// کد مطلب: ۱۶۵۹۹۴

دلیل تاخیر تحویل خودروهای وارداتی

دلیل تاخیر تحویل خودروهای وارداتی فاش شد

دلیل تاخیر تحویل خودروهای وارداتی فاش شد
لینک کوتاه کپی شد

بر اساس پیایم های مخاطبین عزیز آخرین خودرو، بسیاری از خودروهای وارداتی تاخیر در تحویل دارند. اما دلیل این تاخیر چیست؟

به گزراش طلانیوز: با آغاز دوباره روند واردات خودرو شرکت های مختلف مجوز های لازم را برای انجام فرآیند واردات اخذ کردند و واردات سرانجام کلید خورد. البته کیفیت و کمیت واردات انجام شده اصلا به اندازه وعده های داده شده در این خصوص نبوده اما به هر ترتیب واردات با رشد عرضه در حال انجام است. خودروهای وارداتی همچنان به اولویت های داده شده در اسفند ۱۴۰۱ تخصیص داده می شوند و تنها خودروهای چینی هستند که در عرضه های مازاد به فروش می رسند. حالا به تازگی برخی از مشتریان خودرو های وارداتی برای ما پیام هایی ارسال کرده اند که حاکی از تاخیر در تحویل خودروهای وارداتی است. این تاخیر ها مختص به یک شرکت واردکننده نیست و چند شرکت را شامل می شود. جالب است بدانید تاخیر حتی مختص به تخصیص های ۱۴۰۱ نیست و حتی عرضه های مازاد هم به نوعی تاخیر داشته اند.

 

دلیل تاخیر در تحویل وارداتی ها چیست؟

برخی از خودروهای وارداتی تکمیل وجه شده اند و تاخیر دارند و برخی دیگر در صدور فراخوان تکمیل وجه تاخیر دارند. پس به طور کلی وارد فرآیندی شده ایم که تاخیر همه جانبه را در روند فروش وارداتی ها می بینیم. دلیل این تاخیر گویا به گمرک بر می گردد. بر اساس شنیده ها فرآیند ترخیص تا حدود ۱۰ روز پیش در گمرکات کشور انجام نمی شده و این یعنی ورودی به گمرکات داشتیم اما خروجی انجام نشده است. گویا از اواخر اسفند ماه تا حدود ۱۰ روز پیش هیچ ترخیصی در گمرکات کشور انجام نشده و حجم بالایی از خودروها در صف ترخیص هستند. به همین دلیل است که آمار خودروهای وارد شده در قیاس با آمار خودروهای تحویل شده فاصله زیادی دارد.

 

منتظر چه میزان تاخیری باشیم؟

بر اساس شنیده ها روند ترخیص می تواند تا دو ماه زمانبر باشد. این یعنی باید منتظر حدود دو ماه تاخیر برای خودروهای وارداتی باشیم و این در مورد تاخیر صدور فراخوان ها هم صدق می کند. اگر شرکت وارد کننده ای تا به حال تاخیر در تحویل نداشته، احتمال می رود در آینده ای نزدیک این تاخیر گریبانگیر تمام شرکت های وارد کننده بشود. نکته مهم در مورد این تاخیر ها این است که در بسیاری از موارد هنوز قراردادی بین شرکت و خریدار ثبت نشده و این یعنی سود تاخیری هم به مشتری پرداخت نمی شود. حالا مشخص نیست چه نظارتی از جانب سازمان حمایت صورت گرفته که به چنین وضعیتی رسیده ایم.

 

/منبع: آخرین خودرو

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه