// کد مطلب: ۱۶۶۵۱۹

خودروهای کارکرده | بازار خودروهای کارکرده

رکود سنگین در بازار خودروهای کارکرده

رکود سنگین در بازار خودروهای کارکرده
لینک کوتاه کپی شد

در ماه های اخیر به دلایل مختلف، میزان معاملات در بازار خودروهای دست دوم به شدت کاهش یافته و این بازار در خواب سنگینی فرو رفته.

به گزراش طلانیوز: بازار خودروهای دست دوم در اکثر روزهای سال پررونق بود و همیشه مورد استقبال مردم قرار می گرفت. از دلایل اصلی بالا بودن حجم خرید و فروش ها در بازار کارکرده ها نیز می توان به افت قیمت این دست خودروها، حاشیه سود بالا و همچنین عدم عرضه خودروی صفر اشاره کرد.

حال اما در هفته ها و ماه های گذشته بازار خودروهای دست دوم نیز با افت سنگینی همراه شده و خوشبختانه دیگر خبری از اعلام قیمت های عجیب و غریب و بی ربط نیست. در این راستا نیز رفته رفته تمایل مشتریان خودروهای کارکرده نسبت به خرید خودرو از بازار آزاد کاهش یافته تا تقریباً هیچ خریداری برای خودروهای دست دوم وجود نداشته باشد.

از دلایل مهم رخ دادن چنین پدیده ای در بازار آزاد نیز می توان به کمتر شدن حاشیه سود، خبر درمانی مسئولین و افت قیمت دلار اشاره کرد که در این میان تاثیر خبر درمانی مسئولین کمتر از دو عامل دیگر نبود. همان طور که در جریان هستید، وزیر صمت و دیگر تصمیم گیرندگان صنعت خودرو اخیراً بارها اعلام کرده اند که مردم فعلاً خرید خودرو از بازار را متوقف کنند تا قیمت ها پایین تر بیاید و شرایط مناسب برای تهیه خودرو فراهم شود. البته در مورد صحبت های مسئولین نیز باید گفت که کمی مشکوک به نظر می رسند. زیرا با توجه به انبار خودرو توسط خودروسازان خصوصی و دولتی احتمال دارد عدم تشویق مردم به خرید خودرو به این دلیل باشد که قرار است افزایش قیمت های کارخانه ای اعمال شود تا مردم هزینه بیشتری برای معامله از کارخانه و بازار آزاد بپردازند.

به طور کلی در پایان می توان نتیجه گرفت که رکود سنگین حال حاضر بازار خودروهای کارکرده اتفاق مثبتی است که در چند ماه گذشته رخ داده و موجب شده تا دیگر شاهد اعلام قیمت های فضایی در آگهی های فروش و نمایشگاه های خودرو و همچنین معاملات هیجانی مردم نباشیم.

 

 

/منبع: اسب بخار

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه