// کد مطلب: ۱۶۶۵۶۹

آرین موتور | میتسوبیشی ASX

میتسوبیشی ASX جدید در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی شد

میتسوبیشی ASX جدید در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی شد
لینک کوتاه کپی شد

میتسوبیشی ASX جدید کراس اوور اسپرت و متفاوت ژاپنی است که آرین موتور با خود به نمایشگاه خودروی شیراز آورده است.

به گزراش طلانیوز: شرکت آرین موتور که از ابتدای دهه ۹۰ شمسی مسئولیت واردات رسمی تولیدات کمپانی میتسوبیشی ژاپن به بازار ایران را بر عهده داشت و نسل اول کراس اوور کامپکت ASX را طی سال‌های متمادی و در قالب نسخه‌های مختلف به بازار ایران عرضه می‌کرد، حالا بعد از حدود ۶ سال مجددا نسخه جدیدی از  این کراس اوور را در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز به نمایش گذاشته است.

به گزارش آخرین خودرو، غرفه آرین موتور در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۳ رنگ و بوی دیگری گرفته و حضور محصولات جدید میتسوبیشی در این غرفه جذابیت بیشتری برای آن به دنبال آورده است. علاوه بر نسخه‌های مختلف میتسوبیشی اوتلندر، یک تیپ جدید از میتسوبیشی ASX نسل اول مدل ۲۰۲۲ نیز در جمع محصولات وارداتی آرین موتور جا گرفته است. باید بدانید با وجود آن که نسل دوم میتسوبیشی ASX سال گذشته به بازارهای بین‌المللی راه پیدا کرده است، اما فعلاً خبری از عرضه نسل دوم این کراس اوور ژاپنی به بازار ایران شنیده نمی‌شود.

 

میتسوبیشی ASX

 

مشخصات فنی میتسوبیشی ASX جدید

میتسوبیشی ASX که در غرفه آرین موتور در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۳ حضور دارد، در بخش فنی از یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۴۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۹۷ نیوتن متر سود می‌برد که در همکاری با یک گیربکس اتوماتیک CVT با شش دنده مصنوعی در حالت تیپ ترونیک می‌تواند شتاب صفر تا صد این خودرو را به حوالی ۹.۶ ثانیه برساند.

 

میتسوبیشی ASX

 

میانگین مصرف سوخت میتسوبیشی ASX جدید کمتر از ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر (طی سیکل ترکیبی) برآورد می‌شود و بنزین مورد نیاز نیز از طریق یک باک سوخت ۶۳ لیتری تامین خواهد شد. فقدان سیستم توربوشارژ در موتور این نسخه از میتسوبیشی ای اس ایکس می‌تواند برای مشتریان ایرانی که بنزین سوپر به راحتی در اختیارشان قرار نمی‌گیرد، یک مزیت محسوب شود و استهلاک و دوام فنی خودرو را افزایش دهد. از طرف دیگر به‌کارگیری سیستم تعلیق مستقل مالتی لینک در بخش عقب این خودرو هم موجب بهبود نسبی کیفیت سواری و همچنین پایداری این ماشین ۱۳۷۰ کیلوگرمی حین عبور سریع از مسیرهای منحنی و مارپیچ می‌شود.

 

میتسوبیشی ASX

 

طراحی و امکانات

در بحث طراحی باید اشاره کنیم که این نسخه از میتسوبیشی ای اس ایکس در واقع نمونه فیس‌لیفت کلی از مدل‌های قبلی موجود در بازار کشورمان به حساب می‌آید و درنتیجه نمای روبروی آن به سبک سایر محصولات جدیدتر میتسوبیشی نظیر مدل اوتلندر، کاملا تغییر کرده است. اما کلیت اتاق تفاوتی با نمونه‌های قبلی نداشته و حتی طراحی ادوات داخل کابین نیز خیلی نسبت به مدل‌های موجود در بازار کشور متحول نشده است.

 

میتسوبیشی ASX

 

همچنین اگر بحث آپشن‌های رفاهی و ایمنی مدرن برای شما بسیار اهمیت دارد، باید ناامیدتان کنیم و بگوییم که این نسخه از کراس اوور کامپکت میتسوبیشی امکانات متنوع و اصطلاحا دهان پرکن در اختیارتان نمی‌گذارد. متاسفانه در فهرست تجهیزات این مدل از میتسوبیشی ASX تنها امکانات پایه‌ای به چشم می‌خورد که از جمله مهم‌ترین آنها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

چراغ‌های جلو با لامپ‌های LED، سیستم کنترل پایداری، چهار کیسه هوا، تنظیم دستی صندلی‌های ردیف جلو، تهویه مطبوع دستی با دریچه‌های عقب، پورت برق ۱۲ ولت، درگاه USB و بلوتوث، ورود بدون کلید، سانروف، روکش صندلی چرمی، حسگر پارک عقب، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن و…

 

میتسوبیشی ASX

 

در انتها باید اشاره کنیم که با توجه به حضور نسل جدید میتسوبیشی ASX در بازارهای جهانی، احتمال عرضه نسخه به نمایش درآمده در نمایشگاه شیراز توسط آرین موتور نسبتاً پایین به نظر می‌رسد و اگر قرار بر ورود مجدد کراس اوور جمع‌وجور میتسوبیشی به بازار ایران باشد، احتمالاً نسل جدید با طراحی متفاوت و جذاب‌تر توسط آرین موتور در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

 

 

میتسوبیشی ASX

میتسوبیشی ASX

میتسوبیشی ASX

 

میتسوبیشی ASX

 

گفتنی است علاقه‌مندان جهت بازدید از محصولات خودرویی جدید میتسوبیشی و سایر خودروسازان، می‌توانند در تاریخ بیست و دوم تا بیست و پنجم خرداد ماه ۱۴۰۳ به محل نمایشگاه‌های دائمی شهر شیراز مراجعه کنند.

 

 

/منبع: آخرین خودرو

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه