پذیرندگان و هم در ساید مشتریان، باید اقداماتی صورت بگیرد.

فرخ نژاد با تاکید بر اینکه هر خدمت جدیدی نیاز به فرهنگ سازی و آموزش دارد، خاطرنشان کرد: بعد از پایلوت جزیره کیش، استان های مختلف برای مجوزهایی که صادر می شود، ورود خواهند کرد و بانک ملت هم به عنوان یک بانک پیشرو همراهی خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: پشتوانه آن هم پرداختی است که توسط بانک مرکزی انجام می شود و تغییری در نظام بانکی کشور انجام نمی شود و پول کاغذی به پول دیجیتال تبدیل می شود.

حمایت بانک ملت از دانش بنیان ها

فرخ نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه بانک ملت برای حمایت از شرکت های دانش بنیان نیز گفت: بانک ملت همیشه در حوزه نوآوری پیشتاز بوده است و سرمایه گذاری های خوبی را انجام داده که نتیجه آن توسعه استفاده از خدمات روز در بین مشتریان است. در هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ملت هم مجموعه صندوق جسورانه با سرمایه اولیه ۵ هزار میلیارد ریال شکل گرفته و وارد فاز عملیاتی شده و شرکت های استارتاپی خوبی شناسایی شده اند و قراردادهای همکاری با آنها منعقد شده که در حوزه های مختلفی فعالیت می کنند و در ماه های آینده، محصولات نوآورانه جدیدی توسط بانک ملت به جامعه ارایه خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: یک بخش دیگر هم این است که بانک ملت به عنوان بانک و پرداخت کننده تسهیلات با صندوق نوآوری و شکوفایی، قرارداد همکاری دارد و مشتریانی که در آن حوزه شرایط لازم را دارند، توسط صندوق به بانک معرفی می شوند و تسهیلات به آنها ارایه می شود. لذا در هر دو حوزه هم به عنوان بانک نوآور، سرمایه گذاری و ارایه محصولات دارد و هم پشتیبان مجموعه هایی است که نیاز به خدمات و تسهیلات بانکی دارند.

بانکداری ویدئویی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت

مدیرعامل بانک ملت در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با بانکداری ویدئویی هم اظهار داشت: بانکداری ویدئویی یک خدمت جدید است که در اتمسفر و فضای کار بانکی توسط بانک ملت ارایه شده است.

ما در بانکداری ویدئویی دنبال این هستیم که ضمن استفاده از فناوری های ارتباطاتی پیشرفته، ارتباط رودررو را بین مشتری و بانک حفظ کنیم؛ یعنی در عین حال که از تکنولوژی استفاده می کنیم، آن مزیت ارتباط رو در رو را هم از دست ندهیم.

فرخ نژاد تصریح کرد: افق بانک ملت در بانکداری ویدئویی به این سمت خواهد بود که حضور مشتری را در شعبه به حداقل و در نهایت به صفر برسانیم. بدیهی است که در آینده متناسب با بازخوردی که از تعاملات طیفی از مشتریان که انتخاب شده اند، می گیریم و با رفع برخی ایرادات و توسعه زیرساخت ها، بانکداری ویدئویی در دسترس عموم هم قرار خواهد گرفت

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه